jetteke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

spam-sms 99999?

hallo, ik krijg sinds kort sms-jes van 99999 (5x9), zogenaamd (?) afkomstig van Vodafone, met de melding dat ik mijn Web Blox niet kan activeren omdat ik die dienst al heb (maar ik heb een hybride zonder Internet, dus ook zonder Web Blox).
Ook krijg ik van hetzelfde nummer sms-jes dat door een technische storing mijn opdracht niet uitgevoerd kan worden en ik het later nog maar moet proberen. Maar ik heb helemaal geen opdracht gegeven!

Ik heb met Vodafone gebeld, maar die kennen dit nummer (99999) niet en stuurden mij door naar de website payinfo.nl. Maar die kennen dat nummer ook niet, dus ik kan het niet stopzetten...

Heeft iemand anders hier ervaring mee en wat te doen?
4 Reacties 4
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste jetteke,

Komt mij ook niet bekend voor dus heb eens voor je gezocht op het internet. En ben een aantal topics tegen gekomen in het nederlands en in het engels tussen 2012 en 2014 maar helaas weet niemand zeker wat het nou precies is.

Hieronder een tweetal links met topics die je eens zou kunnen na lezen:
https://www.sat4all.com/forums/topic/320101-hebben-meer-mensen-deze-vreemde-sms-gekregen/
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090627173952AAmSxsn

Groetjes,
MrMister
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
jetteke

Vodafone gebruikt nooit shortcode 99999 om klanten te informeren. Zoals MrMister aangeeft zijn er meerdere topics hierover terug te vinden op het internet. Lijkt erop dat dit een "misbruikte" shortcode is.

Mijn advies; verwijderen en negeren.
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Goejemorgen jetteke

Voor zover mij bekend zijn bij payinfo meestal 4-cijferige shortcodes bekend. Hoe ze aan je nummer zijn gekomen kan vanalles zijn. Een oplossing kan zijn het gebruiken van een call blocker of het aanvragen van een nieuw nummer. Heb je dit telefoonnummer al langer? Ooit gebeurt het dat je een nieuw nummer krijgt en dat er nog 1 of meer contacten van de vorige eigenaar reageren. Zou kunnen kannie met zekerheid zeggen of dat bij jou ook speelt.

Groetjes,
Friesian
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jetteke , mocht het tot overlast leiden dan kun je ook het formulier op deze site proberen. Dan komt het uit op een speciale afdeling waar men mogelijk een oplossing voor je heeft. Ik kan dit op voorhand niet beloven, maar niet geschoten is altijd mis.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic