karenkaren

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

simkaart blackberry in android toestel

is het mogelijk om mijn blackberry simkaart in een android toestel te doen.
 
Ik heb het kaartje er namelijk in gedaan, maar hij kan geen verbinding maken met mijn mobiele netwerk.
 
Hoe kan ik dit oplossen?
9 Reacties 9
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi karenkaren!

Normaal gesproken zou dit geen probleem mogen zijn. Je simkaart hoort te werken als je deze in een android toestel stopt.
Lukt het om netwerk te zoeken met het toestel of krijg je geen enkele verbinding? Kun je de simkaart eens testen in een 3de toestel? Mocht je kaartje dan ook niet werken ga dan even langs de Vodafone winkel, daar kunnen ze hem testen.


Q-Sholk

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Misschien moet je ook ff je instellingen aanpassen. Blackberry is geen Andriod, dus 😉
TF_NL

Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
klopt, blackberry heeft zo z'n nadelen zoals dat je geen instellingen kunt aanpassen. het heeft ook voordelen, namelijk dat je geen instellingen kunt aanpassen 😄
maar android heeft wel APN instellingen nodig. geen APN? geen internet.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey,

En werkt het al ?
Mocht het niet het geval zijn kun je bellen met een collega van onze Smart Phone Crew. Zij kunnen je vast verder helpen om het voor je op te lossen 🙂

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Check deze eens om je toestel in te stelllen: http://startup.vodafone.nl/
 
Grtz TumblingDice
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Nog 1 belangrijke aanvulling naast de goede tips die je al kreeg:
 
Eén van de eigenschappen van een Blackberry is dat er data-compressie plaats vindt. Dit houdt in dat de hoeveelheid data die je verstuurt voor de internetverbinding kleiner wordt gemaakt.
 
Als je nu dus met een Android, iOS of WindowsPhone toestel exact hetzelfde gebruik van internet maakt, dan zul je toch meer data verstoken.
 
Dit hoeft op zich helemaal geen probleem te zijn, maar houd het wel even goed in de gaten.
timv19

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als ik het goed begrijp moet een simkaart uit een blackberry met blackberry internet ook in een bijv. Samsung Galaxy S3 werken?
Mits de juiste instellingen worden gebruikt.
 
Ik was altijd in de veronderstelling dat blackberry internet niet werkte op andere telefoons.
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey TimV19,
 
Ja dat klopt, je kunt je BB abo gewoon gebruiken in een Samsung S3.
Andersom is dit niet het geval, je kunt een normale abo niet gebruiken in een BlackBerry.
 
Check je instellingen via deze link: http://startup.vodafone.nl/
 
Grtz
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Heey Martin,
 
Late reactie van mijn kant maar een prima aanvuling 😄
 
Grtz
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic