Ingie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms buiten bundel

Ik ben nu een paar maanden abonnee bij Vodafone. Ik heb nu al 2 rekeningen gehad waarbij kosten voor sms in rekening werden gebracht terwijl ik een abonnement heb met onbeperkt sms'en. Op de laatste rekening stond een nummer waarnaar ik gesms't zou hebben: 011. Wat zijn dit voor kosten?
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Ingie,

Deze kosten worden veroorzaakt doordat sommige apps jouw telefoonnummer verifiëren (controleren) door middel van een sms-bericht, door een computer-server in de Verenigde Staten van Amerika (USA) of Canada. Vandaar die 011. Want dat is de internationale access code om contact te maken met onder andere de Verenigde Staten van Amerika. En Canada.
Het gaat vaak om social media apps, zoals FaceTime.
Dit soort apps verzenden dus een controle-sms naar jouw smartphone. Dit om 100% zeker te weten dat jouw nul-zes-nummer ook echt bij hen is aangemeld. Denk bijvoorbeeld ook aan Skype of andere social media apps.

Aangezien je hebt ge-sms-ed met een computer-server buiten Nederland, berekent Vodafone kosten voor die sms-berichten. En die sms-berichten vallen NIET binnen de sms-bundel. En ook onbeperkt sms-en geldt niet voor sms-berichten naar buitenlandse nummers. Alleen naar Nederlandse nummers, zonder bijzonder tarief.

Op jouw uitgebreide factuur-specificatie kun je nagaan naar welk sms-nummer er daadwerkelijk is ge-sms-ed, buiten Nederland. Ook staan de kosten daarbij vermeld.

Succes!

Netwerker
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic