MvHulst

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

sms opslaan op simkaart

In mijn Samsung Galaxy A50 (en overigens eerdere Samsung toestellen) kun je sms berichten opslaan zoals dat vroeger kon mocht je van toestel wisselen of je moet hem opnieuw installeren.

Via Samsung zelf kom ik niet verder aangezien ze zeggen dat het aan de simprovider ligt.

Helaas ben ik daardoor in het afgelopen anderhalf jaar met mijn oude toestel (Samsung Galaxy A9 2018) al veel sms'jes kwijt geraakt aangezien het toestel instabiel was.

Ik hoop dat iemand een idee heeft?

Alvast bedankt! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik gok erop dat je verkeerd zit vermoed ik. Kun je eens naar de instellingen gaan -  Accounts en Back-up - Back-up en herstel- Back-up van gegevens. Hier kun je alles selecteren zoals sms etc. Onderaan kun je klikken op Back-up. Hierdoor wordt er een back-up gemaakt @MvHulst 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goedemorgen @MvHulst 

 

Je kunt sms berichten op 2 manieren op slaan. 
Via de simkaart of via een back up (Samsung account).

Dit doe je op de volgende manier: 
Zorg ervoor dat je Samsung account via instellingen - accounts toegevoegd is.
Vervolgens klik je bij instellingen - back-up via Back-up gegevens. Hier kun je sms berichten (kopje berichten) back-uppen.
Zodra je op je nieuwe toestel inlogt met je Samsung account, worden de sms’jes automatisch overgezet als er een verbinding is met Wi-fi of ons netwerk. 
Laat je weten of het gelukt is?

MvHulst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goeiemorgen Steven,

Allereerst dank voor je antwoord.

Wanneer ik ga naar instellingen, accountants, Samsung account zie je in eerste instantie berichten niet vermeld staan maar wanneer je dan klikt op automatische back-up staat deze er wel en stond daar uit. Deze heb ik aangezet maar hoe ik nou de bestaande sms'jes gebackupt krijg is

Mij nog niet geheel duidelijk 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je kunt daarna onderaan een back up maken, dan worden deze automatisch meegenomen in de back up 🙂 @MvHulst 

MvHulst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Steven,

Hoe krijg je sms'jes op de oude manier dan op een simkaart? Moet deze dan niet ook geschikt er voor zijn? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb even gekeken bij mijn eigen Samsung telefoon voor de instellingen. Helaas is het tegenwoordig niet meer mogelijk om sms op te slaan op de simkaart. Ik kom in ieder geval deze optie niet meer tegen @MvHulst 

MvHulst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry voor mijn late reactie Steven maar lag in de clinch met het inloggen op het forum, op My Vodafone en Ziggo waardoor ik steeds mijn wachtwoord moest opvragen en veranderen.

 

Maar goed terug naar mijn vraag over het opslaan van sms'jes.

Ik ben jou optie gevolgd om via mijn Samsung account een back-up te laten maken maar daar loop ik vast.

Wanneer ik naar het Samsung account ga zie ik rechtsboven 3 puntjes, wanneer ik daar op klik dan staat er "synchr. instellingen". Dan kom ik in een scherm met de mogelijkheden om te back-uppen en te synchroniseren maar daar staat geen berichten tussen die staat wel weer op het tweede tabblad "automatische back-up" maar daar kan ik alleen het schuifje verzetten en verder niets.

Ook na het herstarten gebeurt er niets aangezien er blijft staan "geen back-up" wat zie ik nu over het hoofd? 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik gok erop dat je verkeerd zit vermoed ik. Kun je eens naar de instellingen gaan -  Accounts en Back-up - Back-up en herstel- Back-up van gegevens. Hier kun je alles selecteren zoals sms etc. Onderaan kun je klikken op Back-up. Hierdoor wordt er een back-up gemaakt @MvHulst 

MvHulst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gevonden!

Ik neem aan dat ik bij het herinstalleren van mijn telefoon of vervangen moet (voorlopig is dat niet nodig aangezien toestel net nieuw van jullie is) dat ik de zelfde procedure moet uitvoeren maar dan op herstellen moet drukken? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zodra je het toestel installeert en je het Samsung account koppelt (is een van de eerste vragen) zal zodra er verbinding is met het netwerk, de sms'jes etc terug gezet worden (mits er een back-up is gemaakt) @MvHulst 

MvHulst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helemaal perfect!

Dank voor je ondersteuning Steven 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @MvHulst! Fijne avond.

MvHulst
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Komt helemaal in orde zeker nu ik zonder stotteren (ff afkloppen) op het forum kom

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic