Cosento schreef:
Echter zodra ik thuis, op de zaak of waar dan ook (dus veel routers en netwerken) dan is bellen op de iPhone5 icm WiFi niet te doen.
Dus als ik het goed begrijp heb je specifiek met je iPhone 5 het probleem dat bellen niet werkt als de wifi op je toestel aan staat? Mag ik vragen of dat altijd al zo is geweest, of dat het bv pas gebeurd sinds een bepaalde iOS 6 update? Want het is zeker zo dat straling gestoord kan worden door constructies en ook interferentie is een bekend probleem.
Maar dat zou dan op alle toestellen op die locatie merkbaar moeten zijn, niet op één toestel en zeker niet specifiek met een bepaalde optie aan of uit. Als het pas sinds een bepaalde update zo is, dan is een reset naar de fabrieksinstellingen misschien een oplossing. Het is bij iOS niet mogelijk om te downgraden naar een eerdere versie maar met een reset zit je in ieder geval weer op 6.0.
NB: als je een back-up maakt (zeker doen!), zet die dan niet direct terug. iTunes maakt niet alleen een back-up van je data, maar een volledige image van je telefoon, inclusief apps en de iOS versie. Dus als je backupped, reset en dan de back-up terug zet, zit je weer op 6.1.x
😉Redelijk wat werk, maar als je echt zo veel hinder ondervindt is het misschien de moeite van het proberen waard.