belmeniet

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

simkaart vervangen, hoelang duurt zoiets?

goeie avond,

heeft er iemand ervaring met het aanmelding van een nieuwe simkaart (prepaid). de oude past niet meer is het nieuwe toestel. 4 weken geleden een nieuwe voor schoonvader aangevraagd. deze kreeg hij netjes enkele dagen later binnen.

de woensdag erop geprobeerd aan te melden op my vodafone, maar dat gaat niet met prepaid. dus klantenservice gebeld. alles doorgegeven, en de nieuwe kaart zou het na 24h moeten doen. maar nee. woensdag erop gebeld.

“o, er is iets blijven hangen in het systeem. moet je aanvraag doorsturen naar de technische afdeling. dit duurt 1 tot 5 werkdagen.” ik had wel een mail gekregen dat er een case was aangemaakt. 5 werkdagen later, je raad het, nog steeds geen bereik op de nieuwe kaart.

ik weer bellen. "nee, het kan wel 10 werdagen duren”. dus weer wachten. en schoonpa maar met twee telefoons lopen. nu inmiddels 4 weken na het aanvragen van de simkaart. krijg ik een appje van schoonpa dat vodafone gebeld heeft en dat het goed komt, maar wanneer dat hadden ze niet gezegd. ik zou wel een mailtje krijgen maar daar moest ik maar geen aandacht aan geven. 

nee, in de mail staat dat mijn case gesloten is en afgehandeld. en alles is opgeslagen en terug te bekijken op my vodafone. "wij hopen dat we je goed hebben geholpen”. nou wat denken jullie?

en op my vodafone is niks te zien. dat zal ook niet werken met prepaid neem ik aan?

 

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @belmeniet 

Uit jouw ervaring begrijp ik dat ze de simkaart handmatig geactiveerd hebben, maar dat dit is fout gegaan. Uiteindelijk is een onderzoek aangemaakt en is uiteindelijk het onderzoek gesloten zonder dat er een terugkoppeling is geweest. Klopt dit?
Indien een order in het systeem vast staat, zal dit door de technische dienst opgepakt moeten worden. Een onderzoek duurt 5 tot 10 werkdagen. Dit is afhankelijk van het issue. Het kan helaas ook voorkomen dat het langer duurt. Waarom jullie verteld is dat het maximaal 5 werkdagen duurt, durf ik helaas niet te zeggen. Mijn excuses hiervoor.
Indien de order verwijderd is, dient opnieuw de simwissel aangevraagd te worden door jouw schoonvader. 

Dit mag via hier. Je schoonvader dient hiervoor een account aan te maken en een topic te openen. Dit mag ook via een van onze andere kanalen. Hopelijk is zijn simkaart snel geactiveerd. 

 

belmeniet
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

allereerst bedankt voor je reactie.

de case (onderzoek) is inderdaad gesloten, maar mijn schoonvader is hier wel over gebeld. maar het is toch vreemd dat er niet aangegeven kan worden wanneer we we iets kunnen verwachten? er wordt gewoon zo'n standaard mailtje gestuurd. erg ontoepasselijk. 

de vragen die ik nog heb:

  • ik las ergens (http://voda.fo/ne/y0iu8) dat een een prepaid kaart altijd actief wordt verstuurd. maar dat is niet gebeurd. hoe kan dit?
  • de case is niet zichtbaar in my vodafone, terwijl dit mij verteld is dat dit wel zou moeten. ook stond het in de mail? waarom zie ik niets? (alleen de klacht die we inmiddels aangemaakt hebben)

nog een wisselsim?, en nog een account, nee, sorry. dit kan mijn schoonvader allemaal niet zelf. hij is blij dat( als) tie kan bellen en appen. 

 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Is het een mogelijkheid dat je met je schoonpa naar een Vodafone winkel gaat? Dan kan je meteen terplekke een nieuwe simkaart meekrijgen….

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wij sturen nooit een simkaart geactiveerd op. Dit is om misbruik te voorkomen @belmeniet 
Als je inlogt via de website en dan naar service - vragen en verzoeken gaat zou je het onderzoek moeten zien staan. Afhankelijk van het issue, kan het zijn dat het niet zichtbaar is. 

belmeniet
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reacties,

het probleem is vandaag opgelost. vodafone heeft de simkaart weten te activeren. 

@John500  had ik ook al voorgesteld, maar is niet meer nodig. bedankt voor de tip. 

@Steven kan ik me ook indenken ja. maar jou collega @_Nadia_  vermeld dat in een post. of zie ik iets verkeerd?

Gr.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is al een oudere post @belmeniet. Inmiddels zijn natuurlijk een aantal dingen weer veranderd. Fijn om te lezen dat het opgelost is! Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag! Alvast fijne feestdagen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic