Zegers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

prepaid vodafone wifi

Beste vodafone,

Ik maak momenteel gebruik van jullie prepaid vodafone en heb een galaxy ace 2.
Ook maak ik gebruik van whatssapp en hierdoor heeft iemand mijn berichtgeschiedenis weten terug te vinden.
Deze persoon heeft al mijn prive gesprekken kunnen lezen en is niet prettig.
Graag zal ik willen weten hoe ik mijn apps of nummer kan beschermen zodat niemand in kan breken op mijn privacy.

Met vriendelijke groet,

Zegers
4 Reacties 4
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Zegers, welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als iemand je berichtengeschiedenis doorleest. Ik zou me er er zelf in ieder geval erg ongemakkelijk bij voelen.

Wat is er precies gebeurd? Normaal gesproken koppelt WhatsApp je berichtengeschiedenis aan een specifiek nummer. Alleen als op het toestel met dat nummer WhatsApp geïnstalleerd is hoor je die berichtengeschiedenis te kunnen zien.
Een ander scenario dat ik me nog kan voorstellen is dat je een nieuwe telefoon hebt gekocht en er op een oude telefoon nog geschiedenis stond die nog niet gewist was.

Maar verder kan ik niet direct bedenken hoe iemand in je geschiedenis komt. Dus kun je iets meer info geven over wat er precies gebeurd is en wie dan je geschiedenis gelezen heeft?
wolruskai

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
whatsapp kun je op n android-toestel vlgs mij alleen met een gmail-account installeren en deze kun je dus sinds kort dubbel beveiligen middels je mob.nr waardoor je pas het internet op kunt nadat deze check matched met je ingevoerde gegevens en zo kan er dus alleen vanaf jouw eigen toestel met de door jouzelf opgegeve mob.nrs ingelogd worden middels n sms-referentie-check. Tevens kun je ervoor kiezen om zelf je berichte geschiedenis te back-uppen. op. n micro-sd kaartje. en daarna de tel.geschiedenis te wissen. ook kun je de Vodafone Mobile Protect app als betere veiligheid installeren want voor €1,50 bespaar je veel ellende omdat deze ook gekoppeld is adhv jouw mob.nr PLUS je huidige mob.toestel !! succes en vervelend voor je nare ervaring want wat tis inbreuk op je prive en zelfs wettelijk strafbaar maar t hangt er idd wel vanaf hoe dit ontstaan is. toch hoop ik dat je wat kunt met mn tips. GeaR
Zegers
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alvast bedankt voor uw reactie.
Het is al volgt gelopen.
Ik heb met een persoon gewhatsappt. En die zus van die persoon had het vermoeden dat het over haar ging.
Daardoor is ze gaan lopen zoeken hoe ze aan onze gesprekgeschiedenis is kunnen komen.
Ze heeft een of ander programma gebruikt waarmee je een telefoon kunt hacken waarschijnlijk, ik heb op het internet iets gelezen over whatsapp sniffer waardoor het dus mogelijk is als jij op een pc het nummer invoert dit programma de gesprekken ophaalt van dat nummer.
Mijn vraag is: kun je je hier tegen beschermen dat niemand anders dan alleen jezelf je gesprekken kan lezen?
Want ik heb geen nieuwe telefoon of iets dergelijks gekocht en zij heeft mijn telefoon ook niet in handbereik gehad of aan de computer aan kunnen sluiten.


Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyhey,

http://www.whatsapp.com/faq/en/general/21864047 Op de site van Whatsapp staat dat de berichten van de server verwijderd worden wanneer verzonden naar het toestel en daarop ingeladen.

Van wat ik op internet vind maakte Whatsapp eerder geen gebruik van gecodeerde berichten waardoor hacken gemakkelijk ging. Gezien de FAQ op de Whatsapp site dat alle berichten nu gecodeerd zijn, vermoed ik dat het niet meer kan voorkomen.

Mocht je het niet vertrouwen, dan raad ik je aan om weer te gaan smsen, of gebruik te maken van Message+ wanneer dit voor jouw toestel beschikbaar is. Dat is namelijk wel compleet beveiligd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic