Nadina

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sneller door data heen

Hallo,

Sinds 2 maand ongeveer zit ik op het 4g netwerk.
Overal waar ik ben maak ik gebruik van wifi.
Wat mij nu opvalt is dat mijn 3000mb internet er door heen vliegt alsof ik de hele dag op mijn telefoon zit.

Nu merk ik helaas dat een paar vrienden van mij die ook bij vodafone zitten het zelfde mee maakt.
Ik heb al van alles in de instellingen van mijn iphone aangepast omdat het internet verbruik te minimaliseren.
Echter krijg ik zomaar een sms dat ik 100% over mijn data zit en vervolgens op beperkt internet gaat.

Ik heb geen eerdere smsjes gekregen en ik begin mij nu wel te ergeren waarom mijn internet elke x zo snel op gaat terwijl ik geen overdreven internet gebruik.

Wie heeft dit ook en wat kan er aan gedaan worden want begin echt spijt te krijgen dat ik nog 2 jaar aan dit abonnement vast zit. Want als ik naar mijn vriend kijk die zijn iphone zelfs als hotspot gebruik en soms er wel 3 vrienden internet van hem gebruike. Verbruikt hij nog geen eens 3000 mb in de maand !

5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Nadina,

Dat is vervelend dat je zo door je data heen bent.
Bij een iPhone is het zo zodra je het vergrendelscherm induwt wordt de verbinding verbroken met de Wi-Fi. Het vergrendeld scherm is de spaarstand van de iPhone.
Alles wat dan op de achtergrond open staat maakt dan gebruik van je data.
Wat ik je aanraad om te doen is natuurlijk de apps afsluiten (2x klikken op de home knop en dan weg swipen).
Vervolgens als je naar bed gaat de mobiele data uitzetten.
Onder de instellingen van de appstore checken of de updates alleen over Wi-Fi gaat. Dit doe je ook tevens checken bij de software update van het toestel.
Ik raad je aan om een datateller te downloaden. Op je iPhone kun je het ook terug zien mits deze iedere maand netjes opnieuw wordt ingesteld.
Bij Facebook automatisch video's afspelen alleen op wifi zetten. Dit kun je ook doen bij instagram, YouTube etc.
En ik raad je eens aan om dit topic te kijken voor nog meer tips . http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Steven-
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Nadina,

Onafhankelijke data-teller-apps voor de Apple iPhone zijn bijvoorbeeld: de App Onavo Datacount.
Of de App: MyDataManager. Of: DataManNext.

Installeer er eens een paar op je Apple iPhone.
En stel deze Apps op de eerste dag van de maand helemaal correct in. Want dan krijg je van Vodafone je nieuwe, maandelijkse databundel van 3 GigaByte.

Stel ook een limiet (quotum of plafond) in dat je per etmaal bijvoorbeeld 100 MegaByte aan data mag verbruiken. Dus per 24 uur. Dan kom je precies goed uit, als een maand dertig dagen telt.
En dat jouw data-teller App automatisch de data-verbinding verbreekt, zodra je de limiet van 100 MegaByte hebt bereikt. Daarmee heb en hou je volledige controle over jouw data-verbruik.

Met data-teller Apps, waarvoor je (een klein bedrag) moet betalen, heb je ook de mogelijkheid om te zien waaraan de data is verbruikt. Door welke Apps. Of door het iOS besturingssysteem.

Lees ook de berichtnummers 13 en 38 in het data-verbruiks-topic aandachtig door. In berichtnummer 38 heb ik in een artikel de waarschijnlijke oorzaken beschreven van hoog data-verbruik door Apple iPhones.
steven- heeft al een weblink geplaatst naar het data-verbruiks-topic. Waarvoor dank.

Succes!


Netwerker
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Nadina,

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je internet sneller op is. Heb je al gekeken naar de tips die @Steven- en @Netwerker gegeven hebben? Hopelijk heb je er wat aan gehad!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Nadina ik sluit dit topic omdat je niet meer gereageerd hebt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief, hier bestaat namelijk al een algemeen en uitgebreid topic over.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic