stellie wrote:
dank voor snelle reactie.
maar veel abacadabra voor mij.
. icoontje: betekent dat, dat elke keer dat ik de telefoon aanzet, ik daarvoor moet betalen? ik vind dit heel vreemd, nooit geweest, en nu kost het mij geld. wat kan ik daaraan doen? ik heb geinformeerd bij kennis (ook vodafone prep. - motorola toestel) geen icoontje, geen probleem met beltegoed. ik snap het niet meer.
. volgens mijn belgeschiedenis heb ik vanaf 11 februari 1 x gebel, namelijk op 27 febr. voor de duur van 37 seconden. geen sms in deze periode. zoveel kan dat niet geweest zijn.
. slimme netwerkwissel??? geen idee. ik heb een motorola g7 plus. kun je me verder helpen hiermee?
. de mobiele data staan altijd uit. alleen als ik geen wifi heb en echt even online moet. daarna weer uit.
Voor zover ik het begrijp, heb je gebeld via WIFI, dat kost dus ook gewoon geld/minuten/beltegoed, bellen via wifi kan je trouwens ook uitschakelen via je smartphone.
Het probleem is, dat zelfs als je mobiele data uitstaat en je doet het even aan, dan gaan apps meteen proberen te updaten/notificaties binnen te halen, en aangezien het internet behoorlijk snel is, kan je beltegoed snel opgaan.
Dus je moet niet alleen mobiele data volledig uitschakelen, maar je moet de apps ook stuk voor stuk instellen dat ze GEEN verbinding mogen maken met 4G, wanneer je mobiele data dan inschakelt heb je dat probleem niet.
Je moet dan wel die app of browser of wat je ook wilt gaan doen, wanneer je wel via 4G wilt internetten, toegang geven tot 4G.
Dus stel je voor, je maakt alleen van whatsapp gebruik via mobiel internet, dan stel je al die andere apps zo in, dat ze geen toegang tot 4G kunnen krijgen op het moment dat je mobiele data inschakelt
EDIT: Hier staat het misschien beter uitgelegd wat ik bedoel: https://www.appletips.nl/ios-7-applicaties-verhinderen-gebruik-te-maken-van-het-mobiele-datanetwerk/