raytje82

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

storing bijsterhuizen 20ste straat wijchen?

Ik heb geregeld iemand aan de telefoon op mijn werk op bijsterhuizen in wijchen aan de 20ste straat. Echter steeds na een aantal minuten kan de ander mij niet meer horen en ik hun wel. Ga ik 2 straten verderop bellen bij ons andere pand aan bijsterhuizen 24ste straat dan kan ik gewoon door bellen. In beide gevallen sta ik buiten en heb ik vol bereik... Wat kan hier de oorzaak van zijn? Gr Raymond Bosman
4 Reacties 4
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Raymond, dat is een behoorlijk vreemd probleem. Als ik het goed begrijp


  • heb (en houd!) je de hele tijd vol bereik (signaalbalkjes) op beide plekken
  • is bellen en gebeld worden geen probleem
  • treed dit probleem exclusief op één plek op (dus nergens anders in Nederland)
Heel raar. Weet je toevallig of andere mensen bij jullie bedrijf (met een Vodafone nummer) hetzelfde merken? Ik kan namelijk niet direct een oorzaak verzinnen hiervoor. We moeten denk ik een technisch onderzoek gaan laten instellen maar hoe meer informatie we daarbij kunnen aanleveren, hoe beter 🙂
raytje82
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi BasT. Ik heb erop gelet de laatste tijd en merkte vanmiddag ook ineens dat netwerk uit het niets weg valt voor korte tijd. Ik heb dan totaal geen ontvangst meer en er staat een kruisje... Even daarna gelijk weer vol netwerk en internet. Het rare is dat ik alleen daar dit probleem heb. Ik kan alleen bedenken dat iets met de zendmast is? Ik heb nog anderen gevraagd en herkennen het probleem. Echter zijn ze overgestapt naar andere provider... Wat kan ik nu doen en is er niet eens soort monitor beschikbaar die ik mee kan laten draaien?

Met vriendelijke groet Raymond
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Een soort monitor niet nee, maar wat nuttig zou zijn is als je de tijdstippen zou willen opschrijven waarop het netwerk wegvalt en waar je dan bent. Dat kunnen wij dan namelijk vergelijken met de informatie uit onze systemen over de verbinding van je toestel en bv technische info over de mast.
Wat helemaal mooi zou zijn is als je eens een uurtje jouw simkaart in de telefoon van een collega (die geen problemen ervaart) zou kunnen gebruiken, en andersom.
Dan is namelijk je toestel als oorzaak voor 100% uitgesloten. Maar da's wel een onhandige test voor een collega mogelijk, dus als je gewoon zou willen opschrijven wanneer&waar je toestel precies zijn verbinding verliest is dat zat voor een onderzoek 🙂
Misterbenz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb in wijchen een beetje het zelfde probleem,ben bij hollandsnieuwe,begin nu toch wel een beetje te twijfelen of het netwerk van vodofone wel zo goed is in wijchen,heb al 2 nieuwe telefoons gekocht maar daar ligt het dus niet aan.er is gewoon iets met het netwerk aan de hand,netwerk van hollandsnieuwe was altijd goed,laatste maanden is het pet op mijn huis adres,heb ook gezien dat hollandsnieuwe gebruik maakt van het Teleena netwerk,en schrok ook wel toen ik daar vodafone ook bij staan.
mijn vrouw en een vriend hebben ook hollandsnieuwe en ook sinds maanden problemen met netwerk en af en toe niet te verstaan (een kant ,lijn dood)
 
gr mb
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic