Miranda4

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

postcode 2161 Lisse storing 'slecht / geen service'

In Lisse hebben we geen ontvangst of slecht ontvangst.
 
Doordat de telefoon blijft zoeken naar service wordt deze 's nachts snel leeggetrokken.
 
Geen ontvangst wil zeggen problemen met bellen en ook geen internet.
 
Ook gebeurt het dat je denkt te kunnen bellen maar dat dan zal degene die je hiervan belt jouw telfoontje niet ontvangen. De telefoon van de ontvanger zal niet over gaan.
17 Reacties 17
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Miranda4,

Ik zie dat de dekking op deze locatie goed is.
Sinds wanneer heb je hier last van? Helpt het om je toestel in te stellen op alleen 2G/GSM? Dit netwerk is het meest geschikt voor bellen.

Probeer ook even de volgende stappen uit dit topic: Help! Ik kan niet bellen / sms'en / internetten en vermeld hieronder je bevindingen.
Miranda4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina, ik wil niet alleen bellen en wil gewoon de telefoon gebruiken als overal. Het gaat ook om internet.

De storing duurt al enkele weken. Ook andere mensen die bij mij thuis komen hebben er last van.

Astridsm

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Miranda, hier in nieuw vennep is het net zo.
Niet kunnen bellen, sms'jes niet kunnen versturen.
Krijg je sms'jes dan komen ze veel later binnen dan dat ze verstuurd zijn.
Ik heb hier al een paar maanden last van, heel erg vervelend.
Andere Vodafone gebruikers hebben hier de zelfde problemen..

Helaas wordt je van kastje naar de muur gestuurd..
Zo kunnen we onze telefoons niet goed gebruikers waarvoor ze bedoeld zijn.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik probeer erachter te komen op welk netwek het probleem zit, vandaar dat ik vragen stel. Zou je kunnen vertellen of het met 2g wel beter is? En je bevindingen delen uit het topic dat ik eerder gaf? Anders wordt het moeilijk om te helpen:(
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Astrid, maak even je eigen topic, geef daarbij aan op welk netwerk je dit ervaart (2g of 3g) welke postcode (incl letters) en sinds wanneer. Dan gaan we kijken of er iets scheelt 🙂
Miranda4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Astrid, ik ga zo antwoord geven op Arina haar reaktie.
 
Idd Vodafone laat het aan de gebruikers over om erachter te komen wat er fout zit..... lekker is dat.
 
Tav de reaktie een eigen topic maken. Volgens mij is jouw melding duidelijk en valt deze onder het zelfde probleem. Het probleem van Vodafone is dus over een groter gebied.
Miranda4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arina ik ben het niet eens moet jouw reaktie naar Astrid om een eigen topic te beginnen. Volgens mij is duidelijk dat meerdere gebruikers op dit gebied waar ik zit een probleem hebben en dan lijkt mij logisch dat Vodafone aktie onderneemt. Niet zozeer andersom. Leiden meer topics tot meer akties van Vodafone?
 
Maar we hebben hier meteen de nodige tests uitgevoerd om jullie de goede richting te geven. Onderstaande onze ervaring: 
 
Het blijkt idd dat er niet meer gebeld kan worden met het 3G netwerk en ook de ontvangst op een 3G netwerk is er niet. Als allebei de telefoons op 2G worden gezet kan er pas gebeld EN gaat bij de andere telefoon de telefoon ook pas over. Als de ontvangende telefoon staat op 3G gaat de telefoon meteen de voice mail in. Hij gaat dus niet eens over!!
 
Ik heb deze test samen uitgevoerd met forum gebruiker More2Robert. Wij zullen naar de winkel in Lisse gaan en deze melding nog eens onder de aandacht brengen. Daarbij zullen wij vragen hoe Vodafone deze dus nogal relatieve grote storing zal gaan oppakken nu duidelijk wat er aan de hand is en over welk gebied (Lisse en Nieuw Vennep).
 
 
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Miranda4,

Ik heb het een en ander voor je nagekeken.

Er zijn helaas problemen gaande met een mast in jouw omgeving. Meer informatie vind je hier.
Miranda4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben net in de Vodafone winkel geweest en heb dit verhaal weer met ze door genomen. Het verhaal van de mast wat je me stuurt is een oud bericht. Zag ook al 13 september erbij staan en is al opgelost volgens de winkel. Heel lisse heeft bereik ondertussen alleen bij buurtgemeenschap De Engel is er een probleem. Begrijp niet dat ik dan deze antwoorden van jullie krijg en dat jullie dit niet direct konden melden. Er zijn meer mensen die klagen en het loopt dus al langere tijd. Neem aan dat het nu snel opgelost is.
Astridsm

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo
Waarom een eigen topic maken, als het probleem hetzelfde is..
Dan krijg ik hetzelfde antwoorden als Miranda want het probleem is hetzelfde..

Het maakt niet uit of je op 2 g of 3 g zit, probleem hetzelfde.
Zo ook als je hem ff op vliegmodus zet.
Of helemaal uitzet.
Dit probleem is al maanden aan de gang.
Ik woon in nieuw vennep met postcode 2151 vj..

Graag zie ik dat dit voor vele Vodafone gebruikers in onze regio dat dit wordt opgelost.
More2Robert

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren heeft de Vodafone winkel Lisse beloofd om vandaag terug koppeling te geven op de storing die dus blijkbaar over een vrij groot gebied van toepassing is.

Even afwachten of ze woord houden.....
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, onze technici zijn ondertussen bezig met het probleem. Ze zijn de oorzaak op het spoor maar houd er aub rekening mee dat je nog in ieder geval tot en met morgen hinder kunt ondervinden. Na morgen geven we weer een update over de status van het onderzoek
juriaan22

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zijn nu maanden verder maar er is nog geen oplossing! Sind Vodafone op 4G is gaan inzetten is het bereik schrikbarend slecht. Ik woon bij de Grevelingen en had altijd volle bak HSDPA in huis. Nu heb ik al zeker 6m geluk als ik 1streepje GPRS heb.
Zelfs in de straat is het Max 2streepje GPRS.

De oplossing waar Vodafone via Twitter, brief en shop mee aankomen is koop een signaal +. Sorry maar Dior iets wat jullie doen is de dekking schrikbarend slecht. Moet ik dan geld en mijn adsl verbinding ter beschikking stellen om dat probleem op te lossen? Lijkt me niet helemaal kloppend.

Heb de volgende toestellen geprobeerd. iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5S, galaxy S3, galaxy S4 en BB Bold 9790, q10.

Allemaal ge probeerde op 2g, 3G, 4g, instelling en er treed geen verschil op.

Ik snap dat de dekking niet altijd optimaal kan zijn maar van vol HSDPA naar ' geen service ' gaat me te ver.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
flippie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu was de verbinding hier op de Oranjelaan al vrij matig, maar sinds twee dagen is er vrijwel geen verbinding meer. De tips van de eerdere berichten al opgevolgd, maar helaas geen resultaat. Aangezien ik telefonisch bereikbaar moet zijn is dit wat mij betreft onacceptabel.

Zijn er soms werkzaamheden die niet vermeld staan?
MichelFaas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn twee collega's en ik hebben sinds vandaag ook merkbaar last van zeer slecht tot geen bereik in Lisse - postcode 2161 AJ.

Is er hier meer over bekend?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik heb het even nagevraagd voor jullie. Er is geen verstoring op de mast in de buurt, maar het blijkt dat deze mast alleen 2 en 4G uitzend. Als je geen 4G ready toestel/abonnement hebt ontvang je dus alleen 2G.

Natuurlijk zijn er ook andere masten in de buurt die wel 3G hebben, maar die staan wat verder weg. Dit kan dus de oorzaak zijn van de dingen die je opmerkt.

EDIT: Er waren op de 16e werkzaamheden op 2 plekken in Lisse, we hadden hier geen melding van gekregen maar ze zijn wel uitgevoerd. Daarnaast staat er naast de eerder genoemede mast met 2 en 4G nog een mast die 3G uitzendt. Het bereik op deze locatie zou dus normaal moeten zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic