a.ris

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

sim kaart is te groot voor nieuwe telefoon

hallo

heb een vraag, ik heb een nwe i Phone van Apple 6s gekocht, maar nu kan mijn simkaart van oude mobiel er niet in? maar wil graag toch mijn telefoonnr. behouden en het bedrag wat er op staat?

maar in de oude mobiel zit ook nog een groot kaartje nog in.

 

met vr gr

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
a.ris wrote:

hallo

 

bedankt voor de mail. er zit in mijn oude telefoon ook een groot kaartje in? de kleine is van scan disk

 

kan ik mijn saldo ook overzetten?

en moet ik betalen voor het internet op mijn I phone 6s? 

met vr gr

Hoi,
In een iPhone kan je geen SD kaartje stoppen, dus die snap ik niet helemaal. Als je over gaat van Android naar iPhone dan kan ik je zeggen dat die SD kaart niet in je iPhone past. En als je SIMkaartje, van Vodafone, te groot is dan kan je zelf knippen, zoals Lycke schreef, of langs een winkel gaan. 

En natuurlijk moet je voor data betalen als je met je iPhone internet gebruikt via 4G. Als je via WiFi gebruikt maakt dan heb je geen kosten. Maar zet dan wel je data uit op je iPhone. Uitzetten, lees dit maar eens: https://www.iculture.nl/tips/mobiele-data-uitschakelen-iphone-ipad/

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @a.ris 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. En anders moet je contact opnemen met de klantenservice en dan kunnen ze er eentje naar je toezenden. 

Uiteraard blijft je nummer gewoon bij jou, dat regelen ze bij Vodafone in de administratie. Dus je raakt je nummer niet kwijt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @a.ris . Welkom hier! 

Gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! Je SIMkaart kan vast makkelijk op maat worden geknipt of worden vervangen voor een passend exemplaar. Heb je een Vodafone winkel in de buurt? 🙂 

a.ris
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hallo

 

bedankt voor de mail. er zit in mijn oude telefoon ook een groot kaartje in? de kleine is van scan disk

 

kan ik mijn saldo ook overzetten?

en moet ik betalen voor het internet op mijn I phone 6s? 

met vr gr

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
a.ris wrote:

hallo

 

bedankt voor de mail. er zit in mijn oude telefoon ook een groot kaartje in? de kleine is van scan disk

 

kan ik mijn saldo ook overzetten?

en moet ik betalen voor het internet op mijn I phone 6s? 

met vr gr

Hoi,
In een iPhone kan je geen SD kaartje stoppen, dus die snap ik niet helemaal. Als je over gaat van Android naar iPhone dan kan ik je zeggen dat die SD kaart niet in je iPhone past. En als je SIMkaartje, van Vodafone, te groot is dan kan je zelf knippen, zoals Lycke schreef, of langs een winkel gaan. 

En natuurlijk moet je voor data betalen als je met je iPhone internet gebruikt via 4G. Als je via WiFi gebruikt maakt dan heb je geen kosten. Maar zet dan wel je data uit op je iPhone. Uitzetten, lees dit maar eens: https://www.iculture.nl/tips/mobiele-data-uitschakelen-iphone-ipad/

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @a.ris . San Disk is een geheugenkaart. Dat is geen SIMkaart. Hier staat ook geen saldo of dergelijke om. Als je het abonnement/telefoonnummer van je SIMkaart wil gebruiken op je nieuwe telefoon, moet je dus je SIMkaart in de nieuwe telefoon plaatsen. 

Heb je zo alles een beetje op een rijtje, of is het toch nog onduidelijk? Als je graag gebruik wilt maken van mobiele data, kan het zijn dat een (ander) abonnement een betere optie voor je is natuurlijk. Maar goed, ik heb geen idee wat je nu allemaal hebt en gebruikt. 

a.ris
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

nee nog niet duidelijk, ik heb in mijn oude telefoon een scandisk zitten en een groter kaartje, die kunnen nu niet in mijn i phone natuurlijk.

ik heb een prepaid, en wil graag mijn nummer + saldo mee nemen?

met vr gr 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Je sandisk is een geheugenkaart. Dat staat los van je nummer en saldo. Het andere kaartje zal dan je SIMkaart zijn. Deze moet op maat gemaakt worden voor je nieuwe telefoon. Dat kan in de winkel. Als je die kaart dan in je nieuwe telefoon doet, heb je gewoon hetzelfde nummer en je saldo meegenomen. 

Je vroeg ook “en moet ik betalen voor het internet op mijn I phone 6s? “. het simpele antwoord is “ja”. Wel als je van mobiele data gebruik gaat maken. Als je thuis gewoon met de wifi verbindt, maak je op dat moment gebruik van de wifi en kost het natuurlijk niets. Wil je wel graag van mobiele data gebruik gaan maken, is het wellicht verstandig om over te stappen op een (klein) abonnement. Maar dat is natuurlijk geheel je eigen keuze. Weet je wat je nu prepaid ongeveer verbruikt? En wil je inderdaad van mobiele data gebruik gaan maken? 

a.ris
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo

 

ik zou geeneens weten wat dat is, mobiele data?  als je een smart phone heb, moet je dan ook betalen voor internet? of is alleen dat bij Apple zo?

de scan disk kan er ook niet in ook te groot. ik denk er over om hem te verkopen mijn i phone want ik weet dat Apple een beetje moeilijk is 

ik bel nooit met mobiel het is alleen bedoelt voor nood gevallen in de auto dat ik kan bellen. meer niet

sorry dat het even duurt voor dat ik antwoord geef, maar op mijn tablet kan ik niet antwoorden, heel vervelend.

 

met vr gr,  

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Mobiele data is het internet dat je gebruikt via de mobiele provider. Maakt niet uit of dat met een Android telefoon is of met Apple. 

De san disk hoef je niet in je nieuwe telefoon te doen. Deze heb je niet nodig om je nieuwe telefoon te gebruiken. Waarschijnlijk staan hier alleen maar foto's op die je met je huidige telefoon gemaakt hebt. Je abonnement, je nummer en je saldo zijn allemaal aan de SIMkaart gekoppeld. 

Ik moet wel eerlijk zeggen; als je de telefoon alleen voor noodgevallen hebt en je huidige telefoon werkt gewoon goed, dan zou ik die lekker houden. Hoef je je nergens druk om te maken en weet je precies hoe alles werkt. Maar die keuze is natuurlijk aan jou, verder :-). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

En mijn advies, loop eens langs een Vodafone winkel. Daar zitten mensen die je direct face to face kunnen vertellen wat nu een mobiel abonnement inhoud en of je wel een abonnement moet nemen of niet. Daar kunnen ze je sneller informeren en goed luisteren naar je voorkeuren. 

En ik ben het met Lycke eens dat als het alleen voor noodgevallen is en je toestel werkt nog gewoon, lekker zo laten. 

a.ris
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

okay bedankt!

 

met vr gr

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic