Martijnkemps

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik binnen

Goedemorgen,

 

Ik heb geen bereik binnenshuis met Vodafone, heb alle stappen al doorlopen. Handmatig een andere provider selecteren gaat ook niet, deze word gewoon geweigerd. Ik heb het op 2 telefoons geprobeerd, helaas alle 2 hetzelfde probleem.

 

Na een ticket aangemaakt te hebben doet Vodafone het gewoon af, we supporten niks binnen buiten zou het goed moeten zij . Succes wij doen niks.

Graag wil ik een oplossing ipv niks

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er spelen helaas meerdere oorzaken mee waardoor er bij jou thuis binnen geen 4G is. Dit heb ik je hierboven ook al uitgelegd. Vanuit hier kunnen wij er helaas verder niks in betekenen. Dit dient echt via de network crew te gaan of door een klacht in te dienen. https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Martijnkemps 
Vervelend dat je binnen geen goed bereik hebt. Maar heb je ook al eens gekeken naar 4G over WiFi? 

Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Deze blokkeren het signaal. Daarom introduceren ze bellen via 4G en wifi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar. 

Met de introductie van 4G bellen kun je voortaan niet alleen internetten via 4G maar ook bellen. Je telefoon kiest automatisch het best beschikbare netwerk om mee te bellen of gebeld te worden. Je hoeft dus zelf niets in te stellen.
 

Ook thuis wil je goed mobiel bereikbaar zijn. Maar soms wordt het signaal belemmerd. Door dikke betonnen muren van je woning bijvoorbeeld.

In zo'n geval kun je overschakelen op bellen via wifi. Je telefoon gebruikt wifi als versterker om verbinding te maken met het Vodafone mobiele netwerk. Zo blijf je goed bereikbaar.

 

Om Wifi bellen te gebruiken, moet je het volgende doen:

Samsung telefoons

  • Open de telefoon-applicatie (het groene bel knopje)
  • Ga naar 'Instellingen'
  • Selecteer 'Bel via wifi aan'
  • Kies bij 'Voorkeur Wi-Fi of Voorkeur mobiele netwerk' voor 'Voorkeur mobiele netwerk'

iPhones

  • Werk je iPhone bij naar iOS 10.2 of hoger.
  • Ga na het updaten naar 'Instellingen - Algemeen - Info'. Er verschijnt nu een melding in beeld dat er een update is. Voer deze uit.
  • Ga daarna op je iPhone naar 'Instellingen - Telefoon'. Er staat nu een optie genaamd 'Bellen via wifi'. Zet deze functie aan.

Om 4G bellen te gebruiken, moet je het volgende doen:

Samsung telefoons

  • Hiervoor hoef je niets te doen.

iPhones

  • Werk je iPhone bij naar iOS 10.2 of hoger.
  • Ga na het updaten naar Instellingen > Algemeen > Info. Er verschijnt nu een melding in beeld dat er een update is. Voer deze uit.

 

Voor mee info kan je ook deze pagina nog lezen:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Martijnkemps
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een oneplus 3 helaas geen mogelijkheid tot wifi bellen

Martijnkemps
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh en 112 werkt dan ook niet, niet compleet onbelangrijk lijkt me..

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn is als er geen dekking is @Martijnkemps 

Indien je toestel geen bellen over Wifi/4G ondersteunt kun je dit ook terugkoppelen via de mail die je ontvangen hebt. Het komt dan direct terug bij mijn collega's van de network crew.  In huis spelen een aantal factoren mee zoals de bouw van het huis, de omgeving en waar de masten staan. Dit kan er voor zorgen dat je in huis een slechte dekking hebt.

Vanuit hier kan ik helaas hier verder niks in betekenen. Ik raad je dan ook aan om dit via de mail kenbaar te maken aan mijn collega's.

 

Martijnkemps
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou, het wifi bellen werd niet voorgesteld in de mail. Die overigens geen ruimte gaf voor reactie, deze was heel stellig de dekking buiten is volgens ons goed binnen doen we niet aan.

Ook heb ik vervolgens nog gebeld en deze bevestigen het verhaal, wij doen niks meneer.

Mijn adres is:

De Reep in Oirschot, volgens de dekkings kaart is dit net wel net niet 4g binnen.

Dus al met al ben ik zwaar ontevreden over de support van Vodafone en omdat de dekking buiten "goed genoeg" is kan ik mijn contract ook niet ontbinden, dus gewoon niet bellen tot einde contract...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de mogelijkheid om bellen over Wifi aan te zetten? Hiermee ben je in huis bereikbaar. @Martijnkemps 

 

Indien de networkcrew aangeeft dat zij verder niks aan de dekking in huis kunnen veranderen, dan klopt dat. Wel hadden ze bellen over Wifi kunnen aanraden, indien dit met jouw toestel kan. Zover ik weet ondersteunen wij dit toestel niet met bellen over Wifi. Ik denk dan ook dat dit de reden is waarom het niet voorgesteld is.

 

 

 

Martijnkemps
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geef dan gewoon toe dat je netwerk niet deugd als je niet eens bellen binnen kan garanderen, internet gaat wel via wifi...

Martijnkemps
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb trouwens met de telefoon van mijn werk kpn, deze heeft gewoon 4g binnen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er spelen helaas meerdere oorzaken mee waardoor er bij jou thuis binnen geen 4G is. Dit heb ik je hierboven ook al uitgelegd. Vanuit hier kunnen wij er helaas verder niks in betekenen. Dit dient echt via de network crew te gaan of door een klacht in te dienen. https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Heb je een klacht ingediend @Martijnkemps ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Geen reactie, topic gesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic