mirakels

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik den haag ypenburg omgeving 2498

Omdat het ander topic over dit gebied gelsoten lijkt te zijn (kan niet meer antowwrdne na bericht van moderator), maar een nieuw topic.

In genomende wijk is de vodafone ontvangst zeer slecht. Binneshuis vaak helemaal geen ontvangst, buitenshuis. soms 3g maar vaker 2g.
Vandaag gelunched bij het Rieten Dak, lekker buiten op het teras. Wilde wat laten zien op de telefoon en wat opzoeken op google maps, maar bereik vas nagenoeg 0,0. Volgens mijn netwerkmeter, maar 55kbps! En dat terwijl de vodafone coverage map aangeeft dat ik op die plek gewoon 4G met 30Mbps moet kunnen ontvangen.

Andere mensen met T-Mobile hadden op precies dizelfde plek gewoon 4g ontvangst.

Dit is al maanden zo, het is dus niet 1 specifieke plek, maar de hele omgeving.

Als ik in het 2631 gevied zit, vlak ernaast dus, is de ontvangst prima (binnen en buiten netjes 4g).

Het ligt dus ook niet aan mijn telefoon (galaxy note 3).

Graag eens aktie Vodafone in plaats van allerlei onzinnige vragen over muren en bouwstijl en suggesties over signal extenders of zo. Er zijn al vaker meldingen geweest over dit gebied. Jullie moeten gewoon zelf het signaal wat extenden. De apparatuur eens nakijken en verbeteren.
Of natuurlijk de coverage map even aanpassen dat in dat gebied alleen maar 2g goed te ontvangen is!
2 Reacties 2
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Beste @mirakels

Ik begrijp dat het heel vervelend is als je in bepaalde gebieden verminderde dekking hebt. Ik wil daarentegen wel even opmerken dat wij vragen met betrekking tot omgeving/simkaart/toestel enzovoort niet vragen om jou als klant te pesten. We zullen het probleem zo goed mogelijk moeten specificeren, voordat we zoiets kunnen doorzetten naar de technische dienst.

Soms is een oplossing zoals SignaalPlus de beste optie. Het verhogen van capaciteit (door het plaatsen van een mast) is een langdurig proces waarbij allerlei factoren mee spelen. Denk hierbij aan het vinden van een locatie, vergunningen bij de gemeente, toestemming van de eigenaar van de plek en ga zo maar door. Je kunt je voorstellen dat dit niet binnen een week geregeld is.

Postcode 2498 zit volgens mijn gegevens precies op een overgangsgebied. Het ene gedeelte is optimaal, in het andere stuk is verminderde 3G dekking. We blijven ons netwerk ten alle tijden verbeteren en optimaliseren, of dit op deze locatie in de planning staat durf ik je niet aan te geven. SignaalPlus kan op een thuislocatie wel uitkomst bieden. Lees meer info hierover op onze website!


mirakels
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Annabelle,

ik snap dat bereik niet altijd even goed kan zijn.
Maar dan lijkt het er nu op dat vodafone gewoon blind wat masten en antennes plaatst, en met het het geplaatste zendvermogen een cirkeltje tekent en voila, weer een stukje op de dekkingsmap gereed. Gevolg: de relatie tussen wat op de dekkingskaart staat komt heel slecht overeen met de werkelijkheid.

De dekkinsmap zegt voor het hele gebied: 4G, snelheid 50Mbps, snelheid praktijk 10-20Mbps.
Leg me dan eens uit dat je amper 2gdekking hebt, in een vrij gebied zonder storende gebouwen etc.

Je erkend nu opeens dat er een 'overgangsgebied' is. Waarom is daarvan dan niets in de dekingsmap te zien? Jullie weten dus dat er plekken zijn waar de dekking slechter is maar geeft toch aan dat er volledig 4G dekking moet zijn.
Wat bedoel je overigens met een 'overgangsgebied'? Er staat toch wel meer dan 1 mast in dat gebied?

Ik zou toch verwachten dat vodafone wat professioneler te werk gaat en inschat wat er nodig is; daarbij natuurlijk rekening houdt met wat er in de omgeving allemaal aan mogelijke verstroringsbronnen staat, en na plaatsing van zenders daadwerkelijk meet wat de ontvangst is. Alleen daarmee kan een realistisch beeld gegeven worden.

Al met al vindt ik dit toch behoorlijk misleidend. Excuses als gemeentelijke procedures zijn natuurlijk kul. Die procedures zijn niet van vandaag, dus daar kan je van te voren rekening mee houden. Ik kan me niet voorstellen dat je maar 1 mast per zoveel vierakante kilimeter mag plaatsen. De overheid is tenslotte degene die teostemming geeft voor draadloze telefonie en kan dan de zaak niet beperken waardoor er plekken zijn waar geen ontvangst mogelijk is.

Signaal plus is geen oplossing: kost gebruiker geld. Daarvoor kan de klant beter overstappen naar een andere provider. En je kan signaal plus ook niet meenemen buitenshuis, dus je hebt er niets aan als je in de lokale eetgelegenheid iets wil delen met anderen (lukt gewoon niet met 2g)

Maar je zegt ook 'We blijven ons netwerk ten alle tijden verbeteren en optimaliseren'. Dus ik verwacht dat vodafone daar binnenkort een analyze uitvoert en een stappenplan tot verbetering. Het is zomaar oktober dit jaar, de maand dat vodafone landelijke dekking beloofd!

Groet,
-Mirakels
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic