ndieteren

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

samsung omnia ll en uitgaande mail.

hallo kan iemand mij helpen ben in het bezit van een Vodafone  samsung Omnia ll  toestel i8000.
 
wil hier graag email mee kunnen verzenden ,maar dat lukt voor geen meter.
 
mijn provider is@home. hierop staat de inkoming mail en die kan ik ontvangen geen probleem.
 
maar als ik een binnengekomen mail wil beantwoorden dan lukt dat niet, krijg steeds een melding controleer u netwerkdekking?
 
nu heb ik ergens gelezen  voor de uitgaande mail moet ik dit invullen.
 
authsmtp.vodafone.nl
 
maar dan lukt het nog steeds niet.
 
ik moet mijn vodafone aanmeld naam geven en wachtwoord   bijv  12345@vodafone.nl  en dan wachtwoord.?
 
wat moet ik hier dan invullen bij vodafone email  is dat gewoon mijn telefoon nummer en dan@vodafone.nl???
 
wie kan me helpen hiermee.
 
en dan wou ik ook graag een email account verwijderen van  mijn toestel maar dat lukt mij ook niet.
help AUB.
 
mvgr nico
6 Reacties 6
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste ndieteren,

Ten allereerste welkom op het Vodafone Forum!

ik lees dat je problemen hebt met het instellen van de email op je samsung omnia II.
Fijn dat je hierbij ook gelijk aangeeft dat je Service Provider@home is.

Je dient inderdaad onze uitgaande mail server te gebruiken. Deze is authsmtp.vodafone.nl

Deze wordt gecontroleerd op wachtwoord. als je de authenticatie op wachtwoord zet, kun je de gebruikersnaam i.c.m. het wachtwoord invullen.

je gebruikersnaam is universeel. Als voorbeeld mail0612345678
Het kan voorkomen dat, als je al heel lang gebruik maakt van Vodafone, jou gebruikersnaam verschilt. Je dient dan in dit geval de gebruikersnaam op te vragen via Vodafone.

Je wachtwoord voor de uitgaande mail server is gelijk aan jou My Vodafone wachtwoord.

Let er wel bij op dat je geen WIFI gebruikt, aangezien Ziggo (@Home ) dit blokkeert.

Wat heb je precies geprobeerd om het email adres te verwijderen? dat zou misschien handig zijn om te vermelden voor toekomstige reacties op je vraag.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen om het probleem opgelost te krijgen!

Met Vriendelijke groet,
Roy
Vodafone Forum Team
ndieteren
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dus als ik het goed begrijp moet ik dit invullen bij uitgaande server   : authsmtp.vodafone.nl
 
dan mijn gebruiksnaam invullen  (bijv)  0612345678@vodafone.nl
 
en daarna mijn wachtwoord ingeven wat ik bij het inloggen van  my vodafone gebruik ?
 
 
 
dit heb ik zojuist gedaan met dit als resultaat:
 
kan bericht niet verzenden.controleer uw netwerkdekking en account gegevens.probeer vervolgens opnieuw te verzenden.
 
wat nu ?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey ndieteren,

Je dient in dit geval@vodafone.nl weg te laten.
Je wachtwoord is inderdaad hetzelfde.je kunt namelijk op vodafone.nl inloggen om je huidige rekeningen in te zien. als je dit zakelijk doet dan zul je de persoonlijke variant nog moeten aanmaken.

Weet je dit niet meer kun je ook contact opnemen met Vodafone. dan hebben we namelijk alle gegevens bij de hand doormiddel van het 06nummer.

Daarnaast, weet je zeker dat je kunt internetten met het toestel zonder gebruik van WIFI ?

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
ndieteren
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt voor de hulp het is gelukt.
 
ik deed 1 ding fout en dan is dit,
 
mijn gebruiksnaam invullen  (bijv)  0612345678@vodafone.nl
 
maar moet zijn.
 
mijn gebruiksnaam invullen  (bijv)  mail0612345678@vodafone.nl
het woordje  mail moest ervoor staan.
 
maar nu heb ik nog 1 probleem.
 
weet je ook hoe ik een account van gmail kan verwijderen van mijn gsm?
 
ik had gewoon een naam@gmail.com ingevuld met een wachtwoord.
en dat terwijl ik er niet eens een account voor heb die gmail?
 
nu word ik deze account niet meer kwijt in mijn mobiel ?
komt steeds om de zoveel tijd tevoor schijn en vraagt dan mijn wachtwoord en dat heb ik niet eens voor gmail.
 
kan ik deze account nog verwijderen.
 
mvgr nico

Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
hey,
 
kijk eens of je dat ongewenst account niet kunt verwijderen onder de email functie zelf. op de manier hoe je het account hebt aangemaakt in je toestel zou het met de opties mogelijk moeten zijn om te verwijderen.
 
groetjes
ndieteren
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt voor je antwoord en hulp.
 
heb het inmiddels al gevonden.
 
bij accounts moest ik 3tellen gmail ingedrukt huoden ,daarna kwam een schermpje met verwijderen.
 
hij is verwijderd.
 
vindt het een klasse forum hier krijg binnen 15 minuten een antwoord gewoon klasse.
 
bedankt allemaal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic