seeker112

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

overstappen naar vodafone met friendscode

Hoi. ben nieuw op dit forum.

al jaren tevreden mobiele klant van Kpn. Maar die is zijn klanten aan het wegjagen door kortingen af aan het pakken van mensen die geen alles in 1 hebben.

Vodafone met friends en family sprak me aan. Naar vodafonewinkel geweest vvoor informatie en tot mijn grote verbazing kunnen zij dit niet voor mij afsluiten. (wil nml 4 abbo’s van kpn naar vodafone met friends and family.)

Ik kan dit alleen telefonisch. dacht altijd dat de winkels vodafone vertegenwoordigden.

De reden dat ik friends en fam. wil is dat ik €6 per maand korting krijg en geen oversluitkosten.

Ben bang dat dingen die telefonisch geregeld worden fout gaan. krijgt dan altijd de opmerking ‘zult dit dan wel verkeerd gehoord/begrepen hebben.

dit is in een winkel minder denk ik.

wat kan er fout gaan; heb 4 abonnementen met 4 contractnrs, transfervrij die gelijktijdig (zelfde dag) over moeten

wil 4 telefoons erbij bestellen (type,kleur,voorraad)

en heb de prijs gezien van €61,50 op internet. (bang dat als contract binnen komt rollen, prijs anders is.

biedt vodafone echt geen optie om dit pakket face to face af te sluiten, en zo nee, waarom niet?

Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee?

Kan iemand me overtuigen door  hoe zoiets loopt, dat alles goed verloopt?

alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Vodafone wrote:

Red together is dus inderdaad wel met Friendscode af te sluiten, zoals je ziet via de link je hebt ontvangen. De éxtra Red together abonnementen alleen niet. Die kunnen we dus op hetzelfde klantnummer aanvragen zodra je het hoofd abonnement aangevraagd hebt. 

Het verschil in de toestelbetaling is inderdaad opvallend. Ik ga even op onderzoek uit en kom hier zo op terug! 

- Begrijp hieruit (bovenstaand bericht)  dat ik met mijn 4 abonnementen niet gelijktijdig over kan

kan in de winkel mijn keus die vodafone zelf aanbiedt niet terecht

hoop gedoe over korting, kan wel,kan niet. is wel, is niet.

verschil in prijs telefoons. (misschien foutje, laat ik in het midden).

wil als gebruiker gewoon geen gezeur, maar gewoon mobiel gebruik. uiteraard wel voor de beste prijs. (kwaliteit)

Heb nu een aanbod van kpn gekregen en aangenomen. duidelijk,snel.

gemiste kans voor vodafone.

Als die nu geen kastje,muur beleid voert hadden ze nu 4 klanten meer gehad.

heb echt geen illusie dat ze nu failliet gaan, maar transparantie levert denk ik meer op dan reclame.

mag ik je hartelijk danken voor alle moeite die je voor me gedaan hebt.

misschien ooit in de toekomst.

het ga je goed.

 

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

las bericht terug. ter verduidelijking.  bedoel met mijn 4 abonnementen  Kpn abbo.

deze moeten met nummerbehoud dan naar vodafone.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @seeker112 . Welkom hier! 

Wat er in de winkels allemaal wel en niet kan, durf ik je heel eerlijk niet te zeggen. Wat wel mogelijk is, is dat ik je een linkje stuur (of 4 in sit geval) waarmee je de abonnementen online kunt aanvragen. Zo heb je alles overzichtelijk en kan je het op je eigen gemak doornemen/aanvragen. Is dat een idee? Ook kan je me hier dan tussendoor altijd nog extra vragen stellen voor informatie of zaken waar je niet uitkomt. 

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

bedankt voor je reactie.

heb nu iig vast de codes. hoef ik daar niet meer naar te zoeken.

volgens de winkel kan het ook niet online aangevraagd worden. alleen telefonisch.

helaas, want dan had ik er nog enigzins zicht op. kon dan screenshots maken en lezen hoe het gaat.

op de site gekeken en daar ook inderdaad gelezen dat het alleen telefonisch kan.

Dus nog steeds benieuwd of en waarom het niet online of in winkel kan.

en  ervaringen  met mensen die telefonisch zoiets afgesloten hebben.

heb in de loop der jaren(niet zozeer bij vodafone) zoveel dingen gehoord die telefonisch geregeld waren en die fout gingen. 

vind het erg jammer, want abonnement sprak me aan, maar kan echt een reden zijn om het niet te doen.

heb totaal geen zin of risico op sores.

Dus hoop op positieve ervaringen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Online kan het wel! Als het goed is heb je in de mails gewoon een link ontvangen waar je direct wordt doorgestuurd naar de online bestelomgeving, toch? 🙂 

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb link gevolgd en pseudo gegevens ingevuld voor check. Maar kan hier niet als gezin overstappen. Wel individueel red together. Met link van vodafone kan dit wel maar dan weer niet met code.

Verder is het vreemd dat als ik S10 bestel met directsales ik voor toestel betaling ineens ik €582,- betaal met red together en via vodafone site €528,-

 

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

 

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Korting wordt zo sigaar uit eigen doos

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedoel €528  vs €552. Typfout..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Red Together extra kan inderdaad niet via een Friends code. Je krijgt hier overigens wel korting op in combinatie met Ziggo. Wat je kunt doen is eerst het hoofdabonnement Red together aanvragen. Dan krijg je namelijk een klantnummer en op dat klantnummer kunnen dan de extra abonnementen worden aangevraagd. Er is geen Friends korting voor de extra abonnementen, maar wel korting wanneer je Ziggo en Vodafone combineert. 

Je komt dan met hoofd Red together op 25 euro en de extra komen op 12,50 per stuk per maand (beide bedragen zijn nu inclusief de Ziggo korting). 
Verder zie ik je iets zeggen over 528 vs 552. Maar je afbeeldingen krijg ik niet goed op een rijtje (ze zijn gigantisch groot in mijn scherm, waardoor ik steeds ongeveer een tiende van de afbeelding in 1 keer zie). Wat is er precies met die bedragen? 

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

als ik via vodafone.nl bestel betaal ik voor de S10 €528,-

als ik via directsales.vodafone.nl afsluit betaal ik voor de S10 €552,-

zelfde abbo en meteen helemaal betaald. 

together volgens vodafone wel met friends af tesluiten (tel.)

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Red together is dus inderdaad wel met Friendscode af te sluiten, zoals je ziet via de link je hebt ontvangen. De éxtra Red together abonnementen alleen niet. Die kunnen we dus op hetzelfde klantnummer aanvragen zodra je het hoofd abonnement aangevraagd hebt. 

Het verschil in de toestelbetaling is inderdaad opvallend. Ik ga even op onderzoek uit en kom hier zo op terug! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Vreemd. Ik zie op directsales het toestel ook voor 528. https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/details/23780/9401 Zie jij iets anders? 
Wellicht dat er gister een fout in zat die er vandaag uitgehaald is. Dat zou mooi zijn natuurlijk ^^

 

seeker112
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Vodafone wrote:

Red together is dus inderdaad wel met Friendscode af te sluiten, zoals je ziet via de link je hebt ontvangen. De éxtra Red together abonnementen alleen niet. Die kunnen we dus op hetzelfde klantnummer aanvragen zodra je het hoofd abonnement aangevraagd hebt. 

Het verschil in de toestelbetaling is inderdaad opvallend. Ik ga even op onderzoek uit en kom hier zo op terug! 

- Begrijp hieruit (bovenstaand bericht)  dat ik met mijn 4 abonnementen niet gelijktijdig over kan

kan in de winkel mijn keus die vodafone zelf aanbiedt niet terecht

hoop gedoe over korting, kan wel,kan niet. is wel, is niet.

verschil in prijs telefoons. (misschien foutje, laat ik in het midden).

wil als gebruiker gewoon geen gezeur, maar gewoon mobiel gebruik. uiteraard wel voor de beste prijs. (kwaliteit)

Heb nu een aanbod van kpn gekregen en aangenomen. duidelijk,snel.

gemiste kans voor vodafone.

Als die nu geen kastje,muur beleid voert hadden ze nu 4 klanten meer gehad.

heb echt geen illusie dat ze nu failliet gaan, maar transparantie levert denk ik meer op dan reclame.

mag ik je hartelijk danken voor alle moeite die je voor me gedaan hebt.

misschien ooit in de toekomst.

het ga je goed.

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Helaas. Ik snap dat een duidelijker beleid hierin fijn geweest was. Leerpunten voor de toekomst :-). Een heel mooie dag gewenst en wellicht tot ooit! 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic