NataschaR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht internet

Omdat Vodafone mij niet duidelijk helpt stel ik de vraag hier maar. Ik heb sinds 2 weken heel slecht bereik en alleen E internet door heel Nederland. terwijl ik daarvoor altijd 4G en goed bereik had hoe kan ik dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @NataschaR 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hmm, door heel Nederland heb je E en echt helemaal nergens een keer 4G?
Dan zou ik haast denken dat het aan je mobiel ligt en niet aan Vodafone. Maar om dit uit te testen kan je het best je eigen SIMkaart uit je toestel halen en deze in een ander toestel stoppen en dan van dat toestel het SIMkaartje in je eigen toestel. Dan kan je namelijk controleren of het aan je SIM ligt of aan je toestel.

Lukt dit niet, doe dan eens een netwerkinstellingen reset, dat kan soms ook nog wel eens helpen. Via Google kan je op eigen toestel zoeken hoe je dit kan doen. En je kan ook je APN instellingen eens controleren. Hoe je dit moet invullen en wat je moet doen, kan je HIER VINDEN. Let op, het gaat in dit topic over buitenland, dat ken je vergeten, het gaat voor jou meer alleen om de APN instellingen (maar het is een handige topic en simpel om te lezen). 

Wil dat nu ook niet lukken, bel dan de klantenservice van Vodafone en vraag ze eens je een reset op het netwerk te geven en als dat nog niet lukt, loop dan langs een Vodafone winkel en vraag een nieuwe SIMkaart aan. Misschien helpt dat wel en heb je er alles aan gedaan. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @NataschaR 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hmm, door heel Nederland heb je E en echt helemaal nergens een keer 4G?
Dan zou ik haast denken dat het aan je mobiel ligt en niet aan Vodafone. Maar om dit uit te testen kan je het best je eigen SIMkaart uit je toestel halen en deze in een ander toestel stoppen en dan van dat toestel het SIMkaartje in je eigen toestel. Dan kan je namelijk controleren of het aan je SIM ligt of aan je toestel.

Lukt dit niet, doe dan eens een netwerkinstellingen reset, dat kan soms ook nog wel eens helpen. Via Google kan je op eigen toestel zoeken hoe je dit kan doen. En je kan ook je APN instellingen eens controleren. Hoe je dit moet invullen en wat je moet doen, kan je HIER VINDEN. Let op, het gaat in dit topic over buitenland, dat ken je vergeten, het gaat voor jou meer alleen om de APN instellingen (maar het is een handige topic en simpel om te lezen). 

Wil dat nu ook niet lukken, bel dan de klantenservice van Vodafone en vraag ze eens je een reset op het netwerk te geven en als dat nog niet lukt, loop dan langs een Vodafone winkel en vraag een nieuwe SIMkaart aan. Misschien helpt dat wel en heb je er alles aan gedaan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic