Evateur

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sim valt weg

Beste,

 

Mijn simkaart valt heel de tijd weg. En dan meerdere keren achter elkaar.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dit geval raad ik dan toch aan om het toestel te laten repareren of hierover eventueel met Samsung contact op te nemen @Evateur 

Bekijk in context

40 Reacties 40
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Evateur 

Hoe bedoel je dat de simkaart weg valt? Bedoel je dat je geen netwerk meer hebt? 

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Steven 

Ja bedoel dat ineens netwerk volledig weg valt. Dan geeft de telefoon aan "geen sim kaart" en gebeurd dit meerdere keren achter elkaar. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de mogelijkheid om de simkaart te testen in een ander toestel? Dit heet een kruistest. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. @Evateur 

Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Steven 

Ik heb in mijn huidige telefoon eerst een t mobile sim kaart gehad en ben over gestapt naar Vodafone.

Bij de vorige sim kaart was dit probleem niet dus vandaar dat ik vrij zeker weet dat het aan de sim ligt ipv aan de telefoon. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad je toch aan om een kruistest te doen. Daarnaast kun je kijken via de bovenstaande link of er een storing is etc @Evateur 
Een simkaart kan heel snel beschadigd raken

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Steven 

Heb sim in telefoon van vriend gedaan iPhone 6 en hier werkt hij gewoon. Zelf een samsung

Ook storingen gecontroleerd en volgens site werkt allemaal gewoon. 

 

Nog andere mogelijkheden?

Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Als het bij die vriend wel gewoon werkt dan zit het probleem in je telefoon en niet in de simkaart lijkt mij

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is altijd handig om ook de simkaart uit te sluiten. @Arnold1310. De simkaart kan namelijk er ook voor zorgen dat het netwerk of een verbinding niet werkt. In dit geval wijst de simkaart inderdaad uit dat het probleem in het toestel zit. 

Fijn om te horen dat de simkaart daarin wel werkt @Evateur 
In dit geval wijst de uitslag terug naar de telefoon. Kun je eens controleren of er een software update klaar staat? Mocht dit niet het geval zijn, zet eens je toestel terug naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back up van je toestel.
Vervolgens zet je de back up nog niet terug om te testen of het dan wel werkt. Mocht dit niet werken, dan kan het zijn dat bijvoorbeeld de simkaart lezer defect is, iets mis gaat met de software of een andere gedeelte van de hardware defect is. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je de tips van Steven geprobeerd @Evateur ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @Evateur?

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sharon En @Steven 

De sim blijft weg vallen soms wel 20 keer achter elkaar en okm geen enkele reden.

Ik heb sim uiteindelijk een volledige dag in andere telefoon gehad en ook hier gebeurde het en viel sim weg.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan klopt de uitslag van de kruistest ook niet @Evateur aangezien het daarin wel werkte. Misschien te kort getest.
In dit geval raad ik een simwissel aan. Een simwissel kun je doen in een van onze winkels. Neem een geldig ID bewijs hiervoor mee. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je de simkaart omgeruild @Evateur ?

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sharon Ja heb simkaart afgelopen vrijdag omgeruild maar helaas is het probleem er nog steeds. Wat zijn nu de vervolg stappen?

Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Een nieuwe telefoon

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Arnold1310 hij is net nieuw 1,5 maand geleden bij Vodafone gekocht. Dus dat lijkt me niet de oplossing 

Arnold1310

Raadgever
  • 63Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Als de sim omgeruild is (en je vorige werkte wel normaal bij een vriend (dit zei je op 19 jan) en het geeft nog steeds problemen vind ik het niet raar om iig de telefoon ff te laten controleren

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@Arnold1310 heeft wel een punt @Evateur. Het moet aan één van de twee liggen en als het probleem na de simwissel nog steeds bestaat, ligt het dus aan het toestel… 

Evateur
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sharon Hoe gaat dit in zn werk? Deze heb ik bij Vodafone in den Bosch gekocht ongeveer 1,5 maand geleden 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic