Kenzo2020.

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oplichting spam

Hallo,

Ik word al enkele weken gebeld door een nummer  +31885016774 en als ik afpak hoor ik een engels talige dame via een bandje van alles vertellen,maar voordat ze goed en wel praat druk ik hem weg. Maar ik krijg dan een voicemail waarop ik op 1 moet drukken om het bericht te beluisteren. Beetje raar want ik krijg normaal mijn berichtjes die ik ontvang meteen te horen. Niet gedaan dus,meteen het nummer geblokt. Maar een dag later weer het volgende nummer + 31885016775 haast hetzelfde alleen het laatste verschilt 1 cijfer. Meteen ook geblokkeerd maar kreeg erna meteen een sms dat ik een voicemail bericht had en weer datzelfde verhaal maar er was niets te horen . En zo heb ik nog 2 andere nummers meer die haast hetzelfde waren maar die weet ik niet meer want die heb ik meteen verwijderd naar het blokkeren. 

Vind het alleen vreemd want ik sta vermeld in het bel me niet register en nog word je lastig gevallen.

Ook als je ze blokkeerd  ,krijg je nog gewoon de voicemail erna van dat nummer wat geblokkeerd is,hoe kan dat dan? En niet 1 keer maar verschillende keren. Ik vind dit niet meer leuk hoor. Wat kan ik er nog meer aan doen??

MVG

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Kenzo2020. 
Dat je een voicemail melding krijgt is heel normaal. Je kan het nummer wel blokkeren op je toestel, maar als iemand je dan belt, en je hebt voicemail aanstaan, dan komt deze gewoon in je voicemail box uit. Daar valt niet zoveel aan te doen, of je moet je voicemail uitzetten. 

Deze nummers doen niets met je Bel-Me-Niet register. Dit zijn mensen die in een callcenter, ergens in een ver land, nummer afbelt. Die houden zich niet aan deze wetten, die doen gewoon. Daar kan je niet zoveel mee dan alleen maar weer blokkeren in je telefoon. En misschien kan je met extra instellingen in je toestel aangeven dat deze NIET naar je voicemail mogen? Weet niet of dat ook bestaat.

Ik zou zeggen, lees deze topic ook eens. Daarin staat ook een heleboel beschreven over dit soort nummer: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Kenzo2020. 
Dat je een voicemail melding krijgt is heel normaal. Je kan het nummer wel blokkeren op je toestel, maar als iemand je dan belt, en je hebt voicemail aanstaan, dan komt deze gewoon in je voicemail box uit. Daar valt niet zoveel aan te doen, of je moet je voicemail uitzetten. 

Deze nummers doen niets met je Bel-Me-Niet register. Dit zijn mensen die in een callcenter, ergens in een ver land, nummer afbelt. Die houden zich niet aan deze wetten, die doen gewoon. Daar kan je niet zoveel mee dan alleen maar weer blokkeren in je telefoon. En misschien kan je met extra instellingen in je toestel aangeven dat deze NIET naar je voicemail mogen? Weet niet of dat ook bestaat.

Ik zou zeggen, lees deze topic ook eens. Daarin staat ook een heleboel beschreven over dit soort nummer: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gemist-telefoontje-of-een-sms-uit-het-buitenland-bel...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Enige wat je nog kan doen is alleen het netnummer opslaan in je contacten en deze daarna blokkeren. Hierdoor krijg je geen oproepen binnen van een land @Energieboy @Kenzo2020. 

 

Helaas als je nummers blokkeert en je hebt de voicemail aanstaan, dan komen ze gewoon uit op je voicemail. Hier is geen instelling voor. Dit is omdat de voicemail een dienst van ons is en dit niet op die manier samenwerkt met een blokkade in je toestel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic