Lauw

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

slechte verbindingen ontvangst iphone 5

Hallo,
Ik zal in het kort wat uitleggen.
Ik heb altijd bij kpn gezeten, maar mij zoon zit bij vodafone en is tot nu steeds tevreden.Dus dacht mijn abbo loop af en een keer naar vodafone gaan.
Dus de nieuwe iphone 5 gehaald met een abbo erbij, maar nu begint het:
 
Ik was vanmiddag bij de Gamma in roosendaal , werd gebeld  ze konden mij zeer  slecht horen of hakkelend. Op een andere plek gaan staan  geen resultaat {terwijl bij kpn  nooit geen problemen gehad }. Dan kom erbij nog maar niet te praten over de 3g die is ook waardeloos.
Vanmorgen de laatste update erop gezet en de batterij duur is zeer verbeterd  ,dat is weer perfect thanks daar voor.
 
Kunnen jullie me verder helpen met dit probleem?
 
mvgr
 
Lauw
26 Reacties 26
Aldred

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Helaas er is geen hulp voor je, bij de klanten service van vodafone staan een kastje en een muur en daar blijf je met dit probleem tussen hangen. Ik heb hiervoor een iphone 3 en 4 gehad bij T-Mobile en nooit problemen met bereik en bellen, zit nu een dik jaar bij vodafone met een iphone 5 en het is gewoon dikke drama met bellen en ontvangst.
Na veel klagen zal een vriendelijke juffrouw je 4G aanbieden maar daar heb je niks aan als je niet in Amsterdam / Rotterdam zit.

In oktober had ik geluk, mijn iphone viel van tafel en het scherm was gebarsten. De leen telefoon ( waarschijnlijk een nieuwer model) was goed en gaf minder problemen. WIFI werkte beter, telefoon verbindingen blijven weg vallen.
Maar vandaag had ik pech, na 3 maanden kwam mijn eigen telefoon weer terug en de ellende begint weer, slome wifi verbinding overschakelen naar 3 G maakt het niet beteren de telefoon gesprekken gaan gewoon weer standaard slecht bij vodafone.

Je hebt dus maar 1 oplossing en dat is je abbo uitzitten en dan zo snel mogelijk naar een echte provider.
Google maar op vodafone en iphone en je ziet dat je niet de enige bent ( al zegt vodafone van wel )

Sterkte
Aldred
Aldred

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn door gestuurd worden naar Apple, trap er niet in, maak je zelf niet blij en probeer gewoon zo snel mogelijk weg te komen.
Update's en andere instellingen werken echt niet

Aldred
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Aldred, ik begrijp dat je graag zo goed mogelijk bereik wilt hebben, maar het toestel is daarin een grote factor. Je geeft aan dat je leentoestel geen (of in ieder geval veel minder) problemen gaf. Zodra je je oude toestel weer in gebruik nam was je ervaring een stuk minder goed.

Als het ene toestel je een veel betere ervaring geeft dan het andere, dan kan het niet aan ons netwerk liggen. Het netwerk verandert niet. Dan moet het je toestel zijn toch?
e-kwakkestein

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal jullie de hele geschiedenis van EINDELOOS aan de telefoon hangen met de klantenservice besparen, maar een paar weken geleden heb ik mijn zakelijk abbonement vernieuwd. MET daarbij een Iphone 5. Ik ben van beroep coach en coach ook mensen per telefoon. Sinds ik de nieuwe telefoon heb lukt dat niet meer. Klanten kunnen mij niet meer verstaan. Ze geven aan dat ze vooral bas horen. Alsof er een deken over de telefoon zit. Veel bas en heel scherp. Klinkt als een kapotte luidspreker.
Heb ondertussen een signaalversterker gekregen. Lost het probleem niet op.
Allerlei netwerk testjes gedaan. ook uren met Apple aan de telefoon gehangen.
Conclusie. Uw telefoon is stuk. Hij is opgehaald en wordt nu gerepareerd. MAar het vervangende toestel heeft precies hetzelfde probleem!
Voel me echt machteloos. Kan mijn werk zo niet doen! Iemand tips? Wat kan ik doen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @e-kwakkestein,

Allereerst welkom op het forum.

Vervelend om te horen dat je dit probleem ervaart. Aangezien je hier ook last van hebt met je leentoestel moeten we de oorzaak waarschijnlijk in een andere hoek zoeken.

Ervaar je dit op 1 locatie of op meerdere? Ik raad je aan dit even te testen om erachter te komen of je locatie ermee te maken heeft. Daarnaast kun je in de Vodafone winkel een nieuwe simkaart testen. Wellicht dat dit de oplossing is.

We horen het graag van je.

Hanneke84

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb ook al een poosje een iphone 5 (meer dan 1 jaar) en heb ook problemen met bellen en gebeld worden; kunnen elkaar slecht verstaan, geluid valt weg, verbinding wordt verbroken, etc. Heb al van alles geprobeerd qua instellingen en heb al meerdere keren via winkel, telefoon n chat geprobeerd t probleem met de klantenservice op te lossen oa heb ik een nieuwe simkaart geprobeerd en ze hebben me nu een Femtocel 1.0 gestuurd. Ik kan deze alleen niet (online) registreren omdat ik in Belgie woon en je blijkbaar een nederlandse postcode nodig hebt en aangezien je postcode gelinkt is aan waar je woont en waar je dus een betere verbinding wilt, heeft t weinig zin om een andere postcode in te gaan voeren... Toen ik mijn verhaal deed over de slechte verbinding (dus dat geluid wegvalt, verbinding verbroken wordt ed ondanks voldoende streepjes ontvangstbereik) heb ik daarbij duidelijk vermeld dat ik in Belgie (net over de grens) woon en dat ik deze problemen vooral in Belgie ervaar... Waardoor t dus aannemelijker is dat t een probleem is van Vodafone en niet van Apple (want ook met hun heb ik contact gehad, opgestuurd maar ook zonder positief resultaat). Nu wilde ik natuurlijk wederom contact zoeken met Vodafone, maar bellen kan ik niet, mailen kan blijkbaar niet, want daar doen ze niet aan, en de chat is momenteel niet te gebruiken volgens de website... Dan maar via t forum... Ook kreeg ik laatst t bericht dat ik 80% v mn datalimiet zou hebben gebruikt (ik heb een databundel van 2gb) wat onmogelijk is want ik zit altijd op ons wifi netwerk. N ook dat is niet de eerste keer dat dat misgaat, in het verleden heb ik ook al eens een mega rekening ontvangen omdat ik meer dan 2gb internet zou hebben gebruikt. Tijdelijk toen mijn datalimiet verhoogt naar 5gb, maar al snel bleek dat ik ver onder t limiet v 2gb bleef. Ondanks dat ik dat toch een duidelijk bewijs vind dat die ene rekening gwoon niet klopte, heb ik em gwoon moeten betalen. Ik vind het ontzettend vervelend dat ik al meer dan een jaar een duur abonnement heb waar ik maar weinig gebruik van kan maken omdat t allemaal zo slecht werkt. Zucht... Volgende abonnement gaat zeker niet van Vodafone zijn!
Hanneke84

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
T is nu al maart n nog steeds is mijn probleem nie opgelost... Heb m'n iPhone 5 (n abonnement) nu al dik 1,5jaar... Geen reactie op mijn bericht v 6feb n wederom via de chat geprobeerd waar al tot 3x toe werd voorgesteld m'n abonnement te beëindigen maar iedere x als ze dat willen gaan aanvragen n nog wa gegevens v me nodig hebben, valt de chat weer weg. Gister werd r zelfs beweerd dat ik eerst nogmaals met een ander toestel moest proberen met m'n eige sim. Tuurlijk werkte da (nog steeds) nie! N nu moet ik ze da dus late wete, n ja hoor, de chat is weer nie te bereiken... Zucht!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic