Dunja

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

rechthoek scherm internet explorer

Sinds 3 dagen staat er op elke website van internet explorer een witte, niet verplaatsbare en niet te verkleinen rechthoek van mijn galaxy S4. Ik zou hem graag weg willen hebben, maar heb geen flauw benul hoe? (Overigens hoe hij er gekomen is, is me ook een raadsel.) Wie herkent dit probleem? EN: wie weet de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dunja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Kennelijk is de oplossing voor het wegkrijgen van een witte rechthoek op je scherm bij internet: het uit- en aanzetten van je telefoon. Misschien moet daar dan de home (ik noem het de menuknop) tegelijk bij worden ingedrukt. Het kan echter ook toeval zijn geweest. Misschien is de rechthoek wel net zo spontaan verdwenen als hij is ontstaan.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Dunja

Kun je een screenshot bijvoegen? Dan is het voor anderen misschien nog net iets duidelijker wat je precies bedoelt.
Dunja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de suggestie. Ik weet alleen niet hoe ik een screenshot op mijn mobiel maken. Iemand anders heeft wel met haar toestel er een onduidelijke foto van gemaakt. Maar het lukt me ook niet om dit hier in te kopiëren of als bestand aan toe te voegen. Dus als iemand me dat LIEFST HEEL DUIDELIJK kan vertellen??? Dan is mijn dank groot. De rechthoek is er nog steeds. Gelukkig niet bij Google, dus ik kan internetten. Maar het ergert me dat zo iets zo maar gebeurt.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Dunja,

Maak eerst een schermafbeelding door de Home en de Power knoppen tegelijk in te drukken en even ingedrukt te houden. Vervolgens kun je de foto uploaden via een App (er zijn verschillende Apps om een foto online te zetten). Je kunt dit ook doen via een pc of laptop door je telefoon te koppelen met een USB-kabel, er zijn verschillende websites waar je een foto, al dan niet tijdelijk, kan uploaden.

Plaats vervolgens de link van deze foto in een bericht.

Wat betreft de rechthoek. Heb je wel al geprobeerd om de browsergeschiedenis, inclusief cache te legen?
Dunja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je goedbedoelde poging. Het klinkt voor mij echter een beetje als Chinees. Ik heb mijn mobiel pas 2 weken en sinds die tijd ben ik vrijwel alleen aan het zuchten en steunen over alles wat zoveel moeite kost om het te vinden. Enfin: ik kan inmiddels bellen, sms-en, mailen (werk en thuis) en Whats appen. Bovendien kan ik fotograferen en deze foto's als bijlage meesturen in een mail naar mijn pc's (privé en werk). Verder zit ik op wifi werk en thuis. Maar nu????

Ik heb geen flauw benul wat je met de home en power knop bedoelt. Ik zou niet weten hoe ik dan een foto zou moeten uploaden en een APP downloaden op mijn werk mobiel durf ik ook niet, als dit al zou lukken. Komt deze foto niet terecht in de galerij, zoals mijn normaal gemaakte foto's. Dan kan ik er wel wat mee. Maar jij bedoelt met uploaden volgens mij ergens op internet zetten. Maar waar en hoe? Je ziet: ik begrijp er niets van. En dan gebeuren er nog allemaal rare dingen bij mij ook, zodat ik helemaal niets meer durf te proberen.

Je tweede optie klinkt mij beter in de oren. Maar hoe doe je dat in vredesnaam op je samsung s4? Ik heb geen idee. Kun je me de stappen doorgeven, dan probeer ik dat eerst. Het enige dat ik tot nu toe op internet heb gedaan is proberen de buienradar te laden en die heb ik ook een keer zonder rechthoek gezien.

Ik hoop dat je genoeg geduld hebt om me verder te helpen. In elk geval bedankt voor de moeite.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Dunja

Dat zijn deze twee knoppen (home = 1 en power = 2):



Als je ze gelijktijdig indrukt (ongeveer 2 seconden vast houden) dan maakt die een foto van wat je er op je scherm staat. Deze foto staat dan in de galerij tussen je andere foto's.

Om de foto's hier te plaatsen kun je de foto denk ik het best even naar jezelf mailen zodat je hem op je computer krijgt. Sla de foto uit je mail dan op waar je hem terug kunt vinden.

Dan maak je een nieuw bericht op het forum, dan klik op je deze knop om de foto in het bericht te krijgen:





Als je op die knop hebt gedrukt dan komt deze popup:


Hier klik je dan op de knop Bestand kiezen.
Selecteer dan de foto die je net uit je mail hebt opgeslagen.
Klik vervolgens onderin op Afbeelding invoegen.

En dan staat die in je bericht.

Je kunt het Dunja!
Dunja's First 🙂


Dunja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het zag er heel duidelijk uit. Maar ik kreeg geen foto in mijn galerij. Mijn mobiel werd uitgeschakeld. ECHTER: mijn rechthoek op internet is verdwenen! Hoe, is me een raadsel, maar ja het was ook een raadsel hoe hij er gekomen is. En nu maar hopen dat hij weg blijft. En als hij terugkomt, dan druk ik gewoon weer op die 2 knoppen, en dan herstart mijn mobiel en is hij hopelijk weer verdwenen. Helaas: ik kan hem nu niet meer tonen. Alhoewel ik heb nog een echte foto ervan. Eens kijken of ik die hieronder neer kan zetten.

En nee: dat lukt niet. Ik heb een ander scherm voor me. Ik heb geen tabblad HTML en ik heb veel minder knoppen boven mijn tekst. Waarom zie ik toch altijd andere dingen dan anderen en werkt alles bij mij anders dan anderen dat verwachten? Het is niet zo dat ik geen ervaring heb met automatisering. Ik zit al meer dan 30 jaar in de automatisering. Maar met de nieuwe media doet alles altijd alles anders dan dat ik verwacht. En als ik het dan eindelijk door heb na eindeloos gezoek, dan verandert het zeker binnen een maand, zodat ik weer opnieuw kan beginnen. Wie verzint nu zo iets? Als ik iets getest heb en het is door mij akkoord bevonden, dan doet het gewoon wat het hoort te doen. Tenminste als niemand erna nog iets verandert. Enfin vooralsnog is er weer een probleem opgelost. Al doet voor de rest niets wat het moet doen, maar dat heb ik momenteel nog niet nodig, al verwacht ik snel met het volgende probleem op het forum te staan. Ik hoop dat jij of iemand anders me dan weer kan helpen. Welterusten.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@Dunja ,

De ene leert de technologie van nu minder snel dan de andere.
Gelukkig ben ik zelf er elke seconde erbij!

We zitten niet meer in de jaren 90 dat technologie naar het toppunt kwam, het is weer even wennen ;).
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Dunja Jij hebt vast een talent wat wij (techneuten) weer niet hebben. Zo is iedereen wel ergens anders goed in.

Gelukkig dat je nu een oplossing weet.
Dunja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het internet probleem is nu opgelost. Alleen: wat bedoel je nu met klikken op Duim +. Dat is om een account te registreren en ik ben al geregistreerd, anders kan ik niets op dit forum zetten. Toch maar gedaan, maar dan schijnt er een nieuw forum te zijn en moet ik iets met wachtwoord vergeten. Enfin: ik kwam weer hier uit. Dus ook dit is mij niet de eerste keer direct duidelijk. Helaas. We modderen voort!
Dunja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Kennelijk is de oplossing voor het wegkrijgen van een witte rechthoek op je scherm bij internet: het uit- en aanzetten van je telefoon. Misschien moet daar dan de home (ik noem het de menuknop) tegelijk bij worden ingedrukt. Het kan echter ook toeval zijn geweest. Misschien is de rechthoek wel net zo spontaan verdwenen als hij is ontstaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic