Lauw

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

slechte verbindingen ontvangst iphone 5

Hallo,
Ik zal in het kort wat uitleggen.
Ik heb altijd bij kpn gezeten, maar mij zoon zit bij vodafone en is tot nu steeds tevreden.Dus dacht mijn abbo loop af en een keer naar vodafone gaan.
Dus de nieuwe iphone 5 gehaald met een abbo erbij, maar nu begint het:
 
Ik was vanmiddag bij de Gamma in roosendaal , werd gebeld  ze konden mij zeer  slecht horen of hakkelend. Op een andere plek gaan staan  geen resultaat {terwijl bij kpn  nooit geen problemen gehad }. Dan kom erbij nog maar niet te praten over de 3g die is ook waardeloos.
Vanmorgen de laatste update erop gezet en de batterij duur is zeer verbeterd  ,dat is weer perfect thanks daar voor.
 
Kunnen jullie me verder helpen met dit probleem?
 
mvgr
 
Lauw
26 Reacties 26
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Lauw,

Allereerst, welkom op ons forum, en ook welkom bij Vodafone! 😉

Wel jammer om te horen dat je eerste ervaring met Vodafone meteen niet zo goed is. Je geeft aan dat je bij de Gamma in Roosendaal een slechtere dekking ervaarde. Dit kan door meerdere factoren veroorzaakt worden. In een bouwmarkt zijn meestal veel factoren aanwezig die het signaal negatief kunnen beïnvloeden, denk hierbij aan staal en andere materialen. Misschien wat ver gezocht, maar het zou toch een oorzaak kunnen zijn. Om te beoordelen of het een dekkingsprobleem of een toestel- of simprobleem betreft heb ik nog wat meer informatie van je nodig. Merk je dit probleem ook op andere locaties? Of is de verbinding op andere locaties wel goed? En merk je wel verbetering qua signaal sinds je de laatste software-update hebt geïnstalleerd?

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Zover ik vernomen had heb ik dit ook op andere locatie in de buiten lucht.
Wat betreft andere locaties ben nog niet ver buiten mijn regio gegaan.
Wat betreft de software update ,merk ik alleen verbetering aan batterij duur maar niet aan het signaal die vind ik vrij minimaal als ik aan uitslag op telefoon bekijk.
 
Misschien is het wel omdat er geen goede mast is in de regio noord Brabant.
Wel jammer dat erin de winkel niet wordt gezegd er is wel wat slechte dekking in Noord Brabant  {dan gaat je wel na denken toch?}
 
Mvgr
 
Lauw
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Lauw, om te weten waar het precies aan ligt, is het van belang dat je je toestel op verschillende locaties test. Kijk even of je dit buiten deze regio ook ervaart.
Cosento

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,
 
Ik ben al een tijd klant bij Vodafone en heb de iPhone3/4/4S en nu de iPhone5 ik heb dezelfde klachten. Heb nu zakelijk maar een iPad aangeschaft met internet om daarop mijn mail te ontvangen. Op de iPhone 3G uitgezet dus bellen zolang er geen WiFi verbinding is gaat OK. Echter zodra ik thuis, op de zaak of waar dan ook (dus veel routers en netwerken) dan is bellen op de iPhone5 icm WiFi niet te doen. Dus een iPhone voor alleen bellen. Ik heb mijn zoektocht opgegeven...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Cosento schreef:
Echter zodra ik thuis, op de zaak of waar dan ook (dus veel routers en netwerken) dan is bellen op de iPhone5 icm WiFi niet te doen.
Dus als ik het goed begrijp heb je specifiek met je iPhone 5 het probleem dat bellen niet werkt als de wifi op je toestel aan staat? Mag ik vragen of dat altijd al zo is geweest, of dat het bv pas gebeurd sinds een bepaalde iOS 6 update? Want het is zeker zo dat straling gestoord kan worden door constructies en ook interferentie is een bekend probleem.

Maar dat zou dan op alle toestellen op die locatie merkbaar moeten zijn, niet op één toestel en zeker niet specifiek met een bepaalde optie aan of uit. Als het pas sinds een bepaalde update zo is, dan is een reset naar de fabrieksinstellingen misschien een oplossing. Het is bij iOS niet mogelijk om te downgraden naar een eerdere versie maar met een reset zit je in ieder geval weer op 6.0.

NB: als je een back-up maakt (zeker doen!), zet die dan niet direct terug. iTunes maakt niet alleen een back-up van je data, maar een volledige image van je telefoon, inclusief apps en de iOS versie. Dus als je backupped, reset en dan de back-up terug zet, zit je weer op 6.1.x 😉

Redelijk wat werk, maar als je echt zo veel hinder ondervindt is het misschien de moeite van het proberen waard.
haros

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is dit een groot probleem met alle iPhone 5's. Ik heb al een toestel omgewisseld gekregen, maar het probleem is er nog steeds, ok met het andere toestel.
 
Vodafone (en Apple) zou het alleen serieuzer moeten nemen. Ik heb nu al bijna 4 maanden de iPhone5 en al 4 maanden dit probleem. Ik heb ook al tig keer gebeld. Dan krijg je een of ander kletspraatje van de klantenservice, of het soms hier of daar aan kan liggen. Nee het ligt niet aan G3, nee het ligt niet aan het gebouw, het ligt aan die iPhone. Ik zat net nog bij een open raam, met een uitstekende ontvangst (vier streepjes) G3 was uitgezet. De twee gesprekken waren weer niet te verstaan. Ik heb nu bericht gekregen dat Vodafone binnen 10 dagen (!!!!!!!!!!!!!!!) met een reactie komt. Is dat service? Tien dagen? Voor de enorme prijs die je betaald? Ik had echt een andere oplossing verwacht. 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als het echt zoals jij zegt aan het toestel ligt, dan lijkt het mij beter om je toestel in te leveren ter reparatie. Dan kunnen ze nakijken of het aan het toestel zelf ligt of aan de software. Je zou eventueel ook de klacht bij Apple kunnen aankaarten aangezien zij verantwoordelijk zijn voor updates. Wellicht dat zoiets met een update op te lossen valt.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Aangezien de rest van de reacties over een netwerkklacht blijken te gaan heb ik het onderwerp even gesplitst. Op deze manier houden we het overzichtelijk.
CWC

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Moderator,
 
Mijn problemen bleken deels te maken te hebben met een toestel dat niet volledig goed functioneert. Ik was namelijk vorig week bij jullie in de winkel langs geweest met het zelfde verhaal. Als alle eerste hebben ze me een andere simkaart aangeboden, met in de hoop dat het beter zal gaan. Nadat we (ik en uw balie medewerker) samen de test resultaten hebben bekeken, heeft hij me doorverwezen naar de service point. Daar hebben ze geconstateerd dat de des betreffende toestel waarschijnlijk een mechanische defect heeft. (hij verdenkt dat het gaat om een losse wifi module) Verder heeft een andere collega van u schorend toegegeven dat de Vodafone netwerk de laatste weken (5-6) niet helemaal optimaal functioneert.

Gelukkig konden ze me het nummer van uw servicenummer geven zodat het toestel aan huis wordt opgehaald en gelijk een leentoestel mee gaf. Misschien is het verstandig om op het forum, indien er vergelijkbare 'problemen' voorkomen om uw klanten meer naar de fysieke technische mensen te sturen.
 
Verder blijkt uit de metingen van uw collega's dat de Iphones vergeleken met de andere vergelijkbare toestellen slechtere ontvangst hebben. Wat ook uit mijn eigen bevindingen is ondervonden. Ik heb met mijn laatste simkaart een kleine testje gedaan tussen Iphone 4s, 5, HTC Desire, Sensation en One X, Samsung S3 en Nokia Lumia 620. En daaruit blijft dat de Iphone 5 consistent zowel de laagste down als upload snelheid te hebben en de wifi fix het slecht vasthoudt
 
Met vriendelijke groet,
CWC
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey CWC,

Wat jammer dat het bij jou een combinatie blijkt van een slecht werkend toestel en het probleem met het netwerk in Groningen. Aangezien veel mensen klaagden over het netwerk daar, dachten we toestel defecten uitgesloten te hebben. Normaal gesproken zouden we je wel sneller aangeraden hebben je toestel ter reparatie aan te bieden.

Houd het andere topic in de gaten ivm het netwerk in Groningen 🙂 Zodra we meer info hebben dan plaatsen we het daar.
DavidvandenBran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net mijn vodafoon abonnement binnen. Met Iphone 5. Slechte ontvangst. Toestel is prima ook een KPN kaartje erin gedaan geen probleem! Ga de boel maar weer terug sturen!
joss

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ontvangst Vodafone.
 
Ik ben van KPN overgestapt naar Vodafone sinds mei en heb een iphone 5, de ellende is groot.
Gesprekken die niet te volgen zijn, steeds verbroken worden, niet bereikbaar en steeds op voicemail springen noem het maar op. De eerst de sim card vervangen, geen resultaat. allerlei testen doen, geen resultaat. Iphone vervangen, geen resultaat. Heb er uit ellende maar een kpn sim only bij gepakt en heb weer goed bereik en toch blijft Vodafone maar volhouden dat het niet aan hun ligt. De klantenservice heeft een duidelijke opdracht de klant aan de lijn houden en vooral het process vertragen. Jammer, heel jammer dat men niet gewoon eerlijk is en eens gaat werken aan hun net werk. Wel krijg je na elk contact met de klantenservice een mail of sms om deel te nemen aan een onderzoek over de kwaliteit van het gesprek. Het gaat niet om de kwaliteit van het gesprek waar ik over wil informeren, het gaat over de kwaliteit van het netwerk waar ik schade van heb. Ga dat geld voor onderzoeken nu eens investeren in de dekking daar hebben alle klanten wat aan.
 
 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi joss,

Zo te lezen zit je echt in een vervelende situatie, ik kan me voorstellen dat je hier last van hebt. Ik zie dat er al een aantal dingen zijn geprobeerd om het probleem te verhelpen. Op welke postcode heb je dit probleem? Heb je dit vooral thuis, of altijd en overal?
TT

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb eerst altijd KPN netwerk gehad met mijn iPhone 4s geen problemen, maar sinds ik over ben naar Vodafone idd slecht ontvangst en het meest storend vind ik dat ik niet tijdens het bellen op internet kan!!!! Zo moet ik altijd eerst ophangen, wachten tot mijn 3G weer actief is dan opzoeken waarna ik weer terug kan bellen met het antwoord.....
Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag, dus i Phone 5 aangeschaft, maar nogsteeds dezelfde problemen.
Dus lijkt mij echt een Vodafone probleem
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi TT, via een 2G (GPRS) verbinding is het niet mogelijk te bellen en een dataverbinding op te zetten. Met een 3G verbinding is dit wel het geval en kun je tijdens het bellen data ontvangen en versturen.
Kimapaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste lauw ik ben al maanden bezig met deze puin hoop heb al vele telefoontjes gepleegd maar er is nog steeds niets bereikt ik heb er genoeg van als het aan mij licht ga ik terug naar KPN nooit problemen mee gehad als ik jou was zou ik dat de volgende keer ook maar doen Gr. Marco
Sandruschka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste, 
 
Je kan naar een Vodafone winkel gaan om de instellingen te laten optimaliseren van je telefoon. Soms kan het inderdaad zo zijn dat door de verschillende snelheden waar je smart phone nu mee te maken heeft, het kan "haperen". Het kan gewoon zijn dat je telefoon niet automatisch van 3 G naar 4 G kan omschakelen. 
Sandruschka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Laat je telefoon eens nakijken of de instellingen wel goed staan. In een winkel kun je je instellingen laten optimaliseren zodat je telefoon makkelijker kan switchen en wisselen tussen de verschillende frequenties, waar je mee te maken krijgt bij overstap van KPN naar VF. IOSX7 altijd upgraden.
Mvg
Knuiter

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier in Hoofddorp, toch niet echt buitengebied, waardeloze ontvangst met Iphone 5S vooral binnenshuis. Oplossing vodafone : repeater kopen! Ik heb een duur zakelijk abonnement omdat mijn bedrijf afhankelijk is van mijn telefoon. Maar ik kan amper fatsoenlijke gesprekken voeren, mijn kantoorgenoot met KPN heeft nergens last van...... Dan ga ik vodafone niet extra spekken door voor € 85,- zo'n kastje te kopen waardoor ik via mijn internet bel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic