Bendeinleeuwen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

onterecht 5,3 Gb afgeschreven zodat mijn data op 0 mb staat !!!

Onbegrijpelijk wat hier bij Vodafone gebeurd!!

op 15 juli rond 8.15 uur krijg ik een sms  dat ik de helft (3GB) van mijn data heb gebruikt,vond ik raar want normaal gebruik ik dat in 1 maand nog niet .

ongeveer 20 minuten ernaa krijg ik een sms dat al mijn data is verbruikt !!

erg raar want ik heb niets met mijn telefoon gedaan.

ik de klantenservice gebeld en dit uitgelegd,

waarschijnlijk een systeemfout zeiden ze en ik kreeg 3 GB tegemoetkoming. Ik denk prima heb ik meer dan genoeg aan de rest van de maand.

nu de rekening van augustus gekregen en wat denk je staat er 1,7 GB buiten mijn bundel op , kosten bijna €12.

dus eerst mijn data op 0 zetten en dan een rekening sturen .

aan mijn hoela ,hoe lost Vodafone dit op ???????

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik weet niet wat je allemaal op je telefoon hebt. 
Bekijk eens bij je app lijst en dan kan je daar vast zien wat die aan data heeft gebruikt. Tenminste, bij een iPhone kan dit. Weet niet wat voor toestel je hebt. En misschien door het open houden van een app? Dat die op de achtergrond data gebruikt. 

Het vervelende is dat Vodafone ook alleen maar kan zien hoeveel data je gebruikt hebt, maar niet waaraan. Dat is dus echt iets wat je kan uitzoeken op je eigen telefoon. Daarom zeg ik ook, hou het nu goed in de gaten en zodra je weer iets geks ziet, gelijk je telefoon bekijken bij de data. En je klacht indienen, dat is altijd goed om te doen. Zeker als het vaker gebeurd en je hebt het gevoel dat het niet juist is. Vodafone is een keurige provider en zal altijd op zoek gaan naar een oplossing. Misschien niet altijd wat de klant wil, maar ze denken, en kijken, graag met je mee.  

En je zou in de avond/nacht je telefoon op vliegtuigmodus kunnen zetten, dat die geen 4G gebruikt en dat je alles op WiFi gebruikt. Ook altijd een goed onderzoek vanuit jezelf. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Bendeinleeuwen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Begrijpelijk dat je hier aan de bel trekt maar als je dit probleem al eens eerder hebt gehad, waarom dan zo stug tegen Vodafone? Want het is wel vreemd dat je vorige maand dit zelfde probleem hebt gehad. Misschien goed om je telefoon eens te bekijken en te zien wat er aan de hand is. Wie weet ligt het probleem niet bij Vodafone maar is het een app op je telefoon die iets doet wat niet goed is?! Ik zeg niet dat het jou probleem is, maar goede zelf controle is ook belangrijk. 

Als eerst zou ik een data app bij te houden en te controleren op je telefoon welke app veel data gebruikt. Daarnaast zou ik vanaf 1 september bekijken of de stand echt weer bij de juiste hoeveelheid GB begint. En goed controleren en de aantal teveel GB die je vorige maand hebt gehad, buiten je eigen databundel, laten controleren via Vodafone. 

Het beste wat je kan doen met de data van vorige maand is een klacht indienen en gelijk je uitleg geven, die je hier ook hebt gedaan. Je klacht kan ingevuld worden op deze pagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/

Bendeinleeuwen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi energieboy

bedankt voor je reactie 

dit probleem heb ik nog nooit gehad 

de extra 3 GB van juli wordt in augustus in rekening gebracht !

ik vindt het uitzonderlijk knap dat ik in 10 minuten 1008 mb data heb verbruikt met een 4 g verbinding 

als ik een uur ziggo go kijk gebruik ik waarschijnlijk nog niet zoveel 
Ik zou ook niet weten welke app of een of andere update zo groot kan zijn , misschien jij ??

5,3GB in zo’n korte tijd gaat mij ook nooit lukken zonder Facebook,Instagram of 1 van die dingen want dat heb ik niet !!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik weet niet wat je allemaal op je telefoon hebt. 
Bekijk eens bij je app lijst en dan kan je daar vast zien wat die aan data heeft gebruikt. Tenminste, bij een iPhone kan dit. Weet niet wat voor toestel je hebt. En misschien door het open houden van een app? Dat die op de achtergrond data gebruikt. 

Het vervelende is dat Vodafone ook alleen maar kan zien hoeveel data je gebruikt hebt, maar niet waaraan. Dat is dus echt iets wat je kan uitzoeken op je eigen telefoon. Daarom zeg ik ook, hou het nu goed in de gaten en zodra je weer iets geks ziet, gelijk je telefoon bekijken bij de data. En je klacht indienen, dat is altijd goed om te doen. Zeker als het vaker gebeurd en je hebt het gevoel dat het niet juist is. Vodafone is een keurige provider en zal altijd op zoek gaan naar een oplossing. Misschien niet altijd wat de klant wil, maar ze denken, en kijken, graag met je mee.  

En je zou in de avond/nacht je telefoon op vliegtuigmodus kunnen zetten, dat die geen 4G gebruikt en dat je alles op WiFi gebruikt. Ook altijd een goed onderzoek vanuit jezelf. 

Bendeinleeuwen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Bendeinleeuwen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is  toch wel erg vreemd dit datagebruik

op mijn telefoon is de hoogste dataslurper de rtl app 4GB en  de Telegraaf app 1GB

en die zijn begin 2017 op nul gezet !

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, het is en blijft vreemd. 
Heb er ook niet echt een antwoord op. Goede controle en wacht op iemand van Vodafone hier op de community. Al vraag ik me af wat die op dit moment kan doen. Morgen is er weer iemand aanwezig. 

Vul in indeed geval bij je profielinstellingen alle gegevens in die Vodafone nodig heeft om te kunnen kijken in het systeem bij je abonnement. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Bendeinleeuwen, welkom op de Vodafone Community, en zeker goed dat je je hier meldt. Ik zie dat er veel is besproken, top.

Ontzettend gek dat je in zo'n korte tijd zoveel data hebt gebruikt, maar extra zuur dat de ondanks de compensatie-data alsnog een rekening krijgt. Ik kan nog niet beloven wat ik hierin kan betekenen, maar ga het graag voor je nakijken. Dan heb ik inderdaad wel je gegevens nodig zoals @Energieboy goed aangeeft. Laat je weten wanneer je je profiel hebt aangevuld? Mocht je sneller antwoord willen, dan kun je ook altijd even via hier contact opnemen.

Ter aanvulling: Je hebt in je telefoon zelf ook nog gekeken naar het dataverbruik rond die periode?

Bendeinleeuwen
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex 
bedankt voor je reactie 
ik heb mijn profiel aangevuld !
ik heb 15-7 met de klantenservice gesproken en die dachten dat het een systeemfout is bij Vodafone !
de vond het het ook erg vreemd dat al de data in een uur weg was terwijl de telefoon niet in gebruik was !
ik denk dat bij jullie de data computer op hol is geslagen !!
zo kom ik Ook nog meer klachten tegen op dit forum dat hun data ook ineens op 0 staat , dus ik denk toch echt dat het probleem bij jullie ligt en niet bij mij , dus ik zou het fijn vinden dat mijn rekening voor augustus wordt aangepast !
zo heb ik ook het dataverbruik op mijn telefoon nagekeken en er staat niets verontrustends bij !
groet

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bij deze wil ik wel even melden dat een Vodafone medewerker het weekend niet aanwezig is en maandag weer aan de slag kan gaan met de informatie die je hebt gegeven. 

Vodafone zal er altijd alles aan doen om te zien wat er aan de hand is. Zoveel ! hoeft dan ook weer niet hoor. Snap wel dat het vervelend is, maar de Vodafone medewerkers die je hier spreekt doen er ook alles aan om te helpen. 

Goed weekend gewenst en vanaf maandag gaan ze er mee aan de slag. In ieder geval @Alex Vodafone zal dan voor je gaan kijken. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Bedankt voor je gegevens, @Bendeinleeuwen . 

Ik ben er even ingedoken en dit is wat ik zie. De kosten die nu in rekening gebracht zijn, zijn verbruikskosten van voor je contact met ons opnam en we de extra data toekenden. 

Die data heb je van ons uit coulance gekregen, zodat je niet zonder zou komen te zitten. Maar de data die daarvoor verbruikt is, is wel daadwerkelijk verbruikt. Dit is niet een fout van ons geweest. Je kunt je trouwens altijd beschermen tegen datakosten buiten je bundel, door de blox “Beperkt internet” aan te zetten (die staat nu aan, zie ik). 

Maar de kosten die nu gemaakt zijn, die zijn dus wel terecht. Dat is verbruik van voor de coulance tegemoetkoming vanuit ons. 

 

Check ook dit topic eens voor tips om binnen je databundel te blijven 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic