de reden waarom ik een regiolock moet opheffen is omdat ik mijn oude telefoon aan mijn dochtertje heb gegeven. Ik heb zelf een nieuwe. in mijn oude telefoon heeft 2 jaar lang een vodafone simkaart ingezeten.
in de telefoon die mijn dochter eerst had (ook een oude van mij, waar van mij ook 2 jaar lang een vodafone kaart in had gezeten) zat mijn oude prepaid kaart uit Australie, die ik daar gekocht had tijdens een bezoek aan mijn broer 2-3 jaar geleden. in die telefoon van haar deed de australische kaart het ook gewoon. zij gebruikt deze telefoon alleen voor whatsapp via WiFi en spelletjes, vandaar dat ze ook geen "echte" simkaart nodig heeft.
maar nu heb ik dus een nieuwe telefoon, wil haar mijn oude toestel geven zodat zij ook een 'upgrade' heeft, maar in dat toestel doet die australische kaart het dus niet.
gevraagd aan Vodafone waarom. zij zeggen: heeft niets met Simlock te maken, maar met regiolock, je moet er 5 minuten mee bellen. wat dus niet werkt omdat ik dat al 2 jaar lang gedaan had. vervolgens zeggen ze: dan moet je een code opvragen bij Samsung, fabrikant van het toestel. Dat heb ik dus gedaan. Code ontvangen. Nu vraag ik dus al voor de zoveelste x, waar voer ik die code dan in?
ook deze vraag aan Samsung gesteld overigens. zij zeggen: het is vast een simlock probleem, geen regio probleem, je moet maar even aan Vodafone vragen.
ben een beetje klaar met dit kastje naar de muur verhaal....
ik wil alleen maar weten: waar voer ik die codes in????