MVG39

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

problemen met met mobiel als hotspot voor HP laptop

Ik gebruik mijn Samsung S10 Lite zonder problemen als mobiele hotspot voor tablets en de telefoons van de kids.

Voor onze laptop, HP Pavilion I3, lukt dit niet. Ik zie de hotspot, kan verbinden en heb ook internet, maar na het openen van de startpagina krijg ik standaard de melding : het ip-adres van deze site kan niet worden gevonden.

Hoe los ik dit op, zodat ik met mijn laptop gebruik kan maken van de databundel van mijn mobiel?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MVG39
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

Het is zojuist gelukt om de laptop te laten internetten via de hotspot op de S10 lite door de time out instellingen te zetten op : nooit .

Ik hoop dat dit blijft werken.

Bedankt voor alle hulp!

 

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Is dit een oplossing :   https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/verbinden-met-mobiele-hotspot-lukt-niet-kan-ip/1be6b7fc-877a-4690-a6f7-c9e085ba2df2

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @MVG39 . Welkom hier. 

Goed dat je ons gevonden hebt om een oplossing te zoeken voor dit gekke probleem. 

@hrj  heeft een mogelijke oplossing voor je gevonden zie ik. Top! Laat je ons weten of het (hiermee) is gelukt? 🙂

MVG39
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

Ik heb de tip geprobeerd maar kan mij WiFi hotspot van de S10 niet in het genoemde lijstje selecteren alleen de verbroken lan verbindingen. Ik krijg helaas nog steeds dezelfde melding. Ik hoop dat iemand nog andere opties heeft?

 

Met vr.

Groet

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik haal de stappen even naar hier: 

 

  • Open Mobile hotspot-instellingen (Instellingen> Netwerk en internet> Mobiele hotspot)
  • Schakel mobiele hotspot in
  • Klik onder 'Verwante instellingen' op Adapteropties wijzigen
  • Noteer welke adapter is verbonden met internet en welke adapter uw mobiele hotspot is (meestal "Local Area Connection * [#]" genoemd)
  • Klik met de rechtermuisknop op de adapter die is verbonden met internet en klik op Eigenschappen
  • Ga naar het tabblad Delen
  • Verwijder het vinkje bij "Sta andere netwerkgebruikers toe verbinding te maken via de internetverbinding van deze computer". Als deze optie al is uitgeschakeld, sla deze stap over.
  • Klik OK
  • Nogmaals, open Eigenschappen> Delen voor dezelfde adapter.
  • Vink "Sta andere netwerkgebruikers aan om verbinding te maken via de internetverbinding van deze computer" aan
  • (Als u een pop-up krijgt met de melding "Internet-verbinding delen is momenteel ingeschakeld ...", klikt u op OK.)
  • Selecteer onder "Thuisnetwerkverbinding:" de mobiele hotspot-adapter
  • Klik OK

 

Waar in deze stappen loop je precies vast? We kunnen niet zien wat jij ziet dus probeer zo veel mogelijk informatie te geven, zodat we snappen waar het precies fout gaat. 

MVG39
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

Het is zojuist gelukt om de laptop te laten internetten via de hotspot op de S10 lite door de time out instellingen te zetten op : nooit .

Ik hoop dat dit blijft werken.

Bedankt voor alle hulp!

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic