frarimo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

slecht internet

Ik heb een Samsung Galaxy SIII
 
Ik heb het Bel+SMS+Web-2 Altijd 55 euro abonnement
Voor mijn werk moet ik vaak dingen opzoeken.
Daarom heb ik voor dit abonnement gekozen. met extra internet
Alleen het vervelende is, dat ik 9 van de 10 keer geen of zeer zeer zeer slechte verbinding heb.
Als ik dan mijn prive mobiel pak (van een andere provider) heb ik geen problemen.
Zou prettig zijn als dit opgelost kan worden, nog betaal ik al een paar maanden volop voor het gebruik, maar kan er bijna niks mee. Ik denk dat dat ook wel terug te vinden is in mijn verbruik
 
alvast bedankt voor de hulp
10 Reacties 10
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Frarimo, dat klinkt niet goed. Maak je dan gebruik van het 3G of 2G (GPRS) netwerk? En heb je hier op verschillende locaties last van of alleen op een specifieke postcode? Ik hoor het graag van je.
mcduck

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ken het probleem ook. Het vervelende is dat de links van een dan toch vertoonde pagina vaak ookniet werken.
En het maakt niet uit waar ik ben. Ik heb overal hetzelfde probleem. Met WiFi doet hij het iets beter, maar ook nog erg traag.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Mcduck, allereerst welkom op het forum! Maak je hierbij gebruik van het 3G of 2G (GPRS) netwerk? En hoe is je dekking op dat moment? Het kan misschien ook aan je toestel liggen, aangezien je er ook met Wi-Fi last van hebt. Een Wi-Fi verbinding staat namelijk los van het mobiele netwerk.
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, ik herb er op vele plaatsen last van. hier in Rhenen maar ook in Eindhoven (beursgebouw) Beuningen, Nijmegen
terwijl collega's van mij wel goede ontvangst hebben
Mijn telefoon staat op G3 ingestelt en de netwerkmodus op GSM/WCDMA (auto-stand)
Wifi staat aan op: als er wifi is, die inschakelen.
Als ik waar dan ook op Wifi zit is er eigenlijk niks aan de hand
Heb nu twee maanden dit abonnement
 
ik hoor graag van u
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Thanks voor de informatie.

Maken je collega's die er geen last van hebben, gebruik van het Vodafone netwerk of een andere provider? En heeft je toestel tijdens deze klachten ook een goede verbinding met het 3G netwerk?
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi
enkele collega's hebben Vodafone en anderen hebben Hi ( net al ik met mijn prive telefoon)
De 3G indicator geeft weining aan
gemiddeld geeft mijn verbinding 1 ipv 5 streepjes sterkte aan
alleen als ik op de snelweg rijdt bv. Dan is het volle bak.
Beetje moeilijk om dan te internetten achter het stuur 😞
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
frarimo schreef:
Hoi
enkele collega's hebben Vodafone en anderen hebben Hi ( net al ik met mijn prive telefoon)
De 3G indicator geeft weining aan
gemiddeld geeft mijn verbinding 1 ipv 5 streepjes sterkte aan
alleen als ik op de snelweg rijdt bv. Dan is het volle bak.
Beetje moeilijk om dan te internetten achter het stuur 😞

Dat gaat inderdaad lastig ja. 😉 Het is in ieder geval eigenlijk niet de bedoeling dat je dit probleem op meerdere locaties ervaart. Ben je misschien in de gelegenheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen? Merk je dan verbetering qua signaal?
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dan moet ik er een keer mee naar een Vodafone winkel.
geen idee, wanneer ik daar tijd voor heb, want er is geen Vodafone winkel in de buurt hier
Heb geen andere telefoon waar het kaartje inkan
maar het blijft balen, natuurlijk
het zou aan het toestel kunnen liggen???
aangezien de andere problemen die ik ook heb ( zie topic beltonen kwijt)
 
groetjes
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Omdat je deze netwerkproblemen op meerdere locaties ervaart en je over het algemeen maar 1 streepje verbinding hebt, terwijl anderen op dezelfde locatie met een Vodafone sim wél goede dekking hebben, is de kans groot dat het aan je toestel of simkaart ligt. Dit kun je laten testen in een Vodafone winkel. Je kunt ook eens proberen om jouw simkaart in een toestel van een collega te testen (die op dat moment wél goede dekking heeft) en kijken of het probleem dan blijft. Als jouw sim in een ander toestel wel goed werkt, dan ligt het aan je toestel. Werkt jouw sim in een ander toestel ook niet goed, maar een andere sim weer wel goed in jouw toestel, dan ligt het aan je simkaart. Blijkt het bijvoorbeeld aan je simkaart te liggen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice, dan sturen we je een nieuwe simkaart per post.
frarimo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke, ik zal binnekort eens kijken of ik naar een vodafone winkel kan gaan
ben benieuwd wat er uit komt
 
bedankt zover
ik laat nog weten wat er uit is gekomen
 
 
mvg
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic