Meappletje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

simkaart verlopen, SMSje?

Ik kreeg vandaag een bericht dat mijn simkaart verloopt op 26-07.  Ik heb dit nog nooit gehoord. Wat moet ik hiermee doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes

Hi @Meappletje 
Bedankt voor de foto en kan je zeggen, dit is fake!
Dit is echt phishing, dus snel vergeten en verwijderen. 

Fijne zondag nog!

Bekijk in context

6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Meappletje 

 

Dat is een vreemde melding. Gaat het toevallig om een Prepaid simkaart? Heb je deze melding per sms ontvangen of via de mail?

 

Bij Prepaid simkaarten is het zo dat deze een bepaalde duur hebben als de simkaart niet tijdig wordt gebruikt. Meer informatie lees je hier.

Meappletje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee geen prepaid en het bericht kwam binnen via berichten.  Maar raar bericht en idd bij 2de x openen van link kwam er waarschuwing. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Is het wellicht mogelijk een screenshot van het bericht te sturen @Meappletje ? Wat voor waarschuwing ontving je?

 

Verwijder indien van toepassijg privégegevens.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Meappletje 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je hebt waarschijnlijk te maken met een phishing sms bericht. Ik zou daar verder geen gehoor aan geven en zeker niet op de link klikken die erin staat. Als je twijfels hebt kan je altijd beter de klantenservice bellen van Vodafone. Die kunnen dan controleren wat het is en of de informatie klopt. Vandaag kan je met ze chatten, mocht je daar zekerheid over willen hebben. Maandag kan je ze weer bereiken per telefoon, maar vandaag kan je het dus proberen per chat, als het niet te druk is ?. 

Maar ik verwacht dat het geen sms is van Vodafone en het zou mooi zijn als je er een screen foto van kan maken, dan kunnen we deze allemaal even bekijken. En zoals hierboven aangegeven, haal wel je privé gegevens uit het bericht, mochten die erop staan. 

Meappletje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


bedankt @Energieboy  voor dit uitvoerige antwoord  

Dit is het bericht

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3482Oplossingen
  • 3099Likes

Hi @Meappletje 
Bedankt voor de foto en kan je zeggen, dit is fake!
Dit is echt phishing, dus snel vergeten en verwijderen. 

Fijne zondag nog!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic