sandra11

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

samsung verbruikt erg veel mbs

Hallo, ik heb een vraag m.b.t. mijn internet verbruik. In 2 weken tijd zat ik al over mijn internet bundel heen (500mb)
Ik heb al mijn rekeningen van een jaar terug bekeken en ik kom bij bijna geen enkele maand boven de 350 mb.
En ik maak bijna altijd gebruik van wifi. Nu heb ik via mijn telefoon bij gegevensverbruik gekeken en zie ik dat mijn telefoon op de een of andere manier 232mb heeft verbruikt aan apps verwijderen? In n periode van 3 weken. Hebben jullie enig idee wat dit is en hoe dit kan?
Ik vind het maar raar vooral omdat ik vrijwel altijd op wifi zit. Ik heb ook bij het gegevens verbruik van de vorige maanden gekeken en hierbij staat apps verwijderen op nog geen 50mb. Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik heb geen zin om elke keer over mijn bundel te zitten.
ook verbruikt google play store ineens 141 mb, terwijl ik alleen apps download via wifi.

mvg sandra smits
17 Reacties 17
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Sandra, het zou kunnen dat er in de periode die je bekijkt data is verbruikt door een app die je ondertussen verwijderd hebt. Dat verbruik is er wel geweest uiteraard, maar je toestel kan niet meer zeggen dat het door app X was, omdat die niet meer op je toestel staat.

Heb je misschien een screenshotje? Dan kunnen we kijken of het dat idd is.
sandra11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die heb ik ja. Maar ik heb geen idee hoe ik ze in dit bericht kan zetten.
Ik heb ze wel op mijn profiel gezet en openbaar gemaakt. Misschien dat je ze daar kan zien?

Wat betreft apps verwijderen, dit zal het niet zijn. Ik heb geen apps verwijderd als alleen afgelopen zaterdag de
mac donalds app, omdat die ook veel mbs verbruikte.
Ook heb ik er geen app op staan wat andere apps voor mij verwijderd.. tenminste niet dat ik weet.

Mvg Sandra Smits
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste sandra,

De nieuwe versie van google play update apps automatisch zowel over het mobiele netwerk als over de wifi. Dit kan erg vervelend zijn, als het om grote apps gaat.

Doe daarom het volgende:
1. open de playstore (google play)
2. klik op je instellingen toets ( dit is de toets links onder aan je toestel)
3. kies voor instellingen.
4. onder het kopje algemeen staat de knop: Apps automatisch bijwerken.
5. Klik hier op en kies voor: Apps alleen via wifi automatisch bijwerken.

Dit zorgt er voor dat de apps niet meer via je mobiele netwerk geupdate kunnen worden. Ik snap dat dit deze maand een erg vervelende situatie is geweest.
yamahafz8

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
instellingen -> Data Gebruik
Cyclus gegevens verbruik: vanaf de 1ste van de Maand laten tellen
stel in hoeveel Data je per maand heb
En vink, Waarschuw me over gegevensverbuik.
druk daarna op linker knopje onderaan je kan dan achtergrond gegevens beperken door het aan te vinken.

Dit scheelt enorm in je data verbruik

Groetjes Richard

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
@Sandra
De antwoorden van @NetwerkFreak en @yamahafz8 bevatten eigenlijk alle informatie die je nodig hebt om de kosten in de hand te houden. Voor meer tips&tricks met betrekking tot je dataverbruik, kun je ook hier kijken.
Groetjes, Per
ABierens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hou je verbruik maar goed in de gaten, mijn dochter heeft ook een Samsung Galaxy Advance en na 16 normale maanden met een abonnement van 200mb, krijgt ze nu rekeningen van 1,9 gb en zelfs 3,2 gb. Eind januari is ze afgesloten ( gelukkig) omdat ze meer dan 100,- had verbruikt aan data. Terwijl ze net zoals jij alleen vaak via Wifi op internet zit en geen films en muziek download via haar mobiel. Zijn naar de Vodafone winkel geweest en daar kunnen ze niets voor ons doen. Adviseerde je mobiel een keer leeg te maken en opnieuw te instaleren en de app my data manager gratis op je mobiel te zetten. Kunnen geen garantie geven, dat dit deze maand niet weer gebeurd. Zitten nog tot okt.2014 aan abonnement vast. Het is toch belachelijk dat je als gebruiker niets te zeggen hebt over wat je mobiel op de achtergrond zonder dat je het weet, vanalles doet wat mb;s kost.
Laat het hier niet bij zitten, want er zijn meer mensen hiervan de dupe geworden. Je betaalt voor iets waarvan je geen gebruik hebt gemaakt.
Groetjes,
Anita
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Anita, ik begrijp je boosheid wel. Ik hoop alleen wel dat die op de juiste persoon gericht wordt. Wij als Vodafone bepalen niet wat een toestel doet. Wij geven alleen het signaal door en kunnen, mogen of willen niet bepalen wat precies gedaan wordt. Als een toestel dingen doet die je niet wilt en die niet uit te zetten zijn, dan ligt dat bij de fabrikant.

Overigens zijn er wel heel veel opties om toch zelf te bepalen wat je toestel doet hoor. Zie bv http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ABierens ,

Laten we even een paar dingen voorop stellen, ik ben een klant en geen vodafone werknemer. alles in dit bericht zeg ik op persoonlijke titel.

Om vodafone te verdedigen. U heeft een toestel wat niet van vodafone is, maar van u zelf. U heeft een abbonomment bij vodafone voor internet, belllen & sms. Vodafone is er dus niet aansprakelijk voor dat UW telefoon veel data verbruikt.

Als u even hierboven had gelezen wist u dat de nieuwe playstore, zoals ik al eerder aangegeven heb, ook op het MOBIELE netwerk zijn apps ververst. Dit is niet iets wat vodafone of samsung aan kan zetten. Dit is iets wat Android standaard doet. Aangezien android een Freeware (software waar niet voor betaald hoeft te worden) is, kan geen van deze twee partijen iets aan kan doen.

Je hebt wel degelijk iets te zeggen over het datagebruik van uw mobiel! u kan het maximaal te verbruiken aantal mb''s gratis instellen in de mobiele gegevens verbuikt manager. Deze zit ook standaard in de instellingen van android. Dat u dat niet heeft gedaan, is een gemis van uw kant.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Misschien ook niet verkeerd om te weten:

Door de enorme hoeveelheid wifi netwerken tegenwoordig, komt het steeds vaker voor dat er storingen optreden en het wifi signaal gaat haperen waardoor soms verbindingen met wifi netwerken onverwacht worden verbroken. In een dergelijk geval wordt data dus verzonden en ontvangen via het mobiele data netwerk van Vodafone.


Silske

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb zelf ook een samsung, maar kan de instellingen voor het data-verbruik niet aanzetten. Want waar staat het bij intstellingen?

Graag zou ik dit willen weten, want dan kan ik namelijk zien wat ik met internet verbuik. Vindt het ook erg jammer dat ik het niet online kan zien.

Want toen ik overging van abbo zonder internet naar abbo naar internet kreeg ik het voor die maand nog wel te zien, maar nu niet meer en daar baal ik wel van.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De laatste tijd regent het klachten over het hoge dataverbruik. Bij een aantal personen heb ik de oorzaak snel kunnen achterhalen en het bleek te liggen aan de Facebook app. Sinds een tijdje worden video's automatisch afgespeeld en dat kost enorm veel meer data. Bij de opmerkingen van de update werd hiervoor ook gewaarschuwd maar bijna niemand leest dit, onthoud dit of begrijpt dit.

Bij de iPhone zit er overigens een schakelaar in de instellingen die er voor zorgt dat video's alleen wordt afgespeeld via WiFi maar die is nogal onduidelijk:



Wat hier niet duidelijk is dat hier eigenlijk "Uitsluitend automatisch afspelen via WiFi" afgekort is. Hier hebben gebruikers dus de keuze om video's wel of niet automatisch af te spelen via het mobiele netwerk. Standaard staat ditr UIT. Als je niet teveel data wilt verbuiken, zet deze optie dan AAN.


Bij Android toestellen met de nieuwste Android versie kun je bij het verbruik per app zien wat er vebruikt wordt. Bij iPhone kan dit ook. Dit geeft een goede indicatie hoeveel een app verbruikt.

Via de My Vodafone app kun je zien hoeveel er nog van je bundel over is maar niet zien welke app het bundeltegoed heeft verbruikt.

toonkunstenaar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is en blijft typisch. Sinds kort heb ik de samsung 4. Tot voor kort de 3 gebruikt. Zonder veel verbruik aan mijn databundel van 500mb. Met mijn nieuwe 4 was ik in 2 weken door mijn nieuwe databundel van 700mb heen. Geen extra internet gebruik in het dagelijks gebruik. Samsung gaf als antwoord: u heeft een smartphone meneer. Ja dat wist ik ook ... ik had er al een zonder problemen. Ik heb nu mijn instellingen zo goed mogelijk aangepast. Benieuwd wat november mij brengt ... Ik heb bovenstaande aanbevelingen goed gelezen.
tonnysip250854

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem. Apps verwijderen kosten mij bijna 900 mb. Het is gewoon onterecht dat je van telefoon Apps verwijderd. Dat dit van je data bundel afgaat. Mb.'s voor het downloaden. En dan ook nog voor het verwijderen van de apps. Oplichters
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Welkom op het Vodafone forum!

Ik zie aan je berichtgeving dat je dus hinder ondervindt met je toestel en databundel? Heb je eventueel meer uitleg voor ons beschikbaar :)? Zoals met welke app(s) dit het geval is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
tonnysip250854, heb je de reactie van SamsungExpert nog gezien? Anders gaan we dit topic binnenkort sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic