Wegens een defect heb ik de firmware van mijn toestel recent moeten herinstalleren, dit deed ik door middel van "Smart Switch" (vervanging van Kies software van Samsung) uit te voeren en vervolgens onder het menu "meer" de optie "Noodherstel software en initialisatie" te kiezen, vervolgens vraagt hij om het type nummer ("SM-N910F") en daarna het serienummer (niet verwarren met SSN; het serienummer staat onder aan de witte stikker achter de accu, als de combinatie niet goed is, controleer dan je serienummer en let op bijvoorbeeld O's en nullen), volgens mij zijn ze beide hoofdlettergevoelig. Hierna downloade Smart Switch automatisch de laatste firmware en installeerde deze, mijn note 4 heeft nu Android 5.0.1 Lollipop.
Als het goed is kun je de laatste officiele firmware ook downloaden van een website zoals XDA en die vervolgens flashen met Odin 3.09 (of hoger) zonder dat de teller (die bijhoud hoevaak je het toestel geflashd hebt) omhoog gaat, op die manier behoud je je garantie, ik zou echter de manier via Smart Switch (of met Samsung Kies kan het volgens mij ook nog) eerst proberen, die download zelf de juiste officiele firmware.
De firmware baseband versie op mijn Nederlandse Vodafone Samsung Galaxy Note 4 met Android 5.0.1 is: N910FXXU1BOC3 (Deze firmware is te downloaden via XDA).