Hoi
Richard R. Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Oei, dat is wel heel erg vervelend. Normaal advieseer ik mensen om een nieuwe SIMkaart op te halen bij een Vodafone winkel maar dat is in jou geval niet mogelijk. Hieronder zal ik je wat uitleg geven:
Blokkeer eerst je abonnement in
My Vodafone of bel naar 0800-0094 (ben je in het buitenland, bel dan nummer +31 654 500100) voor een blokkade op je prepaid of abonnement. Lukt het niet om te bellen, wat me in jou geval kan voorstellen, dan kan je ook een
chat starten. Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je
gratis een nieuwe simkaart. Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.
Het vervelende is nu dat je je SIMkaart bent verloren in het buitenland. Vodafone stuurt namelijk een nieuwe SIMkaart naar je huis adres en niet naar je vakantie, of werk, bestellingen in het buitenland. Mocht je daar nog voor een lange tijd zitten dan zou je moeten vragen of iemand in Nederland bij je post kan en de SIMkaart wil opsturen naar je. Anders kan je pas gebruik maken als je terug bent in Nederland.
Daarnaast blijft je huidige telefoonnummer gewoon actief, ook als je een nieuwe SIMkaart krijgt. Daar hoef je je dus niet druk om te maken. Succes in ieder geval en ik hoop dat ik je hiermee een stukje verder heb geholpen.