AndreenLian

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu prepaid van vodafone bellen en sms. Kan ik met de zelfde prepaid en simkaart een smartfone gebruiken met email en internet ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi AndreenLian
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jawel hoor, je kan met je Prepaid ook op internet. Maar let op, dit is wel erg prijzig!!
Daarom advieseer ik je dan om een You pakket te nemen. Daar moet je dan wel voor betalen maar ben je wel zeker een aantal GB per maand. Voor meer info: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/

Daar zie je staan dat Vodafone 500MB, 1GB, 2GB, 3G en 5GB heeft. Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, we helpen je graag verder 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi AndreenLian
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jawel hoor, je kan met je Prepaid ook op internet. Maar let op, dit is wel erg prijzig!!
Daarom advieseer ik je dan om een You pakket te nemen. Daar moet je dan wel voor betalen maar ben je wel zeker een aantal GB per maand. Voor meer info: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/

Daar zie je staan dat Vodafone 500MB, 1GB, 2GB, 3G en 5GB heeft. Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, we helpen je graag verder 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
HIervoor dien je natuurlijk wel de juiste instellingen te hebben 🙂 Als eerste (als je gebruik van data wilt maken) dien je de mobiele gegevens / mobiele data aan te zetten. Daarnaast dien je ook de juiste apn instellingen te hebben.

Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Deze stappen kun je natuurlijk ook doorlopen via http://handleidingen.vodafone.nl/web/
Hier kun je het type en merk toestel kiezen en dan kiezen voor de optie internet instellen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Goede aanvulling Steven, bedankt!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic