Hoi
ahjongkind Het klopt inderdaad dat wij niet zomaar gegevens mogen doorgeven over wie jouw belt etc.
Vaak met een beetje googlen kom je er al snel achter of het een bedrijf is etc. Daarnaast kun je hiervoor contact opnemen met het bedrijf, om aan te geven dat je niet gebeld wilt worden door hun.
Vaak komen dit soort bedrijven aan je nummer via:
- lid geweest
- informatie aanvragen
- Via hun website gegevens invullen
- Meegedaan aan een actie van hun
- Op een andere website je nummer invullen, waar zij eventueel aan meedoen. of mee samenwerken.
Wordt je lastig gevallen door een particulier nummer, dan kun je het formulier
telefonisch overlast melden invullen.
Wat doen wij:We proberen het nummer van de plager te achterhalen en sturen een eerste waarschuwing via een brief of sms. Helaas kunnen we je niet helpen bij overlast van buitenlandse nummers. Dit komt omdat wij geen buitenlandse klant- of contractgegevens hebben.
Is de overlast na 2 weken nog niet gestopt? Meld dit dan opnieuw via het onderstaande formulier. De plager krijgt dan een tweede waarschuwing.
Houdt het daarna nog niet op, dan blokkeren we het nummer van de plager als het om een Vodafone nummer gaat (of laten de aanbieder van de plager het nummer blokkeren)
- Neem het telefoontje van de plager wel aan, zodat er een verbinding gemaakt wordt. Al is het maar 1 of 2 seconden.
- Bel of sms zelf niet naar het nummer van de plager. Als je zelf contact hebt opgenomen met de plager is overlast niet meer te bewijzen.
- We houden je op de hoogte via e-mail. Je krijgt een bericht als we het nummer van de plager geblokkeerd hebben.