enzoverhoeven

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

simlock door vodafone engenland

Hoi hoi,

Ik heb in engeland van emand een iphone 5s overgekocht nu is het probleem dat hij ge simlockt is door vodafone engeland. Je kunt er een unlock kcode voor aanvragen maar ik heb daar geen abbonoment.
Help help wat moet ik nu doen

Groetjes

Enzo Verhoeven
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @enzoverhoeven,

Wanneer het een gesimlockte telefoon van Vodafone Nederland betreft kun je ondanks dat je geen abonnee bent toch bij ons een aanvraag doen, dit kan zelfs online. Echter kan ik alleen uitspraken doen over door Vodafone Nederland verkochte telefoons. Ik weet niet hoe de procedure bij Vodafone Engeland in elkaar steekt, hier kan ik geen uitspraken over doen.

De enige manier om hier achter te komen is door contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone Engeland.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@enzoverhoeven

Ook Vodafone UK heeft een forum zoals deze en er is zelfs een apart unlock gedeelte waar al veel informatie te vinden is: http://forum.vodafone.co.uk/t5/Unlocking-NUC/Unlocking-your-phone-FAQs-NUC/td-p/1754114

Volgens mij is het zo dat alleen de oorspronkelijk Vodafone UK klant een verzoek tot unlock kan indienen (aan de hand van zijn of haar telefoonnummer). Als die persoon inderdaad de contractsduur heeft uitgezeten dan stuurt Vodafone UK een unlock request naar Apple. Jij kunt dan in Nederland je toestel gewoon even synchroniseren via iTunes en dan krijg je de melding dat je toestel unlocked is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic