Hoi @DrizzleNL
Jeetje, dat is wel heel vervelend natuurlijk. Wil je eens proberen in de veilige nodig voor de komende 24 uur. Dan kunnen we uitsluiten of het door een externe applicatie komt of door je toestel.
Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:
- Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
- Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
- De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.
Als het niet lukt dan kan je daarna deze oplossing nog eens uitproberen:
Voorheen kon je bij Samsung de accu verwijderen als het toestel vastliep, maar sinds de Galaxy S6 is dat niet meer mogelijk. Gelukkig is er een knoppencombinatie die je kunt gebruiken om je device te rebooten als er problemen optreden. Volg hiervoor onderstaande stappen:
- Houd eerst de powerknop tien seconden lang ingedrukt. Als het systeem niet helemaal is vastgelopen, is de kans groot dat het toestel gewoon opnieuw opstart.
- Lost dat de problemen niet op, dan moet je een harde reset uitvoeren. Hiervoor houd je de power-, home- en volume omlaag-knoppen tien seconden lang ingedrukt. Vervolgens herstart je smartphone.
Zorg natuurlijk wel altijd dat je een backup hebt van je toestel!
Wie weet helpt het via deze weg, laten we het hopen. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt, of niet.