Bremfm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

stalker achterhalen?

Beste,

Ik en een aantal vrienden van mij (die allemaal in dezelfde whatsapp groep zitten) worden al een jaar lang gebeld door een onbekende nummer. Hij praat altijd met een hele hoge heksachtige stem en zegt dan dingen over doorverbinden, of over dat hij in je kast zit en dat soort dingen. Nu is hij een keer vergeten zijn nummer op anoniem te zetten en dus heb ik het nummer. Echter neemt die nooit op (ook niet als ik met andere telefoons bel).

Nu wil ik graag de eigenaar achterhalen maar hiervoor wil ik geen aa.gifte doen ofzo want de kans is aanwezig dat het gewoon een hele slechte grap is van een vriend en ik wil niet dat hij hierdoor in de problemen komt oid. Hoe kan ik dit doen? Ik heb ook een keer een gesprek opgenomen (ofja, een deel, want ik kwam er halverwege achter dat er een record knop zat op mijn telefoon)

Mvg,
Bram
11 Reacties 11
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Misschien even rondvragen of iemand dit als grap doet. Natuurlijk geen pretje als de persoon dit al één jaar doet.

Je kunt op https://www.vodafone.nl/support/overlast-melden/telefonische-overlast-melden.shtml een melding hiervan maken, dan kunnen er stappen worden ondernomen tegen de persoon. Er zitten wel een aantal verplichtingen hieraan.

Zoals:

  • Een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest (gemiste oproepen worden niet geregistreerd)
  • Een ingesproken voicemailbericht
  • Een sms of mms
De overlastmomenten moeten binnen 3 weken hebben plaatsgevonden. Als je er niet genoeg hebt, wacht dan tot volgende maand met het invullen van het formulier.
Bremfm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De persoon die het doet wilt het in ieder geval niet toegeven. Als ik dat bovenstaande doe, kom ik dan ook te weten wie het is? Ook heb ik geen voicemail gehad en ook geen SMS. Dit doet hij niet. Hij belt alleen, en als je opneemt gaat hij praten.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai ,

Dan werkt het helaas inderdaad niet als iemand het niet wilt toegeven.

Je zult het nummer niet in handen krijgen, bij de 1e waarschuwing zal de persoon een SMS ontvangen met het bericht om per direct te stoppen met (in dit geval het stalken). Zo niet dan zullen hieraan consequenties aanzitten.
Bij de 2e waarschuwing (en de laatste) wordt nogmaals de persoon op de regels gewezen. Bij de 3e waarschuwing is het te laat en zal het nummer van de persoon worden geblokkeerd.

Hiermee doe je geen aa.gifte bij de politie, maar je kunt het beste toch even het formulier invullen! Dan wordt er spoedig werk van gemaakt om dit hopelijk tot een stoppen te zetten.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Maak je geen zorgen ik heb je topic even verplaatst naar het juiste topic ;). Van Het Koffiehuis naar Apps & Diensten (omdat dit een dienstverband is). Reageren is nog altijd mogelijk !
Bremfm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het nummer al omdat hij een keer is vergeten zijn nummer op anoniem te zetten. Ik wil alleen de eigenaar achterhalen van dit nummer. Hij heeft hoogstwaarschijnlijk een abonnement anders kost het hem bakken met geld om zoveel te bellen.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Bremfm ik kan me voorstellen dat je graag de eigenaar wilt achterhalen. Alleen in verband met privacy mogen we dat soort gegevens niet delen. Vandaar dat we doen wat SamsungExpert eerder al omschreef.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Heb je inmiddels al het formulier ingevuld die op de website staat om telefonisch overlast tegen te gaan?
Zoals al vermeld wegens de privacy wet is dit niet zomaar toegankelijk.

We hopen nog van je te horen! Anders wordt het topic binnenkort gesloten.
Bremfm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik voldoe niet aan de eissen en wil deze persoon niet in moeilijkheden brengen. Ik wilde alleen zijn naam achterhalen zodat ik hem er zelf op aan kon spreken maar dat is dus niet nodig.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedenavond ,

Je zou alsnog het formulier kunnen invullen. Als de persoon niet van ophouden weet blijft hij/zij doorgaan met deze vervelende telefoontjes. Misschien dat de persoon bij de 1e SMS waarschuwing zich toch even kan beheersen.

Als het meerdere malen in 3 weken gebeurd en als je 3 overlastmomenten hebt (en een gesprek, waarbij minimaal 1 seconde verbinding is geweest (gemiste oproepen worden niet geregistreerd).

Helaas zal een naam geven niet gaan wegens de privacywet (snap dat de privacywet nu voor je negatief uitpakt).
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Indien er binnen 48 uur geen verdere reactie komt op dit topic, zullen we dit sluiten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic