yarko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik in grote delen Nederland en specifiek 5145

Ik lees hier de berichten met klachten over bereik en standaard het verzoek om postcodes te vermelden. 

Ik beheer echter iets van 35 abonnementen en krijg zowat iedere dag klachten over:
- gesprekken die wegvallen
- gesprekken die niet opbouwen
- gesprekken die meteen naar de voicemail gaan terwijl men gewoon bereikbaar is

Dit zowel binnen als buiten - waarbij wel gesteld dat het buiten iets beter is. 

Het is gewoon ultiem slecht!! Ik kan het niet beter uitdrukken. Voor de overgang van KPN naar Vodafone hadden we misschien 1 klacht per maand, nu echt dagelijks. 

4G noemen als de reden voor de huidige slechte werking van het netwerk is een belediging naar je bestaande klanten. Capaciteitsuitbreiding mag geen reden zijn voor het verslechteren van je bestaande dienstverlening. Het zou juist een verbetering in moeten houden. Laat anders 4G maar zitten - wij willen gewoon bellen!

En, ja, natuurlijk, hebben wij:
- andere toestellen geprobeerd;
- simkaart wissels uitgevoerd;
- gekeken of alle gebruikers er last van hebben
- 2/3G netwerken geswitched
- zelfs een Femtocell/signaal plus opgehangen, maar het bereik daarvan is echt veel te klein voor heel het terrein van ons bedrijf en lost alleen het lokale probleem met bereik op.

Ik zou niet weten wat ik als klant nog anders kan doen na inmiddels ruim twee maanden klagende gebruikers. Contract ontbinden en terug naar KPN gaan?!

1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Yarko, welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie medewerkers, en helemaal voor jou als degene die de klacht ontvangt, nogal hinderlijk is.

De reden dat we naar postcodes e.d. vragen is omdat we dan sneller kunnen troubleshooten. Ik heb de dekking op 5145 bekeken en ik zie daar dat de UMTS dekking wat wisselend is. Rond de Havenweg is hij prima maar naarmate je verder richting Duikerweg gaat wordt hij zwakker.

De GSM dekking is echter over het hele gebied prima. Ik kan daarmee wegvallende gesprekken niet helemaal verklaren. Ik wil dat graag met je uitzoeken, maar ik kan me voorstellen dat het wat haast heeft. Heb je een eigen accountmanager hier? Die kan misschien sneller eea voor je in werking zetten. Daarnaast, in bv fabrieksgebouwen is het bereik sowieso vaak wat problematischer vanwege de constructie daar. Voor zakelijke klanten zijn dan ook indoor-oplossingen een mogelijkheid die een grotere bereik hebben dan een signaalplus.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic