Kay

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

storing in Zaandam

Sinds enige tijd heb ik steeds groter wordende problemen met bellen en gebeld worden in Zaandam. Op jullie kaart wordt aangegeven dat ik optimaal bereik zou moeten hebben. Echter het is zelden volledig en meestal op halve kracht.
Echter sinds een paar weken is het zo dat ik steeds vaker (en inmiddels zo erg dat ik geen normaal gesprek meer kan voeren) wel enigzins bereik heb, ook de andere partij kan horen (vast of mobiel van hun kant), maar dat de andere partij mij totaal niet kan horen. Na 2 minuten valt het geluid voor de andere partij weg.
Ik heb inmiddels, door een andere telefoon te gebruiken, al uitgesloten dat het aan mijn telefoon ligt. Overdag gaat het vaker fout dan savonds.
Ik heb een hardstikke duur Red abonnement bij jullie en geen andere telefoon dan via jullie. Ik loop dus ernstig vast in mijn contacten, zoals met instanties die alleen overdag bereikbaar zijn.

Graag onmiddelijk reactie.
Graag hoor ik ook hoe ik jullie per email kan bereiken, de chat is overvol, en mijn telefoon doet het dus niet en dit is niet de plaats waar ik aan kan geven waar ik precies woon en wat mijn nummer is.
Groet,
Kay
39 Reacties 39
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Arina,
Ik heb gisteren uiteindelijk weer een collega (Sandra) van je op de chat gehad. met andere woorden jullie klantenservice! Ze ging het meteen doorgeven om een onderzoek te vragen van de technische denst. Ze vroeg mijn emailadres zodat ik daar bereikt kon worden. Ze zou me mailen als ze antwoord had van de technische dienst.
Inmiddels 24 uur later: Geen mail. De storing staat niet in fastforeward. De storing is er wel nog steeds.
Ik ben vandaag naar Purmerend gereden om daar uitstekend te kunnen bellen. Kom terug en meteen weer puinhoop.
Inmiddels is er hier boven weer iemand aan het klagen over precies het zelfde. Zij heeft gebeld met jullie klantenservice. Zelfde postcode 1509 en ook zij heeft het over meerdere weken (vanaf eind april).

Zou het zo kunnen zijn dat jullie bij Vodafoon je werk gewoon niet goed doen? Het is maar een suggestie: maar wat dachten jullie ervan om betere communicatie onderling te hebben zodat jullie beter werk kunnen afleveren en een betere kwaliteit gaan leveren?

WAT MOET IK DOEN OM JULLIE TE BEWEGEN DEZE STORING OP TE LOSSEN?
Blijkbaar is dit forum, maar ook de klantenservice niet genoeg, wat dan wel?
Groet,
Kay
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Beide ,

Het probleem kan het beste worden besproken via de klantenservice zodat zij het onderzoek hiernaar kunnen starten helaas kan er via het Forum geen communicatie worden gedaan over dit probleem. Dit omdat er geen inzage is naar je privégegevens en het Forum eigenlijk meer gaat over het geven van tips en tricks.

www.vodafone.nl/support
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @Ronancy en @Kay

De storing is inmiddels bevestigd en deze staat op onze site. 1509 - Zaandam

Helaas is het niet altijd even eenvoudig om een storing vast te stellen. Er dient dan eerst onderzoek plaats te vinden om ten eerste uit te sluiten dat het geen individueel probleem betreft. Als we ineens tientallen klachten krijgen dan is het inderdaad wel duidelijk dat er iets mis is. Vaak is dat echter niet het geval en dan kan er wat tijd overheen gaan totdat inderdaad duidelijk is dat er iets met een mast aan de hand is.

Jullie kunnen je nu in ieder geval abonneren op het bovengenoemde topic en dan krijgen jullie een mailtje als de problemen zijn verholpen. 😄

Ps: Ik heb trouwens jullie topics samengevoegd omdat het toch over hetzelfde onderwerp gaat.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Maartje,
Ik heb net nog meerdere uitvallende gesprekken gehad en ben om die reden de stad uitgereden omdat ik persé moest bellen met een bedrijf. Dat is dan weer een liter diesel. Gisteren ook al.

Wat betreft jullie melding van de storing op het forum:
Jullie adviseren om op 2G te gaan bellen. Echter dat gaat ook fout en is dus geen oplossing.
Over 4G kan ik je niets zeggen want dat kan mijn telefoon niet aan.

Vraag: waar kan ik heen met de kosten die ik maak om buiten het getroffen gebied te gaan bellen? Hoe wordt dat door Vodafone gecompenseerd?
Groet,
Kay
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kreeg net de rekening van mei op de mail. Als je de rekening beter bekijkt kun je uiterst duidelijk zien dat ook al in april er problemen waren. Ik bel namelijk in korte tijd steeds de zelfde nummers. Soms zit er een gat in tussen 2 keer bellen. Dat komt omdat de andere partij mij dan teruggebeld heeft.
Vodafone wil die rekening de 20e van deze maand innen. Ik ben van zins dat te blokkeren als de storing niet snel opgelost wordt. Ik maak extra kosten omdat ik weg moet van huis om normaal te kunnen bellen.

Er mag namelijk wel nu een storing op dit forum staan, maar ik zou mail krijgen en men wilde e.e.a. onderzoeken. Daar merk ik dan toch niets van. Ik vrees dus het ergste: namelijk dat er nog steeds niets gebeurt.
Groet,
Kay
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Kay, er zou dus contact met je opgenomen worden? Dan is het misschien goed zelf nog even te bellen met de klantenservice. Er is namelijk wel een probleem aan de mast bekend en er wordt ook echt aan gewerkt. Maar we krijgen hier slechts een handvol klachten over, en bij de meeste mensen werkt de 2G oplossing. Dus het lijkt me als 2G ook niet werkt een goede stap om sowieso nog even te bellen.
Dit des te meer omdat er diverse masten in Zaandam staan waarvan er slechts één kuren vertoont. Letterlijk naar een andere stad rijden zou absoluut niet nodig moeten zijn.

Ik krijg het idee dat er op jouw nummer, in je toestel, etc meer aan de hand is. Dus bel toch nog even, of ga bv langs bij mijn collega's in de winkel. Daar kan je toestel ook getest worden.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Bas,
Als je mijn eerdere post goed gelezen had dan had je geweten dat het toestel uitgesloten is omdat het probleem ook op een ander toestel aanwezig is. Verder heeft een collega van je al naar de simkaart gekeken.
Ik heb uiteindelijk gebeld vanaf een benzinepomp op de snelweg om goed bereik te krijgen. Eén wijk verder was in ieder geval niet ver genoeg, dus toen de stad maar uit. Daarbij: 1509 is een wijk die een beetje los buiten de stad is. Dat betekent dat je toch al gauw kilometers gaat maken. Heen en terug is dan een liter brandstof.

Ook had je bij het lezen geweten dat ik al verschillende malen contact heb gehad met jullie klantenservice, maar dan via de chat. Probleem daarmee is dat je denkt een afspraak te hebben, maar dat ze niet doen wat ze beloven te doen.
Bellen lukt nog steeds niet goed, ook vandaag weer problemen op 2G (3G probeer ik niet meer want die geeft toch zowat geen streepjes bereik) dus ik kan jullie helemaal niet bellen! Of ik moet daarvoor weer gaan rijden.

Verder, gezien jullie gedrag bij Vodafone om niet doen wat je belooft, heb ik graag bewijs van die afspraken. Op schrift is dat er, maar telefonisch of een bezoekje aan de winkel, daar heb ik dan geen bewijs van.
Je begrijpt toch ook wel dat als ik een dienst niet krijg, ik daar dan ook niet voor betaal. Al helemaal niet als het mij extra geld kost. Lijkt me heel normaal. Moet ik dat natuurlijk wel kunnen bewijzen.
Groet,
Kay

Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Annabel,
Ik heb al een onderwerp over die storing, en je hebt daar al op gereageerd.
De telefoon laten wisselen staat op het eerste gezicht niet in de link die je stuurde, maar inmiddels heb ik zelf uitgevonden hoe dat moet.

Voor de gene die dat zoekt:
Ga naar instellingen. Ga dan door naar Connectiviteit. Ga door naar Netwerk. Dan kun je kiezen uit: GSM = 2G of UMTS =3G of dualband = zowel 2G als 3G.

Groet,
Kay
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op donderdag 15 mei heeft Vodafone gemeld dat de storing in Zaandam 1509 opgelost zou zijn.
Ik heb het een paar dagen aangezien:
VERGEET HET MAAR ER IS HELEMAAL NIETS OPGELOST!
Vrijdag de 16e leek het nog aardig, maar zaterdag had ik bij verschillende telefoongesprekken weer problemen. Mensen hoorden mij niet of de verbinding viel helemaal weg. Ook vandaag is het weer meermalen fout gegaan

Vanavond gebeurde er iets wat bij mij de maat vol gemaakt heeft.
Er gebeurde een ongeluk. Hier op straat bij mijvoor de deur. Met mijn telefoon waarmee ik dus soms wel en soms niet kan bellen, kreeg ik een niet al te goede verbinding met 112. Het is mij gelukkig gelukt om een ziekenwagen naar mijn adres te krijgen.
Maar vervolgens wilde het slachtoffer hier terwijl ze lag te wachten op de ziekenwagen, bellen met haar familie om te vertellen dat ze een ongeluk had gehad. Heel normaal dus, zeker voor een jong meisje (eigenljk een kind dus) dat ze die er bij wil hebben als ze gewond op straat ligt. Het meisje had een eigen telefoon en het toeval wilde dat die ook bij Vodafone was. Dus ze moest twee mensen bellen en kon er echter maar 1 bellen want daarna lag het netwerk er dus weer uit.

Dus je ligt gewond op straat en Vodafone vindt dus inderdaad, zoals ik hierboven eerder heb geschreven, dat je hardstikke dood kunt vallen als klant. En dat dus letterlijk.

En als je dan op deze site komt. Dan is de complete klantenservice niet bereikbaar, Geen telefoonteam aanwezig en de chat overvol. Op de site wordt gesteld dat ik me moet wenden tot het forum. Dus bij deze.
Geweldig.

Mocht er hier nog 1 werknemer zijn van Vodafone die misschien toch denkt dat een wekenlange storing wellicht toch een keer reden zou kunnen zijn om daar echt wat aan te gaan doen, dan verneem ik dat graag.

Mocht iemand mijn toon ietwat onvriendelijk vinden. Ja ik ben inderdaad kwaad.
Zijn jullie nu helemaal gek geworden?

Kay

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Kay

Ik snap je frustratie wat betreft problemen met bellen op jouw postcode. Zoals gezegd kunnen storingen voorkomen en als dat het geval is dan wordt er alles aan gedaan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

112 kun je echter altijd bellen omdat dit niet afhankelijk is van een netwerk. Je kunt 112 zelfs bellen als je jouw simkaart uit je toestel haalt. Er staat dan "alleen noodoproepen" in je scherm. Daarom is deze storing niet van invloed op het wel of niet kunnen bellen van 112.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Maartje,
Dan zal het doorschakelen naar die andere modus de reden zijn geweest dat het even duurde voordat het gesprek naar 112 startte.
Inmiddels de chat gesproken en er schijnt weer een onderzoek te zijn gestart. Tja, dat is dan nu de derde keer.................
Morgen wil Vodafone een rekening innen. Ik zal die tegenhouden. Pas als ik helemaal tevreden ben ga ik weer betalen, onder aftrek van een vergoeding voor niet genoten service natuurlijk.
Groet,
Kay
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Ter info: Als je de rekening niet betaald en deze op en gegeven moment achter laat staan (binnen en bepaalde tijd) kun je geen gebruik maken van bellen smsen en internetten.

Je kan gewoon dan 112 blijven bellen.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels een paar dagen verder. Ik krijg mailtjes van de klantenservice dat de technische dienst een onderzoek gestart is. Echter daar is dus hier op het forum niets van te zien. Hier wordt het dus niet vermeld. Stel je voor dat derden hier op het vrij toegankelijke forum zouden zien wat een slechte kwaliteit Vodafone levert.

Ook vandaag ging het weer fout. Precies tijdens een telefoontje van mijn 83 jarige moeder die vertelde dat mijn 86 jarige vader geopereerd moet gaan worden. Die mensen wonen 80 km verderop en het mag duidelijk zijn dat ik ze niet even per email kan bereiken. Ik ben voor dat soort contacten afhankelijk van het Vodafone netwerk. En dat is dus al weken niet goed.
Ik vindt dat echt niet meer acceptabel.

En voor de wizzkid hierboven. Ik kan dus nu al niet meer normaal bellen. Daarbij doet Vodafone aan contractbreuk als ze niet leveren. Zo eenvoudig ligt dat. Betaal jij de bakker wel voor het brood dat je niet krijgt of alleen in kruimels?
Groet,
Kay

bbianca

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben ook problemen op deze postcode. Reeds diverse toezeggingen ontvangen, maar een normaal telefoongesprek voeren is absoluut onmogelijk. Vodafone doe er eens wat aan
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels 10 dagen op vakantie geweest in België waar ik met de zelfde kaart en telefoon uitstekend bereik had (op een paar absolute bos/berg gebieden na dan)
Op woensdag 28 mei kwam er, terwijl ik dus op vakantie was, een sms dat de storing in Zaandam nu echt over zou zijn.
Kom ik zondag op maandag nacht thuis. Het eerste telefoontje op maandag was al een probleem. Nog een paar anderen lukte net, maar alleen via 2G.
Vandaag dinsdag krijg ik zelfs regelmatig de mededeling dat er geen enkel netwerk beschikbaar is. Als het er wel is dan is er geen 3G en slechts 3 streepjes 2G.
Op het forum staat dat er een storing is in de Wijdewormer. Dat is naast deze wijk. Nou ik heb nieuws voor jullie de storing beperkt zich zeker niet tot alleen de Wijdewormer.
Met andere woorden: Inmiddels is er nu al vanaf eind april storing in deze regio.

WERKEN ER ALLEEN KLUNZEN BIJ DE VODAFONE TECHNISCHE DIENST? HEBBEN JULLIE AL BEDACHT WANNEER JULLIE WEL DE STORING GAAN AANPAKKEN?



Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb net officieel een klacht ingediend.
Overigens nadat ik een weer heel aardige Vodavone medewerker op de chat had en daarna aan de telefoon. (die 3 keer uitviel en ze daarna het gesprek maar per sms afmaakte en zelfs jullie zelf het nu dus opgeven om met mij te kunnen bellen)

Thanks to te people van jullie technische dienst die dus nu na anderhalve maand en meerdere meldingen hun zaken niet voor elkaar schijnen te kunnen krijgen.
Hoe krijg je een bedrijf kapot.....................ik ben aan dit forum te zien niet de enige die zich afgescheept voelt.

Kay
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Interesant, de storing in de paal in een wijk (eigenlijk polder Wijdewormer) hiernaast wordt opgelost en bij mij doet de telefoon het beter. Hebben jullie blijkbaar nonstop aan de verkeerde paal staan sleutelen.
Tja..................vinden jullie het zelf ook niet handig als jullie zelf zouden weten welke palen waar staan en waar ontvangst hebben?????
Nu heb ik weer mijn oude (niet erg goede) bereik waarop ik wel kan bellen, maar niet goed internetten. Maar dat doe ik wel op mijn computer.

Ondertussen moest en zou ik op verzoek van een klantenservicemedewerker aan weer een nieuwe simkaart. (oude is een jaar ofzo oud) dus ben benieuwd of dat nog wat gaat doen.
Tot zover.
Kay
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Kay
Ik kan me voorstellen dat het enorm vervelend is, zeker als je enorm bezorgd bent om je ouders. Hopelijk is alles goed gekomen met je vader?
Als een mast in een aangrenzende wijk problemen heeft worden verbindingen uit die wijk soms doorgeleid naar een mast in de buurt. Daardoor kan het drukker worden op de mast en kun jij een overbelast netwerk ervaren.
Goed om te horen dat je het netwerk nu weer ervaart als voorheen. Mocht dat niet zo zijn, of veranderen, dan horen we dat graag.
Kay
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi @AstridG ,
Oké, ik heb mijn nieuwe simkaart er in zitten en geactiveerd.
De telefoon doet het nu nog wel, maaaaaar ..........met minder streepjes op de 2G en 3G dan vanochtend.
Dat kan niet de bedoeling zijn van een nieuwe simkaart.
Huidig bereik:
2/3 streepjes of geen 3G
4 streepjes 2G
Internet even uitgeprobeerd:
Webmail van telfort kon ik pas na paar pogingen en 5 minuten bijna bereiken. (de pagina werd niet volledig geladen) Werd van internet afgelazerd bij overgang van 2G naar 3G. (mijn telefoon staat op dualband ingesteld)
Marktplaats website deed het beter maar met horten en stoten.
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de geleverde kwaliteit. Waar ik wel voor betaal............
Wanneer gan jullie nou gewoon eens volledig leveren?
Groet,
Kay

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@Maartje: wat je zegt klopt niet helemaal. Dat klopt eigenlijk alleen als je niet op een netwerk zit: dan zegt hij "Alleen noodoproepen".

Als je al op het Vodafone-netwerk zit en je wil 112 bellen, dan gaat hij gewoon via Vodafone proberen te bellen. Is de verbinding dan slecht of valt hij telkens kort weg / is hij onverstaanbaar, dan blijft het toch via Vodafone lopen. Je zult dan echt de sim uit je telefoon moeten halen óf handmatig een ander netwerk kiezen om wél goed met 112 te kunnen bellen omdat hij anders via Vodafone verbinding zal proberen te maken.

Er zit geen magische software in een telefoon die dan maar via een ander netwerk gaat bellen als hij op je eigen netwerk maar 1 of 2 streepjes ontvangst heeft.

Netwerkstoringen kunnen dus wel degelijk dit nare gevolg hebben; dat mensen zelfs bij het bellen van 112 problemen krijgen. Dit ontkennen of bagatelliseren is hoogst onverstandig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic