mamavancelina

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

samsung galaxy s5 geen wifi

Mijn samsung galaxy s5 heeft sinds gisterenavond zijn kuren. elke keer schakelt hij over van wifi naar 4g en zo gaat het heel de dag door. weet iemand wat er dan aan de hand is. iik heb het toestel al uit geschakeld de modem van mijn internetprovider al gereset.
46 Reacties 46
comminn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas heb ik ook dezelfde problemen. Hoor graag wat mogelijke oplossing kan zijn. Data tegoed gaat snel. Merk dat als ik mobiele data uitzet ik geen goede verbinding krijg v bijv facebook en whatsapp.
kayleexm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb het probleem! Slimme netwerk wissel uitzetten is de enigste oplossing die ik heb gevonden. Batterij word er ook snel mee leeggetrokken.
flowaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees op vele forums dat mensen problemen hebben momenteel met de s5 na de update van de android lollipop 5.0. Ik heb gister ochtend de update gedaan en sinds die tijd heb ik problemen met mijn Wifi, kan ik mijn telefoon niet meer oppakken in de vergrendeling, start de s5 zelf apps op die ik niet opgestart wil hebben, is mijn accu nog maar 12 uur goed (met energie besparing) ipv tot zondag nog 2 dagen. Zo stapelen de problemen behoorlijk op naar de update, hoop dat hier snel een goede oplossing voor gevonden word.
luukeikendal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds de update naar android 5.0 (lollipop 5.0) ook problemen met Wifi.
Heb ook op andre forums gelezen hierover. De telefoon rebooten / de router rebooten, of alle netwerken vergeten en opnieuw instellen helpt niet.Heb via het boot menu ook het chache geheugen leeggehaald. Niets helpt. Dit is zeker irritant want inderdaad de mobiele data en de accu gaat zo erg rap.
kayleexm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik al hierboven heb genoemd is de enigste oplossing de slimme netwerk wissel uit vinken en wachten tot er een nieuwe update komt.????
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Mensen bedankt voor het melden hiervan. We hebben via andere kanalen ook meldingen hierover gekregen.
We hebben deze mensen geadviseerd om het wifi netwerk te wissen en daarna opnieuw toe te voegen. Zouden jullie dit ook willen proberen en dan terug kunnen koppelen wat het resultaat is. We horen het heel graag van jullie/
Gr Per
Steeffiiejj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb het probleem. Alles gewist en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen verbetering!!
SilkeS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit heb ik geprobeerd, maar ook dan blijft het probleem zich voordoen.
Is woensdagavond / nacht ontstaan. Erg vervelend zo. Batterij trekt zich snel leeg, toestel is door de continue wisselingen traag en het vreet aan mijn internetbundel
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allen,

Ik heb dit even nagevraagd bij onze technische afdeling. We willen hier graag verder onderzoek naar doen. Stuur me hiervoor een privébericht met het subject 'Wi-Fi Samsung S5' en de volgende info:

- naam
- adres
- 06-nr
- IMEI-nr adres
- hoe heb je de update geïnstalleerd?
- instellingen al teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Dan kan ik dit verder laten nakijken.
MarianneGovers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier vanaf 21 januari geen wifi thuis meer. Op mijn werk doet hij het wel. Gelukkig grote bundel want gaat nu erg hard terwijl ik sommige dingen al niet meer doe. Ik kan dus mijn telefoon niet gebruiken waarvoor ik hem gekocht heb.
Ik heb laatst wel een update gedaan maar weet niet precies de datum. Graag een oplossing. Al een nieuwe modem gekregen van Tele2 maar die loste het probleem niet op. Verbindt eerst en krijg dan de melding: Klaar om te verbinden als de netwerk kwaliteit verbetert.
Mijn vriend heeft een Samsung S3 en totaal geen problemen.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@marianneGovers,
Had je het bericht van @Serkan gezien. Als je issue nog steeds speelt, zou je hem dan ook een privébericht hiervoor willen sturen en het onderwerpveld willen aanhouden?
Op die manier kunnen we gegevens verzamelen en kunnen de technici ermee aan de slag.

Groetjes, Per
jgk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De verbinding switch regelmatig de laatste weken.
Waar ligt dit aan en nog belangrijker hoe kan dit worden verholpen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Even nog als toevoeging op bovenstaande. Sinds de nieuwe update staat de optie "slimme netwerkwissel" automatisch aan. Check eens of jullie verbetering merken als deze optie wordt uitgeschakeld. Dit kun je doen door je vinger enkele seconden op het Wi-Fi icoontje te houden. Je komt dan bij de uitgebreide instellingen waar je dan "slimme netwerkwissel" kunt uitschakelen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ligt aan de instellingen van je toestel (energiebespaarstand bij Android moet niet aan staan!), of aan het feit dat je wifi-router niet stabiel is.

Ik zou de telefooninstellingen even langslopen en even 10 seconden de stroom van de wifi-router af halen, hopelijk is het dan weer stabiel.

Als je zeker wil weten dat je geen data gebruikt dan moet je ook je "mobiele netwerk" uitzetten zodat hij geen dataverbinding opent over 3G/H+ als wifi even wegvalt.
laccy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Serkan,

wanneer kom je terug op dit probleem? Ik heb zondag een privébericht gestuurd met gegevens, zoals gevraagd, maar ik zie dat mijn bericht nog niet gelezen is door je.
Ik heb echt grote problemen met mijn Samsung S5 en Wifi. Mijn batterij is in 8 uur leeg, zonder dat ik iets met mijn telefoon doe (heb namelijk nergens Wifi...) Mijn internetbundel is verbruikt voor deze maand, omdat ik niet wist dat ik nergens Wifi had 😞 dus eigenlijk komt het erop neer dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken. (want Wifiproblemen, batterij loopt leeg en geen internetbundel meer)

Ik hoor het graag z.s.m.!

Met vriendelijke groet
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi @laccy Ik heb je privébericht inderdaad ontvangen. Gelukkig werk ik geen 24/7 😉 dus ben nu pas toegekomen aan je bericht. Ik zal dit meenemen in het verdere onderzoek. Echter wil ik je ook even wijzen op het bericht van mijn collega @Maartje. Heb je haar tips al opgevolgd en verschil gemerkt? @MarianneGovers / @SilkeS / @Steeffiiejj / @kayleexm / @luukeikendal / @flowaap / @comminn / @mamavancelina Kunnen jullie dit ook even testen? Hoor het graag van jullie.
comminn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Slimme wissel uitzetten helpt idd. Dan is het probleem voor mij opgelost
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jgk

Gaat het toevallig om een Samsung waarbij je recent een update hebt uitgevoerd?
laccy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Serkan,

bedankt voor je antwoord 😉
Ik heb de slimme netwerkwissel uitgezet. Resultaat: Ik kan thuis op de Wifi, maar omdat m'n toestel constant aan het "scannen" is, is de batterij na een paar uur op. Op mijn werk pakt ie de Wifi niet meer, toestel geeft aan dat ie aan het verbinden is, maar er gebeurt niets.
Ik word hier echt moedeloos van.... ik kan nu bijna niets met m'n telefoon.

Help!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic