Rustynail

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

oplichting vis sms

Ik krijg nu voor de tweede keer dit soort sms’jes zijn er meer mensen die dit krijgen.

ik ben pas van abonnement veranderd n.l. Van €19 naar €15,95 hoe weten die oplichters dit bedrag. ING rekening klopt alleen hopen de oplichters dat je gebruik gaat maken van de link.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Rustynail 

Dat is raar dat je deze sms krijgt. Dit is namelijk wel een sms van ons als er een rekening open staat. Maar je geeft ook al aan dat je nog geen klant bent.
Kun je voor mij de gegevens in je profiel aanvullen? Dan kan ik met je meekijken. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Rustynail 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik moet je teleurstellen maar dit is niet een spam sms bericht. Het is echt een bericht van Vodafone en dit kan je het best controleren door gewoon via je eigen My Vodafone app te gaan, dus niet klikken op de linkjes in de sms, en te kijken onder Rekeningen. 

Het rekeningnummer klopt, de link die er onder staat, klopt ook (mits deze naar een andere site verwijst maar dat kan in een SMS berichtje niet, alleen in een mail bericht). Dus ik zou echt even controleren via je My Vodafone app en anders via een browser met je My Vodafone

En dan even kijken onder Rekeningen en daar zie je dan de rekeningen die nog open staan en/of toch al zijn voldaan. Als ze zijn voldaan dan kan je de berichten weggooien, anders kan je ze online voldoen via iDeal. 

Dus nogmaals, wel even controleren (zelf en niet via de linkjes) want dit staat echt nog open en straks kan je geen gebruik meer maken omdat Vodafone je afsluit en dat zou vervelend zijn. Dus gewoon zelf via je My Vodafone app of via de browser inloggen en dan kijken onder Rekeningen!!

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Rustynail ,

 

Dit lijkt op een legitieme sms van Vodafone. Voor de zekerheid, klik niet op de linkjes in de sms maar check dit even zelf.

 

Even een vraagje, heb je toevallig al gecheckt of er een betaling openstaat? Zo niet, je kunt dit zelf checken via MyVodafone of door even contact op te nemen met de klantenservice (via de chat/telefonisch). Indien er een betaling openstaat kun je deze via je account betalen.

 

Mocht je trouwens in de toekomst een mail/sms ontvangen wat lijkt op phishing (vanuit de naam Vodafone), stuur 'm dan op via de mail naar phishing@vodafone.nl

Rustynail
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb via My Vodafone gekeken en er staat geen rekening open. Ook heb ik gebeld met Vodafone en daar werd gezegd dat de SMS niet van hun is. Ook vertelde ze mij dat het abonnement pas per 1 nov ingaat.

 nu weet  ik het ook niet meer hoor!!!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan zou ik wachten tot iemand van Vodafone hier op de community komt kijken en daar verder in duikt. Dit zal pas maandag zijn, dus heb dan nog even geduld. Vul dan wel bij je profielinstellingen alvast alle gegevens in zodat de medewerker van Vodafone direct kan zien om wie het gaat en kan het dan uitzoeken.

Als het phishing zou zijn geweest dan zou daar nooit een rekeningnummer hebben gestaan. Dat is namelijk het rekeningnummer van Vodafone, dus je zou het altijd goed overmaken. Daarnaast is de URL link, die er staat, goed en hebben geen tekens of is een heel ander URL adres dan je zou verwachten. 

Dan snap ik nog iets niet. Als je zegt dat je abonnement pas ingaat op 1 november, hoe kan je dan al een My Vodafone app account hebben? Ben je al klant van Vodafone en heb je nu een oud abonnement en gaat per 1 november een nieuw abonnement in? Want dan zou ik eens goed kijken in de app of je niet nog een abonnement ziet staan! 

In ieder geval, als je nergens in je My Vodafone app en/of via de browser en/of via de klantenservice hebt vernomen over een openstaande rekening, niets doen en lekker laten. Maar dan zou ik toch maandag even afwachten wat iemand van Vodafone hier op de community je er over kan melden.

Dit is echt heel erg lastig, maar doe gewoon verder niets met die linkjes!!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Rustynail 

Dat is raar dat je deze sms krijgt. Dit is namelijk wel een sms van ons als er een rekening open staat. Maar je geeft ook al aan dat je nog geen klant bent.
Kun je voor mij de gegevens in je profiel aanvullen? Dan kan ik met je meekijken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic