Jackv6

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik.

Sinds ik vodafoon klant ben heb ik problemen met het bereikbaar zijn. Pc 6127bn.

Ik woon vlak bij de grens met belgie en ben zoals velen hier slecht bereikbaar en kan zelf amper bellen.

Wanneer wordt er eens iets gedaan aan de problemen rond de grens streken. Met kpn heb ik hier altijd goed bereik gehad.
10 Reacties 10
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Heej,

Onlangs is er hier een topic over verschrenen op Tweakers.
"Dat probleem is er vaak ook in grensgebieden. Daar staat tegenover dat providers hun masten daar niet op vol vermogen kunnen aanzetten, omdat dan mensen die vlak over de grens wonen, Duitsers of Belgen, sneller het Nederlandse signaal oppikken en de netwerken last kunnen hebben van interferentie. Hetzelfde geldt voor netwerken in buurlanden, waardoor de dekking in de grensstreken beperkt is door de Europese regels."

bron

Dus de kans dat dit verholpen wordt, is erg klein.
Hier onder mijn standaard slecht bereik bericht, misschien heeft u wat aan de signaalplus oplossing?:

Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Misschien is Signaal Plus in dat geval een oplossing?
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ook zou je via www.vodafone.nl/feedback een dekkingsklacht kunnen indienen. Of ze je kunnen helpen weet ik niet maar het valt te proberen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Arina

"Dus de kans dat dit verholpen wordt, is erg klein.
Hier onder mijn standaard slecht bereik bericht, misschien heeft u wat aan de signaalplus oplossing?:"

Al lang voorgesteld:D

Dit was mijn 749ste bericht
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Loll! Sorry dat bericht lees ik niet elke keer meer door haha. Naja beter te vaak gezegd dan te weinig 😄
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Arina

En het bericht wordt als maaar langer, hahahaha.
Maar 90% van de gevallen worden met de standaard oplossingen geholpen.
Dus bespaart een hoop typ werk.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Klopt! En dan krijgen wij het te horen als we 'standaard' antwoorden geven hihi

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Arina

Nee jullie krijgen het alleen te horen als jullie foute / niks toevoegende standaard antwoorden geven.

In de trent van:
Beste klant, wij hebben u klacht in goede aard ontvangen. Wij nemen spoedig mogelijk contact met u op... blablablablabla

- 3 weken niks

Beste klant, u klacht is nog steeds bij ons in behandeling... blablbalbabal

😄
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Haha nou op twitter is het wel anders hoor! Dan zitten ze vaak al op de kast als ze een standaard handeling moeten uitvoeren zodat wij het probleem kunnen achterhalen. Maakt verder niet uit, dat hoort bij de probleemoplossing he!
jgeurts

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Jack,

Vodafone is in Grevenbicht altijd al slecht geweest. de dichtbijzijnde vodafone mast staat in obbicht.

In Grevenbicht staat geen mast.
Jackv6
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Omdat vodafoon geen goed netwerk kan verzorgen zou ik zelf een kastje moeten aanschaffen wat €85 kost? Dacht ik niet.
de mast staat hier ongeveer 500 mtr vandaan. (CID/LAC 34893 -99dBm)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic