Sinds kort ervaar ik veel problemen met t versturen van E-mails Via mijn mobiel ( uitgaande server van vodafone) naar adressen van hormail.com en gmail.com
ik krijg de melding dat de ontvangers mail geweigerd is door de uitgaande server.
ik heb de uitgaande poort al veranderd van 465 naar 587 maar dat heeft niets geholpen.
Dit is super onhandig voor mij!
Heeft iemand zelfde probleem en zo ja wat is de oplossing?
thanks!
Opgelost! Ga naar oplossing.
En als je uitgaande van MijnDomein gebruikt?
Hoi @Beatadeleeuw
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Of iemand anders deze problemen heeft is natuurlijk eigenlijk helemaal niet belangrijk. Het moet het bij jou wel goed doen, punt uit ?.
Gebruik je een mailserver van Ziggo of van een andere provider? Je moet natuurlijk altijd de uitgaande gegevens gebruiken van de provider waar je een mail adres hebt. Die van Ziggo kan je bv hier vinden.
De algemene instellingen voor uitgaande e-mailinstellingen (SMTP-serverinstellingen) bij Vodafone zijn nu:
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Server bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl
Uitgaande poort: 465. Als deze niet werkt gebruik dan 587.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Kijk even of je hier iets aan hebt.
hallo Energieboy,
dank je wel voor je reply
Ik heb MijnDomein als mailserver, maar op mijn mobiel gebruik ik die van Vodafone. Tot voor kort werkte alles perfect, waarom het ineens niet meer goed werkt is mij een raadsel.
Ik zal de algemene instellingen checken en aanpassen en laat het weten of het heeft gewerkt of niet.
Ik zie nu al dat mijn hostnaam authsmtp.vodafone.nl en niet sendmail.vodafone.nl.
Ben benieuwd! Ik laat het nog weten.
Tot zover, dank je wel.
Vriendelijke groet, Beata de Leeuw
Nee, helaas het heeft het probleem niet verholpen. Kan nog steeds geen mail sturen naar een hotmail.com of gmail.com account. Het wordt geweigerd door de uitgaande server zegt mijn scherm….
En als je uitgaande van MijnDomein gebruikt?
Hey @Beatadeleeuw . Welkom hier!
Je bent al flink op weg geholpen door @Energieboy zie ik. Top!
Is het inmiddels gelukt met de uitgaande server van MijnDomein? 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.