zefke

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

samsung galaxy s 2 met vodafone rom

Zit er op de samsung galaxy s2 die ik in de vodafone winkel ga kopen een vodafone rom een/of is het toestel branded?
Zit er ook een simlock op dit toestel?
 
 
15 Reacties 15
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heeft er hier dan niemand een samsung galaxy s 2  ?? 
martie112

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
geen idee, maar ga er maar van uit dat wat je uit de vodafone winkel haalt gebrand is...
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat vermoeden had ik ook al, maar in de winkel en bij de helpdesk vertellen ze glashard dat het tegenwoordig verboden is om toestelllen te "Branden"  en dat de toestellen dus niet "branded"zijn.
Maar hoe kan ik dit zien als ik een toestel met abo koop?
Op mijn tab zit een app, waarmee ik de systeeminstellingen kan bekijken.
Zit die ook standaard op de S2?
Het schijnt dat er achter de kernel tussen haakjes (vod) staat ,van Vodafone?
Daardoor kun je niet fatsoenlijk upgraden en moet je wachten tot vodafone genegen is hun upgrade uit te brengen.
 
Als ik een toestel koop wens ik niet afhankelijk te zijn van mijn provider die me de verbinding levert.
Zou het jammer vinden als ik mijn toestel ergens bij een andere winkel moet gaan bestellen.
 
Vodafone, doe hier iets aan.!!!!!1
 
 
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb mijn Galaxy s2 binnen en ben bezig met installeren.
Echter...... ik ben gvd door Jan en alleman van de helpdesk winkel en nog wat andere mutsen keihard belazerd!!!!!
Vodafone heeft er nl WEER zijn eigen draai aan de rom gegeven.
Verder staat er weer wat vodafone rommel op het toestel wat niet te verwijderen is!
Ze hebben dus gewoon leugens verkocht om zo maar de klant te houden.
Dit is puur bedrog waar ik verdere stappen voor ga ondernemen!!!
Er is namelijk een nieuwe rom versie uit, die echter niet beschikbaar is voor de Vodafone galaxy s2.
Dat was dus waar ik expliciet naar gevraagd had bij de helpdesk 1e en 2e lijns en in de winkel.

Kassa krijgt deze farce te horen en te lezen en ook mijn rechtsbijstand!!!
 
Alamoos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook last van dit zelfde probleem (met name de batterij bug van android 2.3.3 maakt het vrij onhandig dit toestel voor ook maar iets anders te gebruiken dan in je zak houden en niet gebruiken).
 
Gelukkig ben ik er wel achter gekomen dat de vodafone 2.3.4 android update rom al af is maar nog voor goedkeuring bij vodafone (d.m.v. http://twitter.com/#!/Samsung_NL). Met een beetje mazzel kan hij later deze week van KIES gesleurd worden.
 
Branded zal hij blijven maar daar valt nu vrees ik maar weinig aan te doen.
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nu zo ver dat er bij mij de standaard software opgezet is, dwz zonder de vodafone poespas.
Dit is gedaan in de vodafone winkel met een Dynafix techneut.
Echter,staat de versie 2.3.3 er op en als ik vervolgens naar KIES ga geeft hij aan dat dit geen officiele release is.
Vraag me af of dit een bug van keis is of iets anders,want de techneut van Dynafix zweert dat het een originele versie is die geupdate kan worden.
Heb ook al een mail naar Samsung gestuurd om uitleg en wacht nog op een antwoord.
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit is dusnog steeds de Vodafone rom.
Samsung world forum heb ik hierover geschreven en die zeggen dat deze versie inderdaad een vodafone versie is.
De dynafix man bij vodafone in Maastricht had dus niks gefixt,alleen een nieuwe vodafone versie op het toestel geplaatst.
Ik snap trouwens niet waarom Vodafone deze software er op zet.

Dit is nl geen klantenbinding maar klanten weg jagen. Er zijn natuurlijk zat mensen die dit toestel kunnen "unbranden",maar ik durf me hier mijn vingers niet aan te branden.
Denk dus dat ik nooit meer een toestel van deze provider koop.
Ergens anders zijn ze net zo goedkoop of beter gezegd net zo duur,maar dan heb je geen gezeik met Vodafone software, waaj je niet om gevraagd hebt en die je niet kunt verwijderen.
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone zelf zwijgt in alle talen en probeert hun gesjoemel en quasi oplichterij te verbloemen. Zelfs de verkopers wisten niet dat er vodafone eigen firmware opzat zodat men niet fatsoenlijk kan updaten. Ook de telefonische verkoop en de helpdesk wist dit niet of verzweeg het om maar zoveel mogelijk klantjes te behouden en toestellen te verkopen.
Op Vodafone als provider heb ik geen of slechts een enkele kleine bemerking,maar Vodafone als verkoper van toestellen: 3x niks!!!!
Gelukkig had ik in mijn Vodafonewinkel een verkoper die ook voor het blok gezet was door Vodafone en die er voor gezorgd heeft dat er nu originele samsung firmware opzit die wel zonder Vodafone geneuzel kan updaten.
Ik zou hier willen zeggen doe er je voordeel mee en als je wilt updaten zonder Vodafone zooi, ga maar eens vragen in de winkel of ze iemand weten die dit voor je kan doen,als je het niet zelf kunt,zoals in mijn geval.
 
jpq

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Helaas bij mij zelfde verhaal. Ook met open ogen in de praatjes van de klantenservice getrapt. 3 keer gevraagd, 3 keer bevestigd, "meneer ik weet absoluut zeker dat er geen branded firmware opzit".
 
Ik zet het ding net aan, en boem 4 VF icoontjes in mn smoel. 
 
Onvoorstelbaar dat ze zich hiermee bezig blijven houden, en blijven proberen hun eigen meuk erop te gooien.
 
Zeer ontevreden en waarschijnlijk gaat alles weer terug.
Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey Zefke,
 
Stomme vraag misschien maar wat verwacht je?
Je gaat naar een own store en daar krijg je een branded telefoon.
Was je naar een Belcompany of Phonehouse ofzo gegaan had je een unbranded versie gekregen.
Zowiezo als je naar een winkel gaat kun je de telefoon eerst eens aan laten zetten zodat je het meteen ziet of ie branded is of niet.
 
Grt,
 
Thorgar
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Allen,

Laat ik beginnen dat ik het vervelend vind dat jullie erachter moeten komen dat de toestellen vanuit de winkel of via onze online/telefonische verkoopkanalen voor 90% een branding hebben/ vodamised zijn.

De resterende 10% ongeveer worden in heel Nederland naar onze winkels verspreid. Zo kan het zijn dat in Limburg er maar een x hoeveelheid zijn zonder branding. ( Even gekeken naar het aantal Vodafone Winkels in Limburg)

Heb je je toestel via de winkel, laat deze dan aanzetten in de zaak dan weet je het zeker.
Heb je je toestel via online sales of telefonische verkoop zul je je daar moeten wenden.

zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Stomme vraag misschien maar wat verwacht je?
Je gaat naar een own store en daar krijg je een branded telefoon.
Was je naar een Belcompany of Phonehouse ofzo gegaan had je een unbranded versie gekregen.
Zowiezo als je naar een winkel gaat kun je de telefoon eerst eens aan laten zetten zodat je het meteen ziet of ie branded is of niet.
 
Wat ik verwacht?
Stomme vraag eigenlijk. Ik verwacht, dat als ik een vraag stel dat deze door het winkelpersoneel,de helpdesk en of de tel besteldienst goed beantwoord wordt. Ik heb de vraag niet bij één maar bij meerdere helpdeskmedewerkers,adviseurs,winkelpersoneel gesteld. Ik heb altijd als antwoord gekregen Nee dit toestel is niet branded!!!!! Volgens de winkel en de helpdesk mocht dat nl niet meer.
Dan mag ik daar dus op vertrouwen en hoef niet naar een andere winkel te gaan of het toestel aan te laten zetten(wat toch meestal geweigerd wordt) want er staat in de wiinkel een aftands model waarvan toevallig de batterij leeg is!!.
 
 
zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@ Chris.
 
Zoals al omschreven, in de winkel doet het demo model het niet, je weet niet welke apps van vodafone zijn of welke niet.
Er komt geen rood scherm tevoorschijn.Er zit geen rood punttje op.
En.... ik denk dat als ik de onlinewinkel bel en het probleem voorleg, ik gewoonweg pech heb, want zo'n hoge hoed heb ik ook niet op van de tel online winkel,zoals je waarschijnlijk ook wel zult snappen.
 
Maar mijn probleem is keurig door een winkelmedewerker opgelost door er de originele software op te laten zetten door een collega.
Maar even terzijde.
Vodafone zal dus hierdoor veel langdurige klanten verliezen doordat ze inderdaad het toestel in een andere winkel gaan kopen.
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
zefke schreef:
@ Chris.

Zoals al omschreven, in de winkel doet het demo model het niet, je weet niet welke apps van vodafone zijn of welke niet.
Er komt geen rood scherm tevoorschijn.Er zit geen rood punttje op.
En.... ik denk dat als ik de onlinewinkel bel en het probleem voorleg, ik gewoonweg pech heb, want zo'n hoge hoed heb ik ook niet op van de tel online winkel,zoals je waarschijnlijk ook wel zult snappen.

Maar mijn probleem is keurig door een winkelmedewerker opgelost door er de originele software op te laten zetten door een collega.
Maar even terzijde.
Vodafone zal dus hierdoor veel langdurige klanten verliezen doordat ze inderdaad het toestel in een andere winkel gaan kopen.

Zefke,

Ik wil mijn collega's van Online Sales niet afbranden maar ik hoor vaker dat die alleen moeten verkopen ( ik ben van mening dat een verkoop ook inhoudt dat je luistert naar je klant en hem begrijpt, en eerlijk bent. Kun je iets niet aanbieden, zeg dat dan eerlijk)

Ik heb voorheen aan de lijn gezeten en de fouten die gemaakt worden zijn ook voor ons een bron van ergernis.
Wat ik wel jammer vind om te horen is dat je dit schijnbaar ook via mijn collega's van de 1e/2e lijn hebt gehoord.

ik weet nog dat in mijn tijd altijd verteld werd dat toestellen altijd gebrand zijn. Wat ik wel weet is dat de zogenaamde simlock niet meer is toegestaan.
Een simlock is echter compleet iets anders dan een branding!

Ik zal nogmaals intern doorgeven dat ze heel duidelijk in de winkel moeten doorgeven dat een simlock niet is toegestaan maar dat je wel een branding kunt hebben.

zefke
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@ Chris,
 
Laat ze er dan ook bij zeggen dat het wat langer kan duren voordat Vodafone een update geeft. Als ik een unbranded toestel heb kan ik via "Kies" van Samsung gewoon de update binnenhalen.
Met vroegere Vodafone toestellen ging dit niet en kwam er zelfs geen update terwijl mijn kennissen al regelmatig updates hadden .
 
Nu merk ik dit ook weer.
Doordat ik nu de originele software er op heb ,dus de Vodafoneschil is er vanaf,kan ik mijn toestel keurig updaten terwijl de branded toestellen van Vodafone klanten achter het net vissen.
Ook met de mededeling in de winkel dat het toestel branded is wil dit dan niet zeggen dat de klant alsnog een branded toestel koopt.
 
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van het branded maken van een toestel?
Ik zie alleen maar nadelen.
Als je graag wilt laten zien dat iemand een "Vodafone" toestel heeft, zet dan op de achterkant een rood puntje oid.
Als de toestellen van Vodafone € 100,00 goedkoper zijn dan originele dan is het de moeite waard, maar ik zie nog steeds kartelvorming in de verkoop van toestellen!!.
 
Jammer,maar waar en het kan toch veel beter!
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic