joristilburg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

puk code geblokkeerd

Hallo,

Mijn puk code is geblokkeerd, mijn simkaart maakt hierdoor geen verbinding met vodafone en dus geen. Ik kan wel via wifi appen en op internet , maar kan niet meer bellen of gebeld worden. Wat moet ik nu doen?

met vriendelijke groet Joris van Tilburg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @joristilburg,

Als aanvulling op het correcte en uitgebreide antwoord van @Netwerker :D. Wanneer je toegang hebt tot My Vodafone kun je ook daar de pukcode opvragen.

Zodra je contact opneemt met de klantenservice wordt naast de vragen in het antwoord van Netwerker ook gevraagd om je klantnummer. Het klantnummer kun je onder andere vinden via je contract, factuur en je My Vodafone. Wanneer het om een zakelijk abonnement gaat wordt ook om je KvK-nummer en bedrijfsnaam gevraagd.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

De juiste PUK-code van acht cijfers invoeren in het scherm van je smartphone of tablet. Deze PUK-code staat op de plastic kaart (credit card formaat) waaruit jij je (micro-) SIM-kaart hebt gepushed.

Een smartphone van iemand lenen. En de klantenservice van Vodafone bellen op telefoonnummer 0900 - 0940 kan ook. Zij zullen vragen om je naam, je geboortedatum, je adres, je postcode, je huisnummer, je woonplaats en de laatste vier cijfers van jouw bankrekeningnummer dat bij Vodafone bekend is. En SIM-kaartnummer. Dit ter controle van jouw identiteit. Daarna krijg je van de Klantenservice medewerker de correcte PUK-code, behorende bij jouw SIM-kaart.

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @joristilburg,

Als aanvulling op het correcte en uitgebreide antwoord van @Netwerker :D. Wanneer je toegang hebt tot My Vodafone kun je ook daar de pukcode opvragen.

Zodra je contact opneemt met de klantenservice wordt naast de vragen in het antwoord van Netwerker ook gevraagd om je klantnummer. Het klantnummer kun je onder andere vinden via je contract, factuur en je My Vodafone. Wanneer het om een zakelijk abonnement gaat wordt ook om je KvK-nummer en bedrijfsnaam gevraagd.
Dschepers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo iedereen,

Ik heb dus een red super abonnement en daarbij een multisim aangevraagd welke ik in mijn tablet heb gestopt.
Na driemaal de verkeerde code te hebben ingevoerd moet ik een pukcode invoeren.

Waar precies (via myvodafone) kan ik deze(multisim) code opvragen i.p.v. de pukcode van de simkaart van mijn mobiel.

Groet
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Dschepers,

Wanneer je een MultiSim hebt gaat dit op dezelfde wijze. Via ‘My Vodafone’ > ‘Mijn toestel’ > ‘Vraag je pukcode of unlockcode op’.

Let wel op dat je inlogt met het 06-nummer dat hoort bij je MultiSim. Je kunt dit nummer op je factuur terugvinden of door te bellen met *#100# vanaf een telefoon waar de MultiSim in is geplaatst.
SanderSmits

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, mijn SIM is op 4/8 (twéé weken geleden dus!) op mijn verzoek door Vodafone geblokkeerd omdat ik mijn mobiel was verloren. Die werd gelukkig snel gevonden én geretourneerd door de eerlijke vinder. Ik heb daarop mijn SIM weer laten deblokkeren. Dacht ik. op 5/8 bleek dat dat niet was gelukt en sindsdien is Vodafone, ondanks mijn ettelijke pogigien via telefoon, chat en zelfs bezoek aan een Vodafone winkel, om dit op te (laten) lossen, nog steeds NIETS gebeurt. Ik ben dus als twéé weken volledig telefonisch onbereikbaar, en daarmee ook mijn kantoor (want onze vast elijn staat doorgeschakeld naar mijn mobiel). We kunnen zelfs geen betaling doen, want de bank werkt met bevestigingen via SMS.
Al met al volledig onacceptabel en onaanvaardbaar. Niet in de laatste plaats omdat de behandeling door Klantenservice (zelf kennelijk ook machteloos en gefrustreerd) niet om naar huis te schrijven is. Schrijnend vind ik het dat Vodafone voledig stil en passief blijft en zich op geen enkele wijze gevoelig lijt te voelvoor het belang van de klant. Een zakelijke klant. Ook al is het van het segment "klein bedrijf".
Hoe gaan jullie ons helpen ?
Of moet ik echt, zoals iedereen mij inmiddels adviseert, mijn ongenoegen uiten op social media? En klachtenburo's en -programma's inschakelen?
Want zeg nu zelf, twéé weken zakelijk onbereikbaar zijn is toch ONAANVAARDBAAR en va de gekke ?

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
SanderSmits, ik raad je aan met de reguliere klantenservice contact op te nemen. Zij zullen je met deze specifieke vragen verder helpen.
Meer informatie over wat wel en niet thuishoort op ons Forum vind je in de huisregels.
Anonymous
Niet van toepassing
Is het nog gelukt
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
We sluiten dit topic als er binnen 48 uur niet meer gereageerd wordt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic