mennoo1996

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"Je simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe"

Ik heb 2 dagen geleden een HTC ONE X+ gekocht bij belsimpel.nl met een vodafone Bel+SMS+Web 100 A abonnement erbij voor 2 jaar.
Ik heb ook nummerbehoud aangevraagd, dit wordt 17 mei a.s. overgezet, tot die tijd zou ik een tijdelijk nummer krijgen.
Echter, als ik nu zoek naar netwerken en probeer te verbinden met het vodafone NL netwerk krijg ik de melding "Je simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe"
Als ik automatisch selecteren doe krijg ik de melding "Kan momenteel geen verbinding maken met dit netwerk, probeer het later opnieuw"
Wat kan ik hiertegen doen? Want nu kan ik niet bellen en sms'en
 
mvg
 
Menno
 
8 Reacties 8
KevinMLos

Stamgast
  • 69Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Hey Mennoo1996,

Top dat je op het forum je vraag stelt en leuk te horen dat je binennkort naar ons toe komt!
Ik moet je helaas wel vertellen dat wij bij Vodafone abonnementen niet werken met een tijdelijk nummer. Je simkaart zal inactief blijven tot je moebiele nummer naar Vodafone toe komt. Het zal niet leuk zijn dat je er vanuit gegaan was al gebruik te kunnen maken van je nieuwe abonnement. Maar hierdoor heb je in ieder geval geen dubbele kosten.
Wellicht dat het mogelijk is met je oude provider gebruik te maken van je nieuwe smartphone. Ik zou wel even goed informeren over datagebruik met je smartphone bij je oude provider. Zeker als je nog geen smartphone had. Je wil natuurlijk niet onverwachts voor datakosten komen te staan.

groetjes!
mennoo1996
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord. Dan wordt het nog anderhalve week wachten 😉
 
Menno
mennoo1996
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit staat trouwens op de belsimpel.nl website:
 
Uw nieuwe abonnement gaat in als uw nummer is overgezet. Tot die tijd is op uw nieuwe simkaart een tijdelijk nummer actief, waar u tegen "buiten bundel tarief" gebruik van kunt maken.
 

vandaar de verwarring
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ah, helder 🙂

Ik weet dat sommige van onze concullega's (volgens mij T-Mobile) op die manier werken en dat het bericht daar op slaat. Bij ons werkt het inderdaad zo niet.

Je kunt je nieuwe toestel trouwens wel al gebruiken als je de juiste maat simkaart hebt. De toestellen die je bij een abonnement krijgt zijn simlock-vrij. Dus als de sim van je huidige provider past, dan kun je die gebruiken.
Ik weet trouwens niet of je MB's in je abonnement hebt zitten bij je huidige abonnement en hoeveel? Dat zou ik even checken, indien nodig kun je ook de mobiele data nog even uitzetten om kosten te voorkomen. Maar dan kun je er in ieder geval wel al mee bellen en internetten via wifi.
Blondie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Ben vandaag (13 mei) overgegaan van Hi naar Vodafone. Rond 16u vanmiddag werkte Vodafone. Vanavond echter was ineens het netwerk weg en als ik handmatig netwerk Vodafone wilde instellen, kreeg ik ook de melding "je simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe". Heel vervelend, ben ook niet meer bereikbaar! Simkaart eruit halen en opnieuw opstarten geeft geen enkel resultaat. Hoe is dit te verklaren?
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hi Blondie, dat zou niet mogen gebeuren. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice om na te laten kijken of alles nog goed staat?
Blondie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben vanmiddag langsgegaan in een Vodafone winkel. Simkaart is vervangen en nu is alles oké.
Bedankt!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Goed om te horen!:D
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic