Potvis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

red business abonnement niet verlengbaar

hallo

ik ben (bijna 2 jaar) in het bezit van een Vodafone Red business super abonnement
Dit is voor mij de meest ideale oplossing, omdat ik gemiddeld 3 weken per maand in het buitenland ben
Ik heb dit abonnement als particulier, en daar begint mijn probleem bij het verlengen hiervan
Omdat ik geen KVK inschrijving heb, kan ik mijn abonnement NIET verlengen
dit schijnt een nieuwe policy te zijn van VF, en ik voel mij daar redelijk de dupe van

Is VF nog voornemens om deze regels (weer) soepeler te maken, en op die manier vele mensen zoals mij als klant proberen te behouden, of blijven ze bij deze beslissing?

Ik zou het graag weten, want ik wil mijn abonnement verlengen, maar daar krijg ik bij Vodafone op het moment 0 op het rekest
Ik zou graag bij VF blijven, want ik ben best tevreden over het abonnement en de service die hierbij behoort, maar ik heb niets aan de andere abonnements-vormen, vanwege mijn buitenland verblijven per maand

ik hoor het graag



Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Potvis Hmmm, eigenlijk heb je dus iemand nodig die echt in de systemen kan en waar je je verhaal aan kwijt kunt. In veel Vodafone winkels lopen zakelijk specialisten rond, zij zijn er om zakelijke klanten te helpen. Mogelijk kun je via hen iets geregeld krijgen?

Via deze link kun je in contact met ze komen: https://www.vodafone.nl/zakelijk/zakelijk-specialist/index.shtml?partner-type=zs

Bekijk in context

15 Reacties 15
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Gevalletje "paarse krokodil". Overbodige en nutteloze regeltjes ten top. Bureaucratie in maximale vorm. Wie verzint die regeltjes bij Vodafone? Waarom moet topic starter een KVK-inschrijving overleggen voor deze abonnementsvorm? Dat is toch niet nodig. Als hij maar de rekeningen betaald.

Ben benieuwd hoe Vodafone hierop reageert.

Er is nog een hele lange weg te gaan voordat Vodafone een klantvriendelijke onderneming kan gaan worden.

Succes!


Netwerker
Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik moet zeggen dat het mij ook zeer verbaasd dat Vodafone zo'n starre houding heeft ten opzichte van zo'n stomme regel
momenteel heb ik 4 !!! abonnementen lopen bij Vodafone, waarvan 1 zakelijk abonnement
ik heb werkelijk nog NOOIT 1 betalings achterstand gehad, en betaal toch zo'n €250 per maand aan alle abonnementen
(waarvan maandelijks €100 aan mijn "zakelijk" abonnement)

Nu is het zo dat er snel een oplossing zal moeten komen, want ik ben uiteraard al verder aan het kijken dan mijn (Vodafone) neus lang is
Ik wordt morgen al gebeld door de conculega,
(ik heb middels de mail mijn wensen daar al kenbaar gemaakt):
1)onbeperkt bellen in het buitenland
2)onbeperkt SMS in het buitenland
3)ongeveer 1 GB data in het buitenland
en dat alles voor 1 prijs

Ik ga morgen hopelijk een aanbod krijgen, en als dat bevalt, heeft Vodafone 1 abonnement minder om zich zorgen over te maken (en 3 anderen die zullen volgen wellicht)

De paarse krokodil gaat Vodafone echt een keer opbreken

Wordt vervolgd............

Ed


Kleine noot:
Ik heb zojuist een mail gezonden naar Vodafone, met de vraag of dit beleid nog binnenkort gaat veranderen, en ik kreeg een mail retour dat ik binnen uiterlijk 2 dagen een antwoord op mijn vraag heb
De snelheid van dit Forum is dus duidelijk niet doorgedrongen bij Vodafone zelf

Dan toch het telefoontje van T-mobile vandaag maar even afwachten

Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste allemaal

Ik zou er nog even op terug komen als ik een antwoord had gehad van Vodafone
Bij deze dan
Onderstaand het antwoord zoals het net naar mij is verzonden:



Zoals je begrijpt is dit niet helemaal het antwoord wat ik graag wilde hebben
(ik ben ondanks alles zeer tevreden over Vodafone en het netwerk)
Maar gezien het feit dat Vodafone ervoor kiest om de "Paarse krokodil" methode te kiezen, kan ik niet anders dan weggaan bij hun
Ik heb inmiddels een aanbod gekregen bij een andere aanbieder, die mij eind juni terugbelt
(dat is de tijd dat mijn nummerportering kan ingaan)
dus nog 3 maandjes Vodafone, en dan ga ik na 10 trouwe jaren deze club verlaten

Jammer dat het zo moet lopen
Maar ja
Beleid is beleid....toch??
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
En wat als je niet verlengd maar het abbo onder huidige voorwaarden laat doorlopen?

Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat zou een optie kunnen zijn ja, en ik hou dat uiteraard ook in mijn achterhoofd

laten we voorop stellen dat ik al 10 jaar echt tevreden klant ben bij Vodafone, en dat ik me met 99,9% van de klachten die op dit forum geplaatst worden, niet kan vinden
Als ik de helpdesk bel, wordt ik altijd deskundig geholpen (de laatste tijd iets minder snel vanwege druktje, maar ja)
Mijn netwerk is altijd in orde, en ik kan overal bellen
Mijn rekening(en) kloppen allemaal, dus op dat gebied ben ik vol lof

Ik kan er alleen slecht tegen als een bedrijf een , naar mijn idee, arrogante houding aan gaan nemen, en tussentijds hun eigen regels gaan veranderen
Ik heb 2 jaar geleden ZONDER ook maar 1 probleem dit abonnement gekregen zonder KVK nummer
Ik zou dat nu dus zonder problemen moeten kunnen verlengen zonder KVK nummer
Kijk..... dat ze geen nieuwe abonnementen meer aan gaan zonder KVK nummer, is iets dat ik kan begrijpen
Maar coulance voor de bestaande klant zal op zijn plek zijn naar mijn idee.
Soms krijg ik namelijk het idee dat het veranderen van deze regels is gekomen uit het feit dat Vodafone genoeg klanten denkt te hebben....

Maar ik heb inmiddels een andere aanbieder gevonden, die exact hetzelfde biedt, voor hetzelfde geld, ZONDER een KVK nummer te moeten overleggen
Ik zou het liefste blijven hier, al is het alleen maar omdat ik weet wat ik nu heb, maar ik wil ook graag een nieuwe telefoon bij een nieuw abonnement of bij een verlenging

Jammer maar helaas, gaat dat hier niet meer

Ed
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Potvis,

Ondanks dat het beleid altijd is geweest dat er een KvK-nummer vereist was, werd er in het verleden wel eens een uitzondering gemaakt. Particuliere klanten die nu nog een zakelijk abonnement hebben, kunnen daar ook nog gewoon gebruik van blijven maken. Zodra je gaat verlengen krijg je een nieuw abonnement en er worden hierop nu geen uitzonderingen meer gemaakt. Het is helaas echt niet meer mogelijk om een zakelijk abonnement te nemen als particuliere klant. Wel hebben we voor particuliere klanten het Red Plus abonnement. Wellicht is dat nog een optie.


Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kyra_

Ik heb nu 150 minuten vanuit NL naar het buitenland bellen
Dit gaat dan 100 minuten worden

Ik heb nu 4GB data in NL , en 1 GB in het buitenland
Dit gaat 2 GB voor NL en buitenland worden

Ik betaal nu €95 per maand (incl), en dat blijft met het nieuwe abonnement dus ook €95


Ik ga dus met een aantal onderdelen minder te besteden/gebruiken krijgen, maar blijf hetzelfde betalen.

Dit is voor mij een niet echt acceptabele oplossing.

Ik heb inmiddels al contact gehad met een andere provider, en zij kunnen hetzelfde (alleen 500 MB data in het buitenland, maar onbeperkt bellen in de EU en NL) voor €79.
Zoals gezegd, ga ik echt niet weg omdat die andere provider goedkoper is, maar meer omdat Vodafone zo'n "arrogante" houding aannemen
(we hebben klanten genoeg, dus laten we de eisen maar iets gaan aanscherpen......)
Als ik mijn abonnement kan behouden na het verlengen, zou ik in eerste instantie helemaal niet verder hebben gekeken naar een andere provider.

Ik weet dat het bij andere providers ook wel eens wat zal zijn, maar ik ga de stap toch maar eens wagen, en hoop in deze provider een iets minder arrogantere houding aan te treffen

Toch bedankt voor het geven van deze optie, en je moet mijn antwoord dan ook zeker niet zien als een aanval op jullie als moderator.

Groeten

Ed
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Potvis

Veel van mijn familieleden werken regelmatig in het buitenland en ze hebben allemaal juist een een Vodafone Red Plus abonnement. Ondanks dat ze Red Business kunnen kijgen (zakelijk contract) nemen ze bewust juist de Plus consumenten versie. Waarom? Omdat je bij Plus de internationale databundel goedkoop kunt verhogen. Standaard krijg je al totaal 2GB, hier kun je extra databundels bij nemen. Je hebt eenmalige databundels van 100MB, 400MB en 1GB, deze zijn voor incidenteel gebruik. Als je iedere maand meer wilt zijn er vaste databundels 400MB, 1GB en 3GB. Zie www.vodafone.nl/flexibeledata.

De meeste familieleden hebben er een 3GB aan vast gemaakt en ze betalen nu 115 euro (incl. BTW) voor totaal 5GB data en onbeperkt bellen en SMS'en in alle Voordeellanden. Er is geen enkele andere provider die dit biedt! Als dat nog niet genoeg is, je kunt meerdere databundels opstapelen en je kunt zelfs vaste en maandelijkse bundels mixen. Veel mensen weten dit niet en ook niet dat de extra databundels bij Red Plus ook in de Voordeellanden gebruikt mogen worden.

Ik weet niet wat het belangrijkst voor jou is maar als dat data is dan is Red Plus echt een super abonnement. Er is me ooit verteld dat dit abonnement ontworpen is voor internationale vrachtwagenchauffeurs en mensen in de vaart.
Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robertwebbe

Bedankt voor je heldere antwoord
Voor mij is het bereikbaar zijn en kunnen bellen in de EU landen meer noodzakelijk dan de 1 GB internet die ik nu heb
alhoewel ik wel mijn mail check in het buitenland, ben ik nog nooit boven mijn 1 GB heen gegaan
Ik heb dan ook het geluk dat ik niet in een vrachtwagen oid slaap, maar in een hotel met 9 van de 10 keer een wifi verbinding
Mede hierdoor is het abonnement waar u het over hebt niet rendabel voor mij.
Ik moet overigens wel zeggen dat ik het waardeer dat er nu op dit moment actief wordt meegedacht over een mogelijke oplossing voor mijn probleem

Want, zoals gezegd, ik wil helemaal niet overstappen naar een andere provider, en als ik nu mijn abonnement kan verlengen zonder KVK nummer, zou ik dat meteen doen
Maar aan de andere kant is Vodafone (zoals al in mijn eerdere reacties gemeld) hier redelijk arrogant in geworden

Groeten

Ed
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Potvis

En als je je huidige abonnement dan gewoon online verlengt dan? Dan hoef je niet naar de winkel alwaar je een KvK moet tonen. Volgens mij hoef je dan alleen in te loggen met je My Vodafone account.
Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Daar zijn alle problemen mee aan het licht gekomen / begonnen 😄
Ik ben nu in de mogelijkheid om te verlengen, maar ik krijg een melding dat ik (als beheerder van het abonnement) niet gemachtigd ben te verlengen, en dat ik contact moet opnemen met Vodafone
Toen ik dat deed, kreeg ik de melding dat ik een KVK nummer moest hebben

dus helaas, ..........deze optie helpt ook niet

het enige dat hier helpt, is dat Vodafone zijn regels weer versoepelt
(en ik ben bang dat ik niet de enige ben met dit probleem)

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Potvis Hmmm, eigenlijk heb je dus iemand nodig die echt in de systemen kan en waar je je verhaal aan kwijt kunt. In veel Vodafone winkels lopen zakelijk specialisten rond, zij zijn er om zakelijke klanten te helpen. Mogelijk kun je via hen iets geregeld krijgen?

Via deze link kun je in contact met ze komen: https://www.vodafone.nl/zakelijk/zakelijk-specialist/index.shtml?partner-type=zs
Potvis
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robertwebbe

Een verrassende wending in het verhaal
Ik had mijn opmerking / klacht ook gedeponeerd via de website van Vodafone
Ik heb daar netjes een antwoord gekregen, met de vraag of ik via telefoonnummer 1200 en dan de optie "opzeggen / loyalties" contact wilde opnemen

Dit heb ik gedaan, en wat blijkt:
Vodafone is nog steeds in staat om op deze regel een uitzondering te maken
Heel vreemd dat eerder is gezegd dat dit niet meer mogelijk is, maar het is nu toch gelukt
Het abonnement is met 2 jaar verlengd

Iedereen bedankt voor het meedenken

Groeten

Ed
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Potvis Blij dat het gelukt is.
Power to Ed de komende 2 jaar!
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Ik denk dat er vandaag in het bedrijfsrestaurant van het hoofdkantoor van Vodafone een paarse krokodil op het menu heeft gestaan. Was het lekker, moderators?

Het kan dus wel.

Potvis: bedankt voor de terugkoppeling

Succes!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic