miran284

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

scherm komt niet meer van beveiliging af

Hoi allemaal,

Ik heb mijn toestel (samsung S5) beveiligd met een vingerafdruk. Nu heb ik al de hele dag dat, als ik mijn toestel wil ontgrendelen ik niet de vraag krijg voor mijn vingerafdruk maar mijn alternatieve wachtwoord moet invoeren. Nu wil ik dit doen, maar de telefoon geeft aan dat deze onjuist is. Na 5x proberen moet ik 30 sec. wachten en het opnieuw proberen. Nu blijft mijn wachtwoord fout aangeven. Wat kan ik nu nog doen om mijn toestel van de beveiliging af te halen?

Eventueel terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt ook niet, omdat ik niet door de beveiliging kom.

Ik hoor het graag!

Groetjes miran284
5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Miran284, ik neem aan dat je de diverse pincodes / wachtwoorden die je eerder hebt gebruikt allemaal hebt geprobeerd?
Na een aantal keer verkeerd ingeven van je wachtwoord / unlockpatroon wordt normaal gesproken je toestel geblokkeerd. Je kunt het dan meestal wel nog deblokkeren met je google-account (wachtwoord dat je als eerste had daarbij).

Buiten dat blijft resetten door je toestel op te starten in de recovery mode over denk ik.
Erik7

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo helpers van Vodafone,

Afgelopen donderdag deed mijn vingerafdruk het ineens niet meer van mijn Samsung S6. Ik zat in het buitenland en ben vannacht terug gekomen. Overigens hou ik hier in NL hetzelfde probleem. Ook mijn backup wachtwoord werd ineens niet meer herkend. Voorheen heb ik deze wel eens moeten gebruiken en met succes. Het kan toch niet zo zijn dat ik nu ineens het verkeerde wachtwoord intoets (alle andere mogelijke combinaties ook geprobeerd, tevergeefs).

Ik kan gewoon op de computer inloggen in mijn gmail met mijn wachtwoord. Op mijn telefoon herkent hij mijn combinatie van e-mail en wachtwoord echter niet. Het lijkt wel alsof mijn telefoon elke vorm van herkenning zoals vingerafdruk, back up wachtwoord en google account ineens gewoon afwijst. Ik krijg nog altijd meldingen binnen van berichten e.d. maar kan niet in mijn telefoon.

Hebben jullie een oplossing??

Groet,

Erik
Erik7

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels met mijn hotmail adres kunnen inloggen via de optie 'google account'. Nu wilde ik de vingerafdruk optie uitzetten. Nu staat de telefoon op vergrendelen met wachtwoord, maar nu weet ik (blijkbaar) mijn wachtwoord niet meer of is er iets misgegaan bij het invoeren van mijn wachtwoord. Ik krijg de telefoon nu wederom niet meer van de vergrendeling af!

Kan iemand mij helpen?

Groet,

Erik
Anonymous
Niet van toepassing
Dan zou je eventueel een hard reset kunnen doen. Hiermee verlies je wel alle gegevens.

  • Als de Galaxy S6 vastloopt, kun je altijd de powerknop voor tien seconden ingedrukt houden. De kans is dan groot dat het toestel opnieuw opstart.
  • Mocht dit niet lukken, dan is er nog een tweede optie. Daarmee kun je een echte harde reboot uitvoeren.
  • Een harde Galaxy S6 reboot voer je uit door drie knoppen tegelijkertijd voor een tijdje in te drukken: de powerknop, homeknop en volume omlaag-knop. Vervolgens kom je bij een waarschuwingsscherm, waarbij je op de volume omlaag-knop kunt drukken om de smartphone te herstarten.
Deze knoppencombinatie werkt voor alle Samsung-smartphones met een niet-verwijderbare-accu.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Erik7 , is het nog gelukt met de tips van Steven?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic