Marloes1976

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

regiolock invoeren

ik heb enkele weken geleden op aanraden van een vodafone chat medewerker een regiolock code aangevraagd bij Samsung, heb deze inmiddels ontvangen. 

maar waar voer ik deze in?

 

oh, en waarom is chatten niet meer mogelijk op de website? dit was een stuk makkelijker communiceren. 1 kwartier verder en heb eindelijk mijn vraag kunnen stellen, maar ben nog niet echt dichter bij een antwoord. 

19 Reacties 19
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Marloes1976 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.

Normaal gezien zou je gewoon moeten kunnen chatten via deze pagina. Het kan natuurlijk zijn dat het druk is en dat er geen medewerkers vrij zijn om je te helpen. Dan kan je niet de mogelijkheid om met iemand te chatten, probeer het dan later nog eens. Wat een regiolock doet en waarom je zoiets zou moeten aanvragen, geen idee. Misschien helpt deze pagina je verder en weet je wat je er mee moet doen. Het lijkt me als je toestel gewoon uit NL komt, dat hij het gewoon doen, zonder een code of iets.

Maar misschien kan @SamsungExpert hier ook nog over zeggen?


Kijk, het chatten lukt nu wel, de button komt in beeld. Dus het kan gewoon op dat moment erg druk zijn geweest!

Schermafbeelding 2021-01-28 om 14.28.42.png

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik had die button ook wel in beeld, maar kon er dus niet op doorklikken. in eerste instantie kwam ik ook steeds uit op een pagina waarop stond dat vanaf 27 jan die service niet meer beschikbaar was en daarvoor in de plaats deze community er alleen nog maar was, waar je je eerst voor moest aanmelden/registreren. 

 

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat betreft de andere opmerking over de Samsung Expert: ja daar kom ik dus net vandaan. op aanraden van de vodafone chat medewerker aan het begin van deze maand heb ik bij Samsung die regiolock ontgrendel codes opgevraagd omdat volgens de Vodafone medewerker er een regiolock zit op mijn oude telefoon. Geen Simlock, heb ik ook nog naar gevraagd, maar dat werkt ontkent omdat er vanaf een bepaald jaartal geen simlock codes meer gemaakt zouden worden. Ik heb dus bij Samsung die codes opgevraagd omdat dat volgens Vodafone de enige oplossing was (behalve 5 minuten bellen met een Nederlandse simkaart om zo ook de regiolock te ontgrendelen, maar dat is onzin want de afgelopen 2 jaar heeft mijn vodafone abbonement sim kaart in die telefoon gezeten en is er echt wel meer dan 5 minuten mee gebeld in die periode). Dus: codes besteld, ontvangen ook inmiddels..... 

en hoe nu verder: simpele vraag: Waar voer ik die codes in op het toestel om de telefoon regiovrij te maken???

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat blijft vreemd want als ik erop klik dan krijg ik toch echt een chat scherm. Heb je misschien blokkers aan staan of pup-up bescherming? Zie mijn plaatje opnieuw, het werkt gewoon. Probeer anders eens een andere browser.

Schermafbeelding 2021-01-28 om 14.43.20.png

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar als je toch al meer dan 5 minuten hebt gebeld met je telefoon, waarom zou je dan een toestellock aan moeten vragen? Vraagt je toestel nu opeens om een code bij een andere SIMkaart of vraagt die het zomaar? Ik snap niet waarom je dit code nodig hebt als je er gewoon mee kan bellen. 

Je zegt zelf: maar dat is onzin want de afgelopen 2 jaar heeft mijn vodafone abbonement sim kaart in die telefoon gezeten en is er echt wel meer dan 5 minuten mee gebeld in die periode. 

Dus ik snap nu die code aanvraag niet helemaal 🙂 - sorry dat ik je daar nog even over doorvraag.

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Marloes1976_0-1611841879319.png

 

 

op beide browsers kan ik het niet aanklikken

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de reden waarom ik een regiolock moet opheffen is omdat ik mijn oude telefoon aan mijn dochtertje heb gegeven. Ik heb zelf een nieuwe. in mijn oude telefoon heeft 2 jaar lang een vodafone simkaart ingezeten. 

in de telefoon die mijn dochter eerst had (ook een oude van mij, waar van mij ook 2 jaar lang een vodafone kaart in had gezeten) zat mijn oude prepaid kaart uit Australie, die ik daar gekocht had tijdens een bezoek aan mijn broer 2-3 jaar geleden. in die telefoon van haar deed de australische kaart het ook gewoon. zij gebruikt deze telefoon alleen voor whatsapp via WiFi en spelletjes, vandaar dat ze ook geen "echte" simkaart nodig heeft. 

maar nu heb ik dus een nieuwe telefoon, wil haar mijn oude toestel geven zodat zij ook een 'upgrade' heeft, maar in dat toestel doet die australische kaart het dus niet. 

gevraagd aan Vodafone waarom. zij zeggen: heeft niets met Simlock te maken, maar met regiolock, je moet er 5 minuten mee bellen. wat dus niet werkt omdat ik dat al 2 jaar lang gedaan had. vervolgens zeggen ze: dan moet je een code opvragen bij Samsung, fabrikant van het toestel. Dat heb ik dus gedaan. Code ontvangen. Nu vraag ik dus al voor de zoveelste x, waar voer ik die code dan in?

ook deze vraag aan Samsung gesteld overigens. zij zeggen: het is vast een simlock probleem, geen regio probleem, je moet maar even aan Vodafone vragen. 

ben een beetje klaar met dit kastje naar de muur verhaal.... 

 

ik wil alleen maar weten: waar voer ik die codes in????

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Marloes1976,

Welkom op de nieuwe Community van Vodafone! 
Ik kan me voorstellen dat dit niet opschiet en dat je er ondertussen klaar mee bent.

Om een regio lock te verwijderen dien je inderdaad met de simkaart (Australische simkaart) 5 minuten te bellen hier in Nederland. 
Ik raad aan om dit iets langer te doen voor de zekerheid. Hierdoor wordt de regio lock verwijderd. Daarna kun je een simkaart van een Nederlandse provider gebruiken in je toestel.
Wat ik niet uit je bericht haal is waar (in welk land) je het toestel gekocht hebt. Is het toestel hier gekocht? Hoe oud is het toestel?
Indien het toestel namelijk bij ons gekocht is en het toestel vrij oud is, kan het zijn dat daar een sim lock op zit. 

Mocht het toestel bij ons gekocht zijn en je hebt de Sim lock code nodig, dan hoor ik graag van je! 

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het toestel is gekocht in Nederland bij mobiel.nl in 2016. de chatmedwerker van vodafone heeft mij verzekerd dat er geen simlock op kan zitten omdat dat niet meer gedaan werd bij toestellen van na 2014.

dat 5 minuten bellen is in mijn geval 2 jaar geweest, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. ik heb er zoals eerder gezegd 2 jaar lang een vodafone abbonmement simkaart in gehad en in die tijd echt wel langer dan 5 minuten, zelfs wel langer dan 10 minuten mee gebeld. dat was ook de reden waarom de samsung helpdesk zeiden dat ik een regiolock code nodig had om dat te ontgrendelen omdat dat bellen blijkbaar niet werkt. vandaar mijn vraag: waar voer je die codes, die ik inmiddels ontvangen heb, in??? in welk menu van de telefoon, bij simkaart beheer kan ik het niet vinden.... waar dan wel??? 

dat is de enige vraag eigenlijk. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als het toestel in Nederland gekocht is, dan heb je geen regio lock code nodig.
Een regio lock code kun je nergens invoeren. Om een regio lock te verwijderen dien je inderdaad met de simkaart (Australische simkaart) 5 minuten te bellen hier in Nederland. 
Ik raad aan om dit iets langer te doen voor de zekerheid. Hierdoor wordt de regio lock verwijderd. Daarna kun je een simkaart van een Nederlandse provider gebruiken in je toestel.

Als je de simkaart in het toestel stopt @Marloes1976, welke melding komt er in beeld? 

jv65

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als een telefoon een regiolock heeft, dan wordt er om de code gevraagd zodra je een (buitenlandse) simkaart in het toestel stopt. Nergens anders kun je die code invoeren.

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hij zegt alleen simkaart niet bekend of onbekend nummer

IMG-20210128-WA0000.jpeg

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan niet 5 minuten bellen met die Australische kaart want dat is prepaid en er staat geen tegoed op. Mij werd overigens ook in alle voorgaande gesprekken met alle andere medewerkers verteld dat je 5 minuten met een Nederlandse kaart juist moet bellen om de regiolock op te heffen. Dat staat ook overal op internet als je googled, waar je die code moet invoeren

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh, en hoe kan je in vredesnaam bellen met die Australische simkaart in die nieuwe telefoon als de telefoon de simkaart niet herkend. Omdat er dus een regiolock op zit blijkbaar want dat is wat steeds gezegd wordt overal.

 

Wat hierboven als oplossing wordt aangedragen is: stop de Australische simkaart erin, bel er 5 minuten mee in Nederland, daar hef je de regiolock mee op, en dan kan je er in Nederland mee bellen en herkent je telefoon hem......

Hoe is dit logisch???? Ik ben het echt kwijt hoor....

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overigens is er met die Australische kaart ook niets aan de hand want in een ander toestel, wat ook in Nederland is gekocht, en daarnaast ook nog ouder dan die uit 2016, werkt die kaart dus prima.

Conclusie: het ligt niet aan de kaart, maar aan de te telefoon.

???

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt dat bij Simkaart-beheer staat dat het nummer onbekend is. 
Dat staat bij mij ook in het toestel @Marloes1976.

Maar even terug naar het begin. Als je het toestel opstart met je Nederlandse simkaart. Welke melding krijg je? 
Ik vermoed namelijk dat je helemaal niet de melding krijgt over Regio Lock. Kan ook niet, want het toestel is in Nederland gekocht. 

Marloes1976
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met de Nederlandse simkaart in het overigens ook Nederlandse toestel krijg ik geen meldingen, dat werkt gewoon. 

Dat is het probleem niet. 

De Australische simkaart moet werken in het Nederlandse toestel. 

Hoe, dat is de vraag?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, ok. Dat zorgde even voor verwarring @Marloes1976.
Het gaat dus om de Australische Sim in het toestel. 
Kun je eens een screenshot uploaden van de melding die je krijgt, als je de Australische sim in het toestel stopt en het toestel opnieuw opstart? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Werkt de simkaart inmiddels in het toestel @Marloes1976?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic