Douwsky

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

samsung note 4 android update

wanneer kunnen we nou eindelijk android 5.0.1 verwachten op onze note 4?
deze vraag stel ik al een lange tijd aan mezelf, in december zeiden ze namelijk dat we hem of net voor of net na de jaarswisseling zouden krijgen (samsung) maar dit werd uiteindelijk steeds verder uitgesteld.
toen kwam er het bericht dat het zou komen door de ondersteuning voor de gear vr, en dat het probleem bij oculus lag. even laten kwam er bericht van oculus dat het niet aan hun lag maar gewoon aan samsung zelf.

nu kunnen onze oosterlijke buurtjes (duistland) al wel android 5.0.1 downloaden voor hun note 4 (SM-N910F (deze heb ik zelf ook)) nu weet ik niet of dit voor alle modellen geld maar zeker voor de mijne aangezien ik de duitse rom zou kunnen downloaden als ik dat zou willen,

nu is mijn vraag aan jullie Vodafone : "wanneer kan ik mijn langverwachte android update verwachten?"
want als jullie zeggen pas met een maand we moeten hem eerst nog aanpassen, dan gooi ik de duitse rom er gewoon over heen

met vriendelijke groet,
Douwe Snip
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@douwsky,

Helaas is het niet bekend wanneer er een update uitkomt. Het enige wat je kunt doen is androidworld in de gaten te houden. Hier komen vaker de updates voorbij wanneer ze uitkomen en wat er precies veranderd wordt.

Op de klantenservice zullen ze hierop geen antwoord kunnen geven wanneer de update komt.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes stevied86
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Douwsky,

De uitrol voor de Samsung Galaxy Note 4 is reeds gestart. Jouw type smartphone staat op de rol om zeer binnenkort de upgrade naar Android 5.0 (Lollipop) te ontvangen. De telecom-providers (w.o. Vodafone) kunnen niet iedereen tegelijkertijd van een upgrade voorzien, omdat anders de computer-servers overbelast raken. Idem dito voor Samsung. Dus de komende week af en toe via het Instellingen menu controleren of de upgrade voor jou al klaarstaat.

Veel meer specifieke informatie over de uitrol van Android 5.0 voor de verschillende types Samsung Galaxy smartphones en tablets vind je op AndroidPlanet.nl

Weblink: http://www.androidplanet.nl/nieuws/android-lollipop-update/

Bij mij persoonlijk was de upgrade 781 MegaByte. En dit nam ongeveer 22 minuten de tijd om te downloaden via een redelijke Wi-Fi-connectie. De installatie-procedure duurde nog eens 35 minuten. En daarna nog 14 minuten om alle Apps bij te werken. Houd daar rekening mee.

Succes!

Netwerker
kevincpg

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Inmiddels 22 april en nog geen lollipop... Wanneer Vodafone, wanneer??????
Anonymous
Niet van toepassing
Hey kevincpg,

Ik durf je niet te zeggen wanneer de update voor jouw toestel komt. Het enige wat je kunt proberen is bij toestel info of via Samsung kies kijken of er een update beschikbaar is. Matje dat SamsungExpert hier iets nog over weet?

Groetjes stevied86
Kalder

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wegens een defect heb ik de firmware van mijn toestel recent moeten herinstalleren, dit deed ik door middel van "Smart Switch" (vervanging van Kies software van Samsung) uit te voeren en vervolgens onder het menu "meer" de optie "Noodherstel software en initialisatie" te kiezen, vervolgens vraagt hij om het type nummer ("SM-N910F") en daarna het serienummer (niet verwarren met SSN; het serienummer staat onder aan de witte stikker achter de accu, als de combinatie niet goed is, controleer dan je serienummer en let op bijvoorbeeld O's en nullen), volgens mij zijn ze beide hoofdlettergevoelig. Hierna downloade Smart Switch automatisch de laatste firmware en installeerde deze, mijn note 4 heeft nu Android 5.0.1 Lollipop.

Als het goed is kun je de laatste officiele firmware ook downloaden van een website zoals XDA en die vervolgens flashen met Odin 3.09 (of hoger) zonder dat de teller (die bijhoud hoevaak je het toestel geflashd hebt) omhoog gaat, op die manier behoud je je garantie, ik zou echter de manier via Smart Switch (of met Samsung Kies kan het volgens mij ook nog) eerst proberen, die download zelf de juiste officiele firmware.

De firmware baseband versie op mijn Nederlandse Vodafone Samsung Galaxy Note 4 met Android 5.0.1 is: N910FXXU1BOC3 (Deze firmware is te downloaden via XDA).
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej kevincpg,

Als je echt en Vodafone branded toestel hebt is er goed nieuws! De Lollipop update voor de Galaxy Note 4 is rond 9 april gestart. Maar waarom je niet kunt updaten vraag ik me ook af want we zijn al 2 weken verder.
Daarbij kun je controleren of je toestel ook echt branded is door bij de bel app *#1234# in te typen dan zie je staan CSC code zie je dan VF of PHN staan. Staat er PHN ben je afhankelijk van Samsung en niet van Vodafone.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic