Elke11

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem: geen sms ontvangst en geen inkomende oproepen

Per 10-8 heb ik mijn mobiele nummer meegenomen van een zakelijk Vodafone contract naar een particulier Vodafone contract. Sindsdien kan ik alleen oproepen ontvangen van andere Vodafone klanten. Mensen met een andere provider krijgen te horen 'dit nummer is niet in gebruik'. Ook kan ik geen sms berichten ontvangen,  ook geen verificatie sms berichten. Ik ben dus niet telefonisch bereikbaar,  niet via sms en ook niet via bv Whatsapp omdat verificatie sms niet aankomt. Vodafone heeft een case aangemaakte maar kan 5-15 werkdagen duren! Iemand tips??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Elke11 

Ik ben even mee gaan kijken en heb ook nog even een andere collega aan de mouw getrokken. De eerste melding van dit probleem is van 18 augustus. Er is toen een case aangemaakt voor het probleem wat betreft SMS. Vervolgens is op 19 augustus opnieuw een case aangemaakt, maar dan voor het probleem dat je helemaal niet bereikbaar bent sinds de overstap van zakelijk naar particulier. De technische dienst (OID) pakt dit meestal binnen een week op (afhankelijk van de drukte). Op dit moment is er nog niets bekend en loopt het onderzoek dus nog bij de technische dienst. Het is jammer dat het probleem al 2 weken speelt, maar nog niet eerder is aangemeld. Wat de precieze reden daarvoor is, dat is voor mij gissen. Beide cases zijn dus recent aangemaakt en dit proces kunnen wij helaas niet bespoedigen voor je. Sorry. In My Vodafone kun je zien dat het onderzoek openstaat en kun je ook in de gaten houden wanneer het onderzoek is behandeld/afgesloten. 

Hopelijk wordt de case snel opgepakt, zodat je weer bereikbaar bent. Ik had je liever ander nieuws gebracht, maar helaas moet ik je vragen om nog even af te wachten. 


 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Elke11 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is vervelend en gek dat het zo lang moet duren. Heb je de klantenservice gebeld? Zo ja, bel ze nog eens en vraag of ze je nummer willen resetten en opnieuw laten opstarten in hun systeem. Dan is het vaak opgelost! Of er is iets anders aan de hand, dan kan het niet en dan kan het zijn dat er daarom een case aangemaakt is? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Elke11, welkom op de Vodafone Community!

Wat ontzettend zuur dat de overstap niet bepaald soepel verloopt. Heb je na de tip van @Energieboy nog contact gehad met een collega hierover? 

Elke11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy en @Alex Vodafone,

Dank voor jullie reacties. Ik zal morgen weer bellen met klantenservice en dan ook dit nog navragen. Maar ik heb inmiddels zoveel mensen gesproken, mag toch hopen dat dit al gedaan is. Maar je weet het niet.…

Helaas op de aangemaakte case nog niets gehoord van Vodafone.....

Elke11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy @Elke11 helaas, de reset heeft ook niet geholpen 3?

Elke11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Vodafone helaas heeft de reset ook niet geholpen....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Elke11 Jammer dat de reset niets heeft uitgehaald. Heb je toevallig ook nog contact gehad met een collega over de aangemaakte case? Zo ja, wat is hier uitgekomen? Wij kijken ook met alle liefde met je mee. Vul hiervoor je volledige gegevens in in jouw Community profiel. Houdt er alleen wel rekening mee dat we in het weekend via deze weg niet bereikbaar zijn. Een belletje kan in dit geval dan ook sneller zijn.

Elke11
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia Vodafone Dank je, ik heb profiel bijgewerkt. Fijn als jullie meekijken, wie weet ontdekken jullie wat. Vanochtend weer een uur aan de lijn gehangen, case nog niets bekend. Nog niet opgepakt. Spoed aan gekoppeld, dat was ondanks meerdere verzoeken van mij nog niet gebeurd. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik ben nu al twee weken niet bereikbaar via telefoon, sms en Whatsapp.  Ik kan geen leidinggevende aan de telefoon krijgen, ben er zo klaar mee.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Elke11 

Ik ben even mee gaan kijken en heb ook nog even een andere collega aan de mouw getrokken. De eerste melding van dit probleem is van 18 augustus. Er is toen een case aangemaakt voor het probleem wat betreft SMS. Vervolgens is op 19 augustus opnieuw een case aangemaakt, maar dan voor het probleem dat je helemaal niet bereikbaar bent sinds de overstap van zakelijk naar particulier. De technische dienst (OID) pakt dit meestal binnen een week op (afhankelijk van de drukte). Op dit moment is er nog niets bekend en loopt het onderzoek dus nog bij de technische dienst. Het is jammer dat het probleem al 2 weken speelt, maar nog niet eerder is aangemeld. Wat de precieze reden daarvoor is, dat is voor mij gissen. Beide cases zijn dus recent aangemaakt en dit proces kunnen wij helaas niet bespoedigen voor je. Sorry. In My Vodafone kun je zien dat het onderzoek openstaat en kun je ook in de gaten houden wanneer het onderzoek is behandeld/afgesloten. 

Hopelijk wordt de case snel opgepakt, zodat je weer bereikbaar bent. Ik had je liever ander nieuws gebracht, maar helaas moet ik je vragen om nog even af te wachten. 


 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten, nummer is uit geporteerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic