cindyverton

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

puk code werkt niet

Goedemorgen,

Na 3 foute pogingen voor een pincode vraagt mijn telefoon de puk code.
Geen paniek, die had ik heel trouw opegeborgen in een map jaren geleden.
Alleen na invoeren van puk code en nieuwe pincode vraagt hij nog steeds om de pukcode!
Ik heb het inmiddels 3x geprobeerd en dubbel gecheckt of ik de goede code invoer....

Wat nu????

Alvast bedankt
groetjes Cindy
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Cindy,

Even voor mijn begrip. Eerst heb je dus meerdere keren een verkeerde Pin-code voor je SIM-kaart beveiliging ingevoerd. Daarna moest je een PUK-code voor het ontgrendelen van je vastgelopen SIM-kaart invoeren. Dat heb je gedaan met de juiste PUK-code van acht cijfers en daarna moest je een NIEUWE SIM-kaart PIN-code invoeren. Van vier cijfers (of langer) ?

Normaal gesproken accepteert je smartphone dan alleen de NIEUWE SIM-kaart PIN-code. Maar bij jou dus niet. Welk merk en type smartphone heb je? En welke melding krijg je als je je SIM-kaart in een andere smartphone stopt (eventueel met sim-kaart-adapter).

Vraagt die andere smartphone dan om de PIN-code van de SIM-kaart. Of om de PUK-code van de SIM-kaart?

Bij herhaaldelijk (drie keer) invoeren van de verkeerde PUK-code wordt de SIM-kaart geheel onbruikbaar. En moet je een nieuw SIM-kaart aanvragen bij Vodafone. Dat kan niet via dit Forum.

Maar via de klantenservice op telefoonnummer 0900-0940 Dus met een geleende smartphone van iemand anders. Of met een vaste telefoonlijn.


Succes!

Netwerker

Bekijk in context

4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Cindy,

Even voor mijn begrip. Eerst heb je dus meerdere keren een verkeerde Pin-code voor je SIM-kaart beveiliging ingevoerd. Daarna moest je een PUK-code voor het ontgrendelen van je vastgelopen SIM-kaart invoeren. Dat heb je gedaan met de juiste PUK-code van acht cijfers en daarna moest je een NIEUWE SIM-kaart PIN-code invoeren. Van vier cijfers (of langer) ?

Normaal gesproken accepteert je smartphone dan alleen de NIEUWE SIM-kaart PIN-code. Maar bij jou dus niet. Welk merk en type smartphone heb je? En welke melding krijg je als je je SIM-kaart in een andere smartphone stopt (eventueel met sim-kaart-adapter).

Vraagt die andere smartphone dan om de PIN-code van de SIM-kaart. Of om de PUK-code van de SIM-kaart?

Bij herhaaldelijk (drie keer) invoeren van de verkeerde PUK-code wordt de SIM-kaart geheel onbruikbaar. En moet je een nieuw SIM-kaart aanvragen bij Vodafone. Dat kan niet via dit Forum.

Maar via de klantenservice op telefoonnummer 0900-0940 Dus met een geleende smartphone van iemand anders. Of met een vaste telefoonlijn.


Succes!

Netwerker
cindyverton
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
dank je voor je antwoord! Ik heb een S5 en inmiddels naar 1201 gebeld voor de puk code (fijn dat dat gewoon kan!).
En puk code gekregen (hele andere als die ik had) en doet hij het gelukkig weer!
Maar ik ga morgen wel even bellen, want ik bewaar die code niet voor niets en vervolgens werkt ie niet...

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Groetjes Cindy
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
cindyverton

Bij een nieuwe simkaart krijg je ook een nieuwe pukcode. Als je dus ooit een nieuwe simkaart hebt gekregen dan moet je daarbij ook de nieuwe pukcode bewaren want dan werkt je oude pukcode niet meer. Ik gok dat dat in dit geval is gebeurd. 😉

In ieder geval fijn dat het toch is opgelost nu! Ik zal je topic dan ook als opgelost markeren en sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic