vroedje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms probleem

Hallo,
 
Ik heb sinds vandaag een nieuwe iphone 5 en nu blijkt dat ik geen smsen kan ontvangen. Ik wil graag mijn contactpersonen van mijn oude telefoon omzetten naar de iphone 5 en daarvoor moet ik de vodafone app installeren. Maar ik kan geen verbinding maken omdat ik de code niet via sms ontvang. (Ik ontvang trouwens geen enkele sms). Whatsappen kan ik wel en email/bellen/internetten kan ook.
 
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik denk dat het handig is om te vertellen hoe je deze instelling kunt vinden en kunt aanpassen want in de iPhone staat dat niet zomaar bij de instellingen.

Je kunt de huidige instellingen opvragen via de telefoonkiezer (alsof je een telefoonnummer belt):
toets * #5005*7672# en dan op de bel toets
Je ziet dan het huidig ingestelde nummer zien. Het nummer moet dus +316540881000 zijn.

Instellen gaat als volgt:
toets **5005*7672*+316540881000# en dan op de groene bel toets drukken.

Zet daarna je toestel nog een keer uit en aan zodat de instellingen goed ingeladen worden.
Stuur voor de test een berichtje aan je eigen nummer.

Mocht dat nog niet werken ga dan naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

En als dat niet werkt, koppel je toestel dan even aan een computer met iTunes open en het toestel gekoppeld. Laat hem een kwartiertje liggen, verbreek de verbinding, wacht 10 seconden en hang hem er nog een kwartiertje aan. Hij update dan de netwerkinstellingen van Vodafone.

En als het dan nog niet werkt, bel dan de klantenservice (1201) en vraag of ze willen controleren of dat er een SMS blokkade op je nummer staat.

Als je probleem is opgelost, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi vroedje, welkom op het Vodafone forum. Ik adviseer je eens om bij de sms instellingen te kijken of je het nummer van de SMS Centrale goed hebt staan. Het nummer moet zijn: +316540881000.


Laat me even weten of het opgelost is.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik denk dat het handig is om te vertellen hoe je deze instelling kunt vinden en kunt aanpassen want in de iPhone staat dat niet zomaar bij de instellingen.

Je kunt de huidige instellingen opvragen via de telefoonkiezer (alsof je een telefoonnummer belt):
toets * #5005*7672# en dan op de bel toets
Je ziet dan het huidig ingestelde nummer zien. Het nummer moet dus +316540881000 zijn.

Instellen gaat als volgt:
toets **5005*7672*+316540881000# en dan op de groene bel toets drukken.

Zet daarna je toestel nog een keer uit en aan zodat de instellingen goed ingeladen worden.
Stuur voor de test een berichtje aan je eigen nummer.

Mocht dat nog niet werken ga dan naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

En als dat niet werkt, koppel je toestel dan even aan een computer met iTunes open en het toestel gekoppeld. Laat hem een kwartiertje liggen, verbreek de verbinding, wacht 10 seconden en hang hem er nog een kwartiertje aan. Hij update dan de netwerkinstellingen van Vodafone.

En als het dan nog niet werkt, bel dan de klantenservice (1201) en vraag of ze willen controleren of dat er een SMS blokkade op je nummer staat.

Als je probleem is opgelost, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
kristiansalari

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb sinds vandaag de iPhone 5S en ik heb precies hetzelfde probleem als Vroedje.
Inmiddels heb ik alles al geprobeerd, maar het lukt me niet om te sms'en (niet ontvangen / niet versturen).
Hopelijk hoor ik iets.

Groet.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@kristiansalari

Kun je wel bellen en internetten? Of lukt dit ook niet? Heb je naar de uitleg van MauriceD gekeken?
kristiansalari

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Hoe vreemd het is, maar de volgende dag is het 'vanzelf' opgelost. Ik krijg op een gegeven moment alle smsjes binnen, zonder dat ik met m'n telefoon bezig was.
Geduld is blijkbaar de oplossing voor dit probleem (hoe lastig dat ook is met een nieuwe telefoon!).

Groetjes.
Peterd0705

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en nu is het weer terug.
Nieuwe 5S gekregen en toen geen mogelijkheid om SMS te ontvangen en versturen.
Vervolgens de volgende dag alle test-emails in 1 keer binnen gekregen.
Prima, probleem opgelost leek mij.
Totdat ik sinds gisteren opeens niet meer kan sms-en. Eerst niet versturen en ontvangen, nu is het alleen niet versturen.

Heb al een harde reset gegeven, netwerkinstellingen gereset en de telefoonnummers gebeld zoals ze hierboven staan. Maar niets helpt.......
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Peterd0705 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en nu is het weer terug.
Nieuwe 5S gekregen en toen geen mogelijkheid om SMS te ontvangen en versturen.
Vervolgens de volgende dag alle test-emails in 1 keer binnen gekregen.
Prima, probleem opgelost leek mij.
Totdat ik sinds gisteren opeens niet meer kan sms-en. Eerst niet versturen en ontvangen, nu is het alleen niet versturen.

Heb al een harde reset gegeven, netwerkinstellingen gereset en de telefoonnummers gebeld zoals ze hierboven staan. Maar niets helpt.......
Bij instellingen, mobiel netwerk, mobiel datanetwerk ook alles aangepast zoals in de handleiding staat?

http://handleidingen.vodafone.nl/web/apple-iphone-5s/

Kijk daar eens 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic