Ik lees hier de berichten met klachten over bereik en standaard het verzoek om postcodes te vermelden.
Ik beheer echter iets van 35 abonnementen en krijg zowat iedere dag klachten over:
- gesprekken die wegvallen
- gesprekken die niet opbouwen
- gesprekken die meteen naar de voicemail gaan terwijl men gewoon bereikbaar is
Dit zowel binnen als buiten - waarbij wel gesteld dat het buiten iets beter is.
Het is gewoon ultiem slecht!! Ik kan het niet beter uitdrukken. Voor de overgang van KPN naar Vodafone hadden we misschien 1 klacht per maand, nu echt dagelijks.
4G noemen als de reden voor de huidige slechte werking van het netwerk is een belediging naar je bestaande klanten. Capaciteitsuitbreiding mag geen reden zijn voor het verslechteren van je bestaande dienstverlening. Het zou juist een verbetering in moeten houden. Laat anders 4G maar zitten - wij willen gewoon bellen!
En, ja, natuurlijk, hebben wij:
- andere toestellen geprobeerd;
- simkaart wissels uitgevoerd;
- gekeken of alle gebruikers er last van hebben
- 2/3G netwerken geswitched
- zelfs een Femtocell/signaal plus opgehangen, maar het bereik daarvan is echt veel te klein voor heel het terrein van ons bedrijf en lost alleen het lokale probleem met bereik op.
Ik zou niet weten wat ik als klant nog anders kan doen na inmiddels ruim twee maanden klagende gebruikers. Contract ontbinden en terug naar KPN gaan?!